احزاب اسلامی کردستان عراق: «ابوبکر البغدادی» مزدور آمریکا بود | سناریوی دیگری در راه است

مسئولان احزاب اسلامی اقلیم کردستان عراق در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش در عملیات ارتش این کشور تاکید کردند که تشکیل گروه تروریستی داعش از سناریوهای آمریکا است.
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احزاب اسلامی کردستان عراق: «ابوبکر البغدادی» مزدور آمریکا بود | سناریوی دیگری در راه است
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعدادی از مسئولان ارشد احزاب اسلامی کردستان عراق در گفتگو با رسانه های محلی به عملیات ادعایی آمریکا و هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش واکنش نشان داده اند.

علی حاج زلمی از اعضای شورای جنبش اسلامی کردستان عراق به هفته نامه محلی آژانس گفته است که تحرکات کنونی و گذشته آمریکایی ها مشکوک است، اعلام هلاکت البغدادی نیز اقدامی در راستای بهره برداری انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور است که در وضعیت مناسبی در سطوح داخلی و خارجی قرار ندارد.

وی در ادامه گفته است که تشکیل گروه تروریستی داعش از سناریوهای آمریکا است و همانند قهرمان فیلم ها به آنها پایان می‌دهد، اما مشخص نیست که سرکرده این تروریست ها زنده هستند یا مرده، زیرا آمریکایی ها از نشان دادن جنازه آنها طفره رفته اند.

حسن عبدالله از اعضای شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان عراق هم در واکنش به ادعای آمریکایی ها گفته است که هاکت ابوبکر البغدادی کپی همان سناریوی هلاکت اسامه بن لادن است، آمریکایی ها هلاکت هر دو را اعلام و بعدها ادعا کردند که جنازه آنان را به دریا انداخته اند.

وی تاکید کرد که البغدادی دیگر مصرفی برای آمریکایی ها نداشته و به نقش وی پایان داده اند، این پایان کار نیست و سناریوی دیگری از سوی سردمداران کاخ سفید طراحی خواهد شد.

بلال سلیمان عضو شورای رهبری جماعت اسلامی کردستان عراق نیز ابوبکر البغدادی را اجیر شده آمریکایی ها دانسته و اعلام کرده است که با اتمام نقش وی، ادعای هلاکت وی از سوی واشنگتن مطرح شده است.

وی اعلام کرده است که داعش سناریوی آمریکایی ها برای نشان دادن چهره غیر واقعی از دین اسلام و ویرانی منطقه و بهانه ای برای حضور نیروهای این کشور بوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.