گزارش تفصیلی راسخون از قم هراسان و اشک تمساح برای یاران خود در ایران

اشک تمساح دشمن دروغگو

در حالی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می کند و دولت تمام ظرفیت خود را به این مباریزه اختصاص داده و ارگانهای حکومتی و نظامی و حتی هنرمندان و نخبگان در حال کمک هستند برای شکست کرونا برخی افراد همراه با دشمن بر ناامیدی و ترس اصرار دارند.
يکشنبه، 25 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشک تمساح دشمن دروغگو
در روزهای آخر سال 2019 میلادی اولین گزارش‌های ابتلا به ویروس خطرناک کرونا از شهر ووهان چین انتشار یافت. بعد از مدت‌زمان اندکی این ویروس به کشورهای مختلف سرایت کرد و امروز به مهم‌ترین چالش جهانی دولت‌ها تبدیل‌شده است. از همان روزهای اول کرونا در چین توصیه های صداوسیما در مورد رعایت بهداشت آغاز شد، اما کسی آن را جدی نگرفت.
 
در ایران نیز از روز چهارشنبه 30 بهمن رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت رسماً اعلام کرد که دو مورد شناسایی ویروس کرونا مثبت اعلان شد. البته به علت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بمباران رسانه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در روز انتخابات 2 اسفند 1398 از سوی جریان‌های معاند به‌منظور کاهش مشارکت صورت پذیرفت.
 
جریان‌های معاند از 2 اسفند 1398 تاکنون در فکر بهره‌برداری سیاسی از این مشکل بودند. نگاه سیاسی به شیوع کرونا در ایران محدود به معاندین نیست و حتی برخی از سیاسیون داخلی نیز به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این مسئله هستند. بر همین مبنای در این بسته خبری، نقدی بر شیوه اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص ویروس کرونا زده می شود.
 

ضدانقلاب و ایرانیان جیره‌بگیر

لشکر معاندین از روز انتخابات حمله خود علیه نظام جمهوری اسلامی به بهانه کرونا را آغاز کرد. آن‌ها از هر نیرنگی به‌منظور متهم کردن نظام استفاده کردند. این افراد نظام را به پنهان‌کاری، تعمدی بودن انتشار این ویروس از طرف سپاه، دروغ‌گویی در بیان آمار و عدم قرنطینه قم به‌عنوان عامل اصلی انتشار ویروس متهم کردند.
 
1- یار دبستانی (توئیتر): «خبرهای بدی از قم می‌رسه، کرونا احتمالاً اپیدمی شده، تعداد مبتلایان بالاس، به لطف پنهان‌کاری این رژیم لعنتی دیگر قرنطینه شهر قم ‌فایده نداره ویروس قطعاً چند هفته قبل به شهرهای دیگه و تهران رسیده و با مترو و BRT  همیشه شلوغش همه‌گیری شروع‌شده این صدای پای فاجعه نیست، این خود فاجعه‌ است.» (2 اسفند1398)
 
این در حالی است که معاندین و خودفروخته ها در این مورد خود را به فراموشی زدند و بهتر دیدند قم را منشا اصلی کرونا در جهان معرفی کنند. آنها با اینکه قائل بودند که روزها قبل از قم کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود، اما با تجاهلی مضحک و در برنامه ریزی دقیق گفتند قم منشا ویروس بوده است و مسافرانی که در اقصی نقاط جهان حضور پیدا کردند از کسانی کرونا گرفتند که در قم بودند.
 
گفته شد برخی مسئولین و حتی آقازاده ها هم در همین مسیر حرکت کردند. حتی پسر حداد عادل کرونای خود را از سفر نیم روزه‌اش به قم می‌داند(!) در حالی که ویروس کرونا فقط سه روز در دهان انسان می‌ماند و پس از ورود به ریه انسان تا 10 روز علائمی نشان نمی دهد. اما نقش زر و زور و تزویر در ذهنیت سازی‌‌ها توسط برخی آقایون و برخی آقازاده ها و دشمنان انقلاب نقش مهمی دارد.
 
2- یاردبستانی (توئیتر): «سرعت حیرت‌انگیز شیوع ویروس کرونا در مقایسه با اون بیماری‌های ویروسی دیگه مثل سارس و ابولا و... شوخی محسوب میشن. این ویروس با پروازهای مستمر هواپیمایی ماهان (متعلق به سپاه) به چین، به‌طور تعمدی وارد کشور شد تا رژیم در مقابل هر تجمعی بیمه بشه.» (4اسفند1398)
 
3- مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: «مردم ایران در مواجهه با شیوع ویروس جدید کرونا بار دیگر با دروغ‌های رژیم مواجه شده‌اند. او در گفت‌وگو با شبکه فاکس، با اشاره به این‌که چند تن از مقام‌های رژیم نیز خود به ویروس مبتلا شده‌اند، گفت که جمهوری اسلامی شفافیت ندارد و ما شاهد بودیم که رژیم ایران در مورد ساقط کردن هواپیمای مسافری اوکراین در تهران با موشک‌های سپاه نیز از بیان حقیقت به مردم خودداری کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه ایالات‌متحده اضافه کرد که اکنون مردم ایران بار دیگر توسط رژیم کاملاً از حقیقت منحرف و دوباره با سوء مدیریت مسئولان مواجه شده‌اند.» (16 اسفند 1398)
 
5- رادیو فردا: در کشورهایی مانند ایران، حاکمیت، هم به دلیل گیروگرفت‌های ایدئولوژیک و مدیریتِ ملوک‌الطوایفی (که مثلاً قرنطینه قم را ناممکن ساخت) و نیز بر بستر اعتماد مخدوش جامعه به نهادهای قدرت، چنین قرنطینه‌ای را نه می‌خواست و نه می‌توانست که به اجرا بگذارد. به‌خصوص که اجرای قرنطینه مستلزم تمهیداتی برای تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی و برقراری حدی از اشتغال و خدمات است که در مورد آن‌هم با توجه به کم کارایی حاکمیت در بحران‌های کمتر دامنه‌دار قبلی، جای تردید وجود داشت. بعد از انکار اولیه وجود کرونا در ایران و از دست‌دان زمان برای ایجاد رابطه‌ای شفاف با جامعه و برقراری قرنطینه به‌موقع در این یا آن منطقه، بهانه آورده شد که «قرنطینه مربوط به دوران جنگ جهانی اول است و با امکانات فعلی نیازی به آن نیست»، یا «چینی‌ها هم از قرنطینه ووهان نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند» و... همین رویکردها و توجیهات و سوء مدیریت‌ها حالا وضعیت را در ایران به‌جاهای باریک کشانده و مهار کرونا و جلوگیری از شیوع آن بسیار دشوارتر از ماه‌ها و هفته‌های گذشته شده است.» (19 اسفند1398)
 
6- رادیو فردا: «بر اساس آماری که رادیو فردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت به دست آورده است، حداقل ۹۲۷ نفر در ۳۰ استان ایران براثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند. این آمار در حالی است که وزارت بهداشت ایران مدعی است تا روز دوشنبه ۱۹ اسفند، تعداد قربانیان کرونا ۲۳۷ نفر بوده است. آمار رادیو فردا در ۲۸ استان مستند به سخنان مقام‌های بهداشتی محلی و گزارش‌هایی است که در خبرگزاری‌های ایران منتشرشده است. تنها درباره آمار استان قم به گزارش منتشرشده از نشست ۱۵ اسفند مدیریت بحران استان، استناد شده است. در آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تنها به پاسخ تست نهایی افراد استناد می‌شود و افرادی که درگذشته علائم بالینی کرونا داشته‌اند، لحاظ نمی‌شوند.» (20اسفند 1398)
 
این آمار جعلی توسط رسانه های معاند به قدری ناسازگار با دلایلی عقلی و علمی بود که بارها اعدادی کمتر از 927 در تاریخ 20اسفند توسط همین رسانه ها ارائه شد و کسی نپرسید که بالاخره چه تعدادی درست است؟ و کدام حرف شما راست است.
 
7- ایران اینترنشنال: «بررسی‌های ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که برخلاف ادعای حکومت و دولت ایران، پروازهای میان ایران و چین، علی‌رغم گسترش ویروس کرونا در کشور، لغو نشده است و این پروازها همچنان ادامه‌دارند. بر اساس این بررسی‌ها، شرکت هواپیمایی ماهان، از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، دست‌کم ۳۴ پرواز داشته است که ۱۸ پرواز از ایران به چین و ۱۶ پرواز از چین به ایران بوده است. ایران اینترنشنال به کمک پلتفرم‌های ره‌گیری پروازها در جهان، تمام پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۵ اسفند (۱ فوریه تا ۵ مارس ۲۰۲۰) را بررسی کرده است. نتایج بررسی‌ها حاکی از این است که این دو شرکت هواپیمایی درمجموع بیش از ۲۶۰۰ پرواز داشته‌اند که در این میان، ۳۴ پرواز بین ایران و چین انجام‌شده است. این ۳۴ پرواز در مسیر بین تهران و شهرهای ووهان، شانگهای، پکن، گوانگ‌ژو و شنژن به‌صورت رفت‌وبرگشت بوده است.» ( 20 اسفند 1398)
 
8- العربیه:  «شاید کسی باور نمی‌کرد، کرونا آن‌چنان ایران را درگیر خود کند که مردم این کشور حالا با جنازه‌هایی که هر از چندگاه روی پیاده‌روها پیدا می‌شود، قربانیانی که شمارشان هر ساعت بالاتر می‌رود، قبرستان‌هایی که دیگر قبر خالی ندارد و افقی که هیچ امیدی در آن نیست، آنچه در فیلم‌های تخیلی دیده‌اند را در واقعیت و جلوی چشمان خود مشاهده می‌کنند. در ساعات گذشته فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از مردی در خیابان انقلاب شهر ساری منتشر کردند که گفته می‌شود به ویروس کرونا دچار شده، روی زمین افتاده و نفس‌های آخرش را می‌کشد، بدون آنکه آمبولانسی برای نجات او از راه برسد و یا دست مهربان رهگذری که دست او را بگیرد؛ شاید از ترس ابتلا به کرونا.» (20 اسفند 1398)
 
مخاطبان این رسانه ها از خود نمی‌پرسند که اولا اسناد حرف شما چیست و آیا نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران چرا این اکاذیب را تکرار نکردند. دوما آیا عربستان سعودی و کشورهای مرتجع منطقه آماری از جانباختگان این بیماری دارند و آیا اصلا مردمشان را انسان به حساب می‌آورند که بخواهند برای زنده ماندنشان کاری انجام دهند؟
 
افراط جریان معاند در دروغ‌پردازی از وضعیت کرونا در ایران به حدی زیاد بود که موجب اعتراض اکبر گنجی به این رفتار دوستان خود شد.
 
گنجی به‌درستی اهداف پشت پرده آن‌ها را بیان کرد؛ و نوشت: «ما کارمندان دولت‌های راست افراطی از طریق کروناهراسی ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت ترامپ هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت بوریس جانسون هستم. من کارمند رسمی بخش پروپاگاندای دولت نتانیاهو هستم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایران هستیم. کرونا برای ما نعمت است. کاری را که شدیدترین تحریم‌های طول تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما با کرونا هراسی انجام دهیم. ما موظف هستیم تمامی آمارهای وزارت بهداشت ایران را دروغین قلمداد کنیم. حتی اگر وزارت بهداشت اعلام کند ۱۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰ هزار نفر جان‌باخته‌اند، ما خواهیم گفت این دروغ است و ۱۰ میلیون نفر مبتلا شده و یک‌میلیون نفر جان‌باخته‌اند.»
 
جریان معاند برحسب انجام‌وظیفه از کرونا به‌مثابه ای آبی برای شنا کردن در افکار عمومی ملت استفاده کرده است. در شرایطی که مردم از جهت روحی وضعیت مناسب ندارند،‌ اهداف و بهره‌برداری سیاسی از ماجرا ارزش دارترین موضوع برای آنها است.
 

همکاری نابخردانه و رایگان

دروغ سازان و جاعلان خبری در آنطرف دنیا در مقابل دستمزدهای کلان بر علیه ملت و انقلاب ایران کار می کنند، ولی در کنار ما افرادی به طوری رایگان و شاید هم غیر رایگان به دشمن خدمت می کنند. در روزهای درگیری مردم با کرونا برخی از مدیران داخلی اظهار نظراتی داشته‌اند و روند مدیریت و اطلاع‌رسانی را زیر سؤال بردند، این افراد بابیان این‌که اگر قم قرنطینه می‌شود، کشور در وضعیت بحرانی قرار نمی‌گرفت و یا بزرگنمایی وضعیت موجبات و متهم کردم مقامات رسمی به دروغگویی موجبات افزایش استرس مردم را فراهم کردند. برخی از این نوع اظهارنظرها سریعاً از سوی مقامات اجرائی رد می‌شد اما بازتاب و تأثیرات خود را گذاشته است.
 
محمود صادقی نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یادداشت توئتری فردی به نام حسین نورانی نژاد که نوشته بود: «پسرعموی ۴۰ ساله من ساعاتی پیش در قم به دلیل ابتلای احتمالی به کرونا درگذشت. هنوز البته جواب آزمایش او نیامده اما علائم کرونا را داشته» واکنش نشان می‌دهد و در توئیتر می‌نویسد: «تسلیت می‌گویم و واقعاً متأسفم؛ پس از پنهان‌کاری درباره جان‌باختگان حوادث فجیع آبان و سه روز دروغ‌گویی درباره‌ی علت شلیک به هواپیمای مسافربری، حالا بروز و شیوع یک بیماری مسری را پنهان می‌کنند! چرا این‌قدر به اعتماد عمومی ضربه می‌زنید؟!» (2بهمن 1398)
 
این اظهارنظر دقیقاً چهار روز بعد از اعلان رسمی مقامات وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفت و محمود صادقی همان روزهای اول فیلمی هم از خود پخش کرد که می‌گفت امیدی به زنده بودن ندارد و کرونا گرفته، اما دو روز بعد در توئیتی از حضورش در داروخانه خبر داد و دو هفته بعد گفت اصلا کرونا نداشته است(!) البته رسانه های معاند در همدردی او گریستند و مرگ او را ضایعه ای بزرگ برای دشمنان انقلاب دانستند و کلی از او تعریف و تمجید کردند و برای سلامتی اش دعا کردند. ظاهرا منفی بودن تست ایشان اکنون باعث خوشحالی رسانه های دروغ سازی و معاند شده است.
 
به دنبال جوسازی‌های برخی نمایندگان و مسئولین، رحیمی دنبال حکم اعدام برای کسانی است که از محدودیت قم جلوگیری کردند. منظور ایشان مشخص است که برخی علمای قم را مدنظر دارد، اما ظاهرا خود را به نفهمیدن زده و نمی‌خواهد قبول کند مسئولان دولتی از جمله استاندار قم و وزیر بهداشت مانع هر محدودیتی شدند و برعکس علما تمام اختیارات در تصمیم گیری برای هر اقدامی را برعهده مسئولین دولتی گذاشتند تا بررسی کنند و بهترین راه را پیدا کنند.
 
دکتر حسن روحانی در روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت مخالفت خود را با قرنطینه به علت تبعات آن را بیان می‌دارد و می‌گوید: «بعضی‌ها می‌گویند راه این شهر را ببندیم راه آن شهر را ببندیم یکی دیگر می‌گوید بین یک شهر بزرگ بین شمال و جنوب را ببندیم دیگری می‌گوید در شهر بزرگ بین شرق و غرب را ببندیم. کارهایی که ما امروز کامل بحث کردیم. همه دوستان اظهارنظر کردند و اتفاق‌نظر داریم برخی از چیزهایی که گفته می‌شود در اجرا مشکلات بیشتری را می‌آفریند. ممکن است یکجایی را حل کند ولی چهار جا دیگر را مشکل ایجاد می‌کند. در بعضی از شهرهای ما در خروجی افراد ازلحاظ سلامت چک شوند و اگر مشکلی دارند اجازه ندهند که راه را ادامه دهند.»
 
علیرضا رحیمی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «نمایندگان قم درباره اقداماتشان در دو مورد زیر پاسخ دهند: چرا شیوع کرونا در قم تحت‌الشعاع انتخابات مجلس پنهان شد؟ چرا شهر قم برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور قرنطینه نشد؟ ‏تمام ایران از بی‌مبالاتی و قصور در عدم کنترل اولیه ویروس در قم، گرفتارشده‌اند.»
 
غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی: «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است کسی که در قم مانع ایجاد محدودیت‌ها شد و نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود، حکمش چه می‌شود؟ گروهی فکر می‌کردند در هیچ حالی نباید تخفیفی قائل شد. انگار که کفر می‌شود، کفری که حکمش اعدام است؛ اما سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت. درهرحال علما قبول کردند که برخی از نماز جماعت‌ها و نماز جمعه تعطیل شود اما برخی نه. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تأکید کرد: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم کسی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سؤال و جواب کنند؟ آن‌هم در شرایطی که تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن عمومی است.» (19/12/1398)
 
حسین دهباشی در توئیتی عجیب به عدم قرنطینه شهر مقدس قم واکنش نشان داد و نوشت: «تاریخ را فاتحان می‌نویسند؛ اما سهم من هم –بمانم یا نمانم- باشد این گواهی به آیندگان که اگر بعدها پرسیدند که چرا ۲۲ استان از این گربه‌ی مظلوم جغرافیا چنین تا پای مرگ بیمار شد، نوشته باشم به خاطر خودخواهی آخوندهایی که به اعتبار عمامه‌هایشان زور گفتند و نگذاشتند قم قرنطینه شود».
 
علی مطهری در پاسخ به این سؤال که آیا تولیت آستان حضرت معصومه در قرنطینه نشدن قم دخیل بوده است؟چنین پاسخ داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند؛ مثلاً آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آن‌هاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند. عضو فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: این سؤالات همواره مطرح است که چرا قم همان روز قرنطینه نشد؛ آیا وزارت بهداشت هم همین نظر را داشته است یا آن‌ها خواستار قرنطینه بودند و گروهی مقاومت کردند و این کار حیاتی انجام نشد. ( 21 اسفند 1398)
 
حال با توجه به آنکه نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی که با شایعه افکنان و دروغ سازان برخورد می‌کند و تعدادی از آنها که آمارهای غلط دادند و یا در جامعه هراس افکنی کردند را بازداشت کرده، آیا با این افراد هم برخورد می‌کند و آنان را بازداشت می‌کند یا مانند نجفی که پس از قتل همسرش در آگاهی مورد تعظیم قرار گرفت؛ با این موارد را هم متفاوت با مردم عادی بررسی و برخورد می‌کنند؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان
معرفی ایران به‌عنوان کانون اصلی انتشار کرونا در جهان توسط بیگانگان
پنجشنبه، 15 اسفند 1398
اعتراض‌ها به سفر «محمدبن‌سلمان» به مصر/ کاربران هشتگ «سفر ارّه، مایه ننگه» داغ کردند
اعتراض‌ها به سفر «محمدبن‌سلمان» به مصر/ کاربران هشتگ «سفر ارّه، مایه ننگه» داغ کردند
شنبه، 3 آذر 1397
واکنش توئیتری ظریف به بیانیه ضدایرانی ترامپ + عکس
واکنش توئیتری ظریف به بیانیه ضدایرانی ترامپ + عکس
چهارشنبه، 30 آبان 1397
مناظره توئیتری ظریف و پامپئو درباره آثار تحریم‌های ضدایرانی + تصاویر
مناظره توئیتری ظریف و پامپئو درباره آثار تحریم‌های ضدایرانی + تصاویر
سه‌شنبه، 22 آبان 1397
واکنش محمدجواد ظریف به ادعاهای ضدایرانی دانمارک
واکنش محمدجواد ظریف به ادعاهای ضدایرانی دانمارک
پنجشنبه، 10 آبان 1397
واکنش کاربران به بازیگری که می‌خواهد پیام اتحاد #حب_الحسین_یجمعنا را زیر سوال ببرد+تصاویر
واکنش کاربران به بازیگری که می‌خواهد پیام اتحاد #حب_الحسین_یجمعنا را زیر سوال ببرد+تصاویر
دوشنبه، 7 آبان 1397
این روزها دل‌هایمان روی موج امام حسین تنظیم شده است/ تصاویر
این روزها دل‌هایمان روی موج امام حسین تنظیم شده است/ تصاویر
دوشنبه، 7 آبان 1397
قتل منتقد عربستانی تنها یک سطر از کتاب قطور جنایات آل سعود است
قتل منتقد عربستانی تنها یک سطر از کتاب قطور جنایات آل سعود است
پنجشنبه، 26 مهر 1397
دو روحانی در مترو
دو روحانی در مترو
يکشنبه، 18 شهريور 1397
جریان انقلابی با ورود همه‌جانبه به شبکه‌های اجتماعی نظراتش را جهانی کند / انتخاب توئیتر برای صدور مواضع انقلابی امری مبارک است
جریان انقلابی با ورود همه‌جانبه به شبکه‌های اجتماعی نظراتش را جهانی کند / انتخاب توئیتر برای صدور مواضع انقلابی امری مبارک است
چهارشنبه، 8 فروردين 1397