دولت هند طی حکمی وضعیت خودمختاری کشمیر ار لغو کرد

در پی تشدید بحران در کشمیر، هند اقدام به لغو وضعیت خودمختاری این منطقه کرد.
دوشنبه، 14 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دولت هند طی حکمی وضعیت خودمختاری کشمیر ار لغو کرد
به گزارش راسخون به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هند، دولت هند امروز دوشنبه طی حکمی وضعیت خودمختاری کشمیر ار لغو کرد. 

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که در یک هفته اخیر وضعیت امنیتی کشمیر بسیار بحرانی شده است. 

اواخر هفته گذشته و با بالا گرفتن تنش‌های مرزی در منطقه کشمیر بین هند و پاکستان، دهلی نو از دانشجویان و گردشگران غیر کشمیری و خارجی خواست فورا منطقه را ترک کنند.

دولت هند به تازگی بخش ۱۴۴ قوانین جزایی را در سرینگر، به‌حالت اجرایی درآورده‌ که در نتیجه آن اجتماع بیش از چهار نفر ممنوع است و افرادی که از آن سرباز بزنند می‌توانند با حکم سه سال زندان روبه‌رو شوند.

با این حال مقررات منع آمد و شد در حال حاضر اجرا نشده‌ است. در منطقه جامو از مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر موسسات آموزشی خواسته شده تا فعالیت خود را فعلا متوقف کنند.

برخی رسانه‌های هندی می‌گویند تلفن‌های همراه در سراسر کشمیر با اختلال روبه‌رو شده‌اند.

طی روزهای گذشته هند و پاکستان دیگری را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم کردند. دولت هند هشدار داده است که گروه‌های شبه‌نظامی «مورد حمایت اسلام‌آباد» ممکن است دست به حمله تروریستی در کشمیر بزنند.

در مقابل ارتش پاکستان می‌گوید نیروهای هندی از بمب‌های خوشه‌ای برای حمله به غیرنظامیان در «خط کنترل» استفاده کرده‌اند.

در پی استقلال هند و جدایی پاکستان، از سال ۱۹۴۷، هر دو کشور مدعی مالکیت کامل کشمیر هستند و در حال حاضر «خط کنترل» به عنوان مرز غیررسمی دو کشور شناخته می‌شود.

اواخر سال گذشته در پی انفجاری که گروه مستقر در پاکستان به نام «جیش محمد» مسئولیت آن‌ را پذیرفت ۴۰ تن از نیروهای ذخیره پلیس هند کشته شدند و تنش‌ها بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو در دره کشمیر به‌شدت بالا گرفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.