تکمیل همه مسکن‌های مهر نیمه کاره تا پایان 98

وزیر راه و شهرسازی گفت: فارغ از تمام اظهارنظرهایی که درباره ساخت مسکن مهر شده است، دولت در نظر دارد تا پایان سال 98 همه مسکن‌های مهر نیمه کاره را تکمیل کرده و واگذار کند.
پنجشنبه، 13 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تکمیل همه مسکن‌های مهر نیمه کاره تا پایان 98
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه «پیش از این مسؤولان دولتی اعلام کرده بودند که پروژه مسکن مهر پروژه‌ای به درد نخور و فاقد کیفیت است اما شما امروز به عنوان وزیر راه و شهرسازی، ساخت مسکن برای افراد کم درآمد و تکمیل مسکن مهر را یک وظیفه قانونی می‌دانید و بر آن تأکید دارید، دلیل این چرخش در اظهار نظر دولتی چیست؟»، گفت: اظهارنظر و بحث کارشناسی راجع به هر پروژه‌ای یک اتفاق طبیعی است و مانند مراجعه بیمار به دو طبیب است که شاید یک طبیب یک نظر داشته و طبیب دیگر نظر دیگر داشته باشد. 

وی افزود: در آن دوره و در سال‌های اخیر چند نظر کارشناسی درباره مسکن مهر شده است که هر نفری می‌تواند در هر مقامی که قرار دارد اظهارنظر مورد نظر خود را داشته باشد؛ در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی برای ساخت مسکن مهر انجام شده است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2.5 میلیون مسکن مهر قرار بوده که ساخته و به مردم تحویل داده شود که از این تعداد 870 هزار مورد در دولت دهم ساخته و واگذار شده است و یک میلیون و 100 هزار واحد در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و به مردم تحویل داده شده است. 

وی گفت: یعنی یک چیزی حدود یک میلیون و 900 هزار مسکن ساخته و تحویل مردم شده است و تنها 500هزار واحد مسکن هنوز تحویل داده نشده است. 

اسلامی گفت: از زمان حضور ما در وزارتخانه راه و شهرسازی دستور دادیم که این 500 هزار مورد باقی مانده هرچه زودتر تکمیل شود و هر اظهارنظری هم در این خلال شده است صرفا اظهارنظر بوده و کار تکمیل این پروژه‌ها انجام شده است. 

وی گفت: ما در حال حاضر به این روند تکمیل شتاب داده‌ایم و امیدواریم تمام مسکن‌های مهر که نیمه تمام مانده تا پایان سال 98 تکمیل و به مردم تحویل داده شود. 

وزیر راه گفت:  البته این به استثنای آن مسکن مهرهایی است که مشکلات حقوقی داشته و موضوع قضایی دارند. 

وی درباره اینکه «آیا پس از ساخت و تکمیل این 2.5 میلیون واحد، باز هم مسکن مهر ساخته می‌شود؟»، گفت: قرار نیست مسکن مهر با آن مشخصاتی که وجود داشته دیگر ساخته شود بلکه برنامه ما تولید 400 هزار واحد مسکونی است که این تا پایان دولت دوازدهم به شهروندان عرضه خواهد شد. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: از این 400 هزار واحد مسکونی در همین چند ماه اخیر، کار ساخت 170 هزار واحد شروع شده و به صورت روزمره پروژه‌های جدید شروع می‌شود و چرخه عرضه و تولید مسکن مطابق الگویمصرف که ویژه اقشار جامعه هدف است پایدار شده و شتاب داده می‌شود تا عرضه مسکن تقویت شود. 

اسلامی گفت: برای این امر تمهیداتی هم اندیشیده شده است که اولین آ‌نها عرضه زمین است و قرار است به سهولت زمین در اختیار سازندگان قرار گیرد. 

وی گفت: نکته دوم تأمین منابع مالی برای احداث مسکن است که بر اساس مصوبه شورای عالی پول و اعتبار  قرار است بانک پولی که برای ساخت نیاز است را به سازندگان وام دهد و این وام امکان انتقال به خریدار دارد. 
اسلامی گفت: در کلانشهر تهران رقم این وام 160 میلیون تومان در شهرهای بزرگ 120 میلیون و در سایر شهرها 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.