چرا انتخاب وکیل مهم است؟

کسانی که بدون آگاهی از پیچ و خم‌های مسائل حقوقی، در اوج درماندگی دست به دامن یک وکیل می‌شوند، ممکن است برای انتخاب این فرد، خیلی وسواس به خرج ندهند، بنابراین امکان دارد گیر شیادانی بیوفتند که به اسم وکالت، دلالی می‌کنند و در نهایت نه تنها مشکل حقوقی‌شان حل و فصل نشود، بلکه گره دیگری به مشکلات‌شان افزوده شود.
پنجشنبه، 7 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا انتخاب وکیل مهم است؟
به گزارش راسخون به نقل از سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا به نا؛ وکیل برجسته و شایسته را از راه‌های مختلفی می‌توان شناخت. وکلای دادگستری، مجوز کار دارند و پروانۀ خود را از کانون وکلا یا مرکز مشاوران حقوقی دریافت کرده‌اند. کارت شناسایی معتبری که علاوه بر مشخصات شخصی، حوزۀ فعالیت و پایۀ وکالت و تاریخ اعتبار آن را نشان می‌دهد، در اختیار دارند. همچنین می‌توان از طریق سایت مرکز مشاوران حقوقی و وکلای قوۀ قضاییه و کانون وکلای دادگستری، نسبت به صحت اطلاعات ارائه شده توسط وکلا، اطمینان حاصل کرد.

چرا انتخاب وکیل مهم است؟

جالب است بدانید کسانی که با ظاهر موجه و با اطلاعات وسیع حقوقی خود و با ادعای داشتن رابطه با مقام قضایی، سر راه افراد قرار می‌گیرند و کلاهبرداری می‌کنند، تنها افراد کم سواد و ساده‌لوح را نشانه نگرفته‌اند. شیادانی که از این راه کلاهبرداری می‌کنند، عمدۀ طعمه‌های خود را از میان قشر تحصیل‌کرده و آگاه جامعه انتخاب می‌کنند.

حوزۀ وکالت همانند اغلب رشته‌ها و مشاغل دیگر، کاملا تخصصی است و در این میان، جرایم و مشکلاتی از قبیل پرونده‌های مالی، خانوادگی، کیفری و .... هر کدام توسط وکلای متخصص رسیدگی می شوند.

در صورتی که برای انجام مشکل حقوقی خود قراردادی را با وکیل خود امضا می‌کنید، نسبت به آزادی عمل و اختیاراتی که به وی می‌دهید هوشیار باشید.

وکلا به دلیل آگاهی از قوانین و  چم و خم های حقوقی، قدرت بیان، اعتماد به نفس بالا و اتکا به علم حقوق، در بیان حقیقت قدرتمند تر از مردم عادی هستند، افراد عادی شاید نتوانند به خوبی یک وکیل از خود دفاع کنند یا اقامۀ دعوی کنند.

بهترین راه برای انتخاب وکیل و اعتماد به وی این است که از تجربۀ دیگران استفاده کنیم. کسانی که قبلا مشکلات حقوقی خود را به کمک یک وکیل حل کرده‌اند و از نتیجۀ کار وکیل راضی بوده‌اند بهترین راهنمای شما خواهند بود. با پرس و جو از میان دوستان و آشنایان خود، می توانید چنین فرد آگاهی را پیدا کنید.

رزومۀ کاری، مقالات و موفقیت‍های شغلی یک وکیل از طریق وبسایت کانون وکلا و وبسایت دادگستری قابل مشاهده است. پس قبل از انتخاب وکیل، سابقۀ کاری او را خوب بررسی کنید و حتما اطمینان حاصل کنید که در مورد دعاوی حقوقی شما، سابقه خوبی داشته باشد.
 
 
منبع: سایت وکیل مهاجرت (IranianLawyer.info)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.