ممنوعیت قانونی شورای نگهبان در بیان جزئیات پرونده ها به افکار عمومی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ممنوعیت قانونی دارد که جزییات پرونده‌ها را به افکار عمومی اعلام کند.
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ممنوعیت قانونی شورای نگهبان در بیان جزئیات پرونده ها به افکار عمومی
به گزارش راسخون، عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان، نمایندگان ردصلاحیت شده را پذیرفتند و جزییات پرونده‌ها یکایک برای آنان روشن شد.  

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در قانون انتخابات مباحث مربوط به سوءاستفاده‌های اقتصادی، اخلاقی و مقابله با حاکمیت را داریم و  مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات خارج از اینها نیست.

کدخدایی بیان کرد: انتظار این است نمایندگانی که در شورای نگهبان حضور پیدا می‌کنند و از جزییات پرونده‌شان مطلع می‌شوند اطلاعات را در اختیار مقامات قرار دهند.

وی عنوان کرد: اگر رییس مجلس در جریان قرار نگرفته اشکال از نمایندگانی است که مراجعه کردند، اما جزئیات را اعلام نکرده‌اند. ما به عنوان شورای نگهبان از جهت قانونی ممنوعیت داریم که جزئیات پرونده‌ها را به افکار عمومی اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مراجع چهارگانه بعد از اعلام نظر هیات‌های اجرایی نسبت به ۱۵ هزار ثبت نام انتخابات مجلس اظهار نظر کردند.

کدخدایی  با بیان اینکه نظرات شورای نگهبان بسیار دقیق و مبتنی بر مستندات متقنی است که در پرونده وجود دارد،  یادآور شد: ممکن است اسناد جدیدی به دستمان برسد که می‌تواند درباره تغییر نظر اعضای شورای نگهبان هم موثر باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اگر قانون انتخابات را اصلاح می‌کردند به چنین وضعیتی نمی‌رسیدیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.