هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا به رئیس مجلس این کشور درباره کمبود بودجه دولت

استیون منوشین هشدار داد دولت آمریکا سریعتر از آنچه تصور می‌شود در حال از دست دادن پولش است
يکشنبه، 23 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا به رئیس مجلس این کشور درباره کمبود بودجه دولت
به گزارش راسخون به نقل از سی‌ان‌ان؛ استیون منوشین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز جمعه هشدار داد که دولت آمریکا در معرض خطر از دست پول خود، زودتر از آنچه انتظارش را دارند، است.

منوشین در نامه‌ای به رئیس کنگره، نانسی پلوسی، نوشت آمریکا ممکن است به زودی، در اوایل ماه سپتامبر و پیش از آنکه نمایندگان مجلس از تعطیلات تابستانه برگردند، مجبور شود بر اساس ضرورت عمل کند.

منوشین در این نامه نوشت: «بر اساس پیش‌بینی‌ها، سناریویی وجود دارد مبنی بر اینکه در اوایل ماه سپتامبر، قبل برگشت نمایندگان از تعطیلی موقت تابستانه نمایندگان مجلس پول خود را تمام کند.»

دولت فدرال از ماه مارس قادر به استقراض پول نبوده است، چراکه محدودیت‌های قانونی برای استقراض پول از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است. لازم به ذکر است وزرات خزانه‌داری آمریکا از سال 2016 با افزایش کسری بودجه رو به رو است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا و نانسی پلوسی سه بار در این هفته درباره شروع مذاکرات درخصوص کاهش یافتن بودجه و سقف بدهی‌ها گفتگو کردند و منابع متعددی از توافق طرفین بر سر یک طرح از پیش‌تعیین‌شده برای رفع این مشکل سخن گفتند.

احتمالا منوشین و پلوسی جمعه این هفته نیز گفتگویی با هم داشته باشند. پلوسی به خبرنگاران گفت که هنوز نامه‌ای که این وزیر به ساختمان کنگره این کشور (موسوم به کاپیتال هیل) فرستاده است، نخوانده است. او در ادامه افزود ولی این امر ممکن است اتفاق بیفتند.

در این نامه، منوشین از کنگره خواست تا قدرت دولت برای استقراض را با افزایش سقف بدهی قبل از اینکه نمایندگان مجلس از تعطیلات آگوست بازگردد، پاسخگو باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط