تحلیلگر لبنانی:

پاسخ جمهوری اسلامی به ترور سردار سلیمانی سریع خواهد بود

یکی از تحلیلگران سرشناس لبنان اعلام کرد، ایران به ترور «قاسم سلیمانی» پاسخی فوری خواهد داد و با توجه به ارتباط میان محور مقاومت، این پاسخ فقط شامل منطقه‌ای معین در غرب آسیا نخواهد شد.
شنبه، 14 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاسخ جمهوری اسلامی به ترور سردار سلیمانی سریع خواهد بود
به گزارش راسخون و به نقل از خبرگزاری فارس، «طلال عتریسی» متفکر لبنانی و استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه لبنان اعلام کرد، عملیات ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» جاشی فرمانده «الحشد الشعبی» عراق با توجه به نقش بزرگ این دو فرمانده در منطقه، عملیاتی بزرگ بود.

وی به شبکه «فلسطین الیوم» گفت: پاسخ جمهوری اسلامی بر ترر سلیمانی، سریع خواهد بود و از این موضوع بدون وارد کردن ضربه‌ای قاطع نخواهد گذشت بویژه آنکه ایران تغییر قواعد بازی یا شکست موازنه به دست آمریکا را نخواهد پذیرفت.

عتریسی ادامه داد: از آنجایی که قاسم سلیمانی میان تمامی طرف‌ها در محور مقاومت ارتباط برقرار کرده، سناریوی پیش رو و مورد انتظار این است که پاسخ ایران به منطقه‌ای مشخص محدود نمی‌شود بلکه تمام مناطق در خاورمیانه را شامل خواهد شد.

وی تأکید کرد، جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرد از این ضربه بدون بازگرداندن قدرت پاسخگویی رد شود همانطور که پیشتر این اتفاقات رخ داده مانند ساقط کردن پهپاد آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز یا عملیات توقیف نفت‌کش انگلیسی در پاسخ به توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌طارق.

عتریسی در ادامه گفت، اینکه واشنگتن از شهروندا خود خواسته منطقه غرب آسیا را ترک کنند دلیل بر ترس و رعب و نگرانی آمریکا درباره پاسخ ایران دارد.

بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.