اینترنت جهانی وصل شد

اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در هرمزگان، کرمانشاه، مرکزی، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر، البرز و بخش‌هایی از تهران برطرف شده و شبکه‌های پیام‌رسان خارجی نظیر "واتس آپ" و "اینستاگرام" نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اینترنت جهانی وصل شد

به گزارش راسخون به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع وصل شدن اینترنت این روزها به موضوع داغ کشور تبدیل شده است.

از ابتدای هفته جاری با تصویب شورای امنیت ملی و در راستای ایجاد محدودیت در برابر سوءاستفاده اغتشاشگران، دسترسی به شبکه‌های پیام‌رسان خارجی قطع شده بود اما وب‌سایت‌های داخلی از جمله سایت بانک‌ها و ادارات دولتی، خبرگزاری‌های داخلی و ظاهراً تمامی‌ وب‌سایت‌هایی که از سرورهای داخلی بهره می‌بردند، قابل دسترس بودند که از دقایقی قبل امکان دسترسی به شبکه‌های پیام‌رسان نیز در برخی از نقاط کشور برقرار شد.

 

بنا بر گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در هرمزگان، کرمانشاه، مرکزی، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر، البرز و بخش‌هایی از تهران برطرف شده و شبکه‌های پیام‌رسان خارجی نظیر "واتس آپ" و "اینستاگرام" نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.

همچنین طبق برخی گزارش‌ها، دقایقی قبل اینترنت خطوط ثابت در برخی از نقاط اصفهان نیز به شبکه جهانی متصل شده است.

روند رو به افزایش اتصال ایران به اینترنت جهانی؛ تا این لحظه ۶۴ درصد

 

اینترنت جهانی وصل شد


نت بلاکز که طی هفته‌ی گذشته از کاهش اتصال داخل ایران به اینترنت جهانی تا ۵ درصد گزارش داده بود، از روز پنج شنبه از افزایش این سطح دسترسی تا ۱۵ درصد خبر داد و بامداد شنبه نیز اتصال داخل ایران به اینترنت جهانی تا ۲۰ درصد افزایش یافت.


دقایقی قبل نت‌بلاکز از افزایش اتصال داخل ایران به اینترنت جهانی به ۶۴ درصد خبر داد.
تا زمان ارسال این خبر، استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، همدان، اردبیل، سمنان، زنجان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، قم و البرز به اینترنت جهانی وصل شده‌اند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.