شرکت ایرباس، هواپیمایی با سوخت الکتریکی می‌سازد

شرکت ایرباس در نظر دارد تا سال 2035 هواپیمایی هیبریدی الکتریکی بسازد.
يکشنبه، 26 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
شرکت ایرباس، هواپیمایی با سوخت الکتریکی می‌سازد
به گزارش راسخون به نقل از بلومبرگ؛ ایرباس در نظر دارد اولین هواپیمای هیبریدی الکتریکی جهان را به بازار عرضه کند. این شرکت برنامه‌ای 15 ساله برای این مدل از هواپیما دارد؛ هواپیمایی که جهش تکنولوژیکی مهمی در عرصه صنعت هوافضا ایجاد خواهد کرد.

به گفته کسانی که از این برنامه باخبر هستند، هواپیماسازان اروپایی اعلام امیدواری کرده‌‎اند این نیروی محرکه انقلابیِ عرصه‌ی هواپیمایی تا سال 2035 در ابتدا بر روی یک جت جدید انجام خواهد گرفت. منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند در حال حاضر که تمایل این شرکت برای استفاده از موترهای هیبریدی علنی شده است، ایرباس در نظر دارد هواپیماهایش را به این فناوری تجهیز کند.  

این منابع همچنین افزودند این زمان‌بندی قطعی نیست و ممکن است براساس صلاح‌دید تحویل این مدل هواپیما تغییر کند. همچنین گفته شده است این شرکت در ابتدا این فناوری را بر روی مدل کوچکتر شروع خواهد کرد و سپس بر روی مدلی به اندازه یک هواپیمای که 240 نفر را در خود جایی می‌دهد، پیاده‌سازی خواهد کرد. آنها به این موضوع نیز اشاره کردند که هرگونه تصمیم برای پیشرفت این طرح منوط به بازار رقابتی و رقیب جهانی آنها، شرکت بوئینگ دارد.

علی‌رغم اینکه فن‌آوری هیبریدی احتمالا تا چند سال بعد در دسترس نخواهد بود، ایرباس ابراز امیدواری کرده است این شرکت هواپیمایی آمادگی این را دارد تا گامی برای تغییر در بهره‌وری بیشتر که فناوری هیبریدی این امر را امکان‌پذیر می‌کند، بردارد. لازم به ذکر است ایرباس برای کاهش 75 درصدی میزان انتشار گاز CO2 هواپیماهایش تا سال 2050 هدف‌گذاری‌هایی کرده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما