آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت و آزادسازی آن

صالح از مهلت ویرایش اطلاعات سهامداران سهام عدالت که از طریق سامانه اقدام به آزادسازی کرده اند، خبر داد.
سه‌شنبه، 16 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت و آزادسازی آن

مهلت ویرایش اطلاعات دارندگان سهام عدالت چه زمانی است؟

به گزارش راسخون؛ علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه روز گذشته ستاد سهام عدالت با صاحب نظران اقتصادی و اعضای سازمان بورس اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی در حال انجام یک سری هماهنگی های درون سازمانی است تا افرادی که تا پایان امروز اطلاعات خود را به سامانه سهام عدالت وارد کرده اند، تنها برای یک بار بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی افزود: تا ساعت ۲۴ امشب هر سهام داری وارد سامانه شده و اطلاعات خود را وارد کرده است، امکان ویرایش خواهد داشت و از فردا هر فردی اطلاعات خود را در روش مستقیم آزادسازی تنها یک بار می‌تواند وارد کند. از عموم مردم درخواست می‌کنیم دقت و بررسی لازم را قبل از ورود به سامانه انجام دهند تا دچار مشکلات این چنینی و دوباره کاری‌ها نشویم.
 

آخرین جزئیات از ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه فکری به حال جاماندگان سهام عدالت شده است؟ بیان کرد: سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به اذن رهبری از بین سهام شرکت سودده کشور انتخاب شد، مشمولان سهام عدالتی که امروز بحث آزادسازی مطرح است مجموعا ۶ دهک پایین جامعه را شامل می‌شدند.

صالح ادامه داد: برای دو گروه از این دهک‌ها که شامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بودند با ۵۰ درصد تخفیف این سهام‌ها صادر شد و مابقی مشمولان شامل تخفیف نشدند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارزش سهام این دو دهک‌ها اشاره کرد و گفت: از سال ۸۵ تا ۹۵ حدود ۵۰ درصد این سود از طریق سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد و این دو دهک دارای سهام یک میلیونی بودند. امروز افرادی که سال‌های ۹۵ تا ۹۸ سود سهام دریافت کرده اند مورد تعیین تکلیف سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرند.
وی در پایان ابراز کرد: بار‌ها تاکید کرده ایم که برای ثبت نام افراد جدید در حال حاضر ظرفیت قانونی وجود ندارد و نمی‌توانیم راجع به اضافه شدن مشمولان سهام عدالت اقدامی را انجام دهیم.

گفتنی است، در تاریخ ۹ اردیبهشت با دستور مقام معظم رهبری سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر از مشمولان این سهام اجازه آزادسازی را گرفته و تاکنون نزدیک به ۲ میلیون نفر نسبت به تعیین تکلیف سهام خود اقدام کرده اند.
 

حذف گزینه انتخاب روش «آزادسازی غیرمستقیم» از سامانه سهم عدالت


آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت و آزادسازی آن
 
 با توجه به تغییرات جدید در سامانه تعیین مدیریت سهام عدالت، روش آزادسازی غیر مستقیم از این سامانه حذف شد.

سامانه سهام عدالت جهت رفع برخی از مشکلات کاربری، به روزرسانی شده و از روز گذشته برخی تغییرات در امکانات سامانه سهام عدالت ایجاد شده است.

با توجه به اینکه اگر سهام داران در مدت زمان تعیین شده به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند، روش آزاد سازی غیرمستقیم برای آنها در نظر گرفته خواهد شد، بنابراین انتخاب روش غیر مستقیم از سامانه حذف شد.

بر این اساس، اگر سهامداران سهام عدالت، فقط مایل به انتخاب روش آزاد سازی به صورت مستقیم باشند، می‌توانند به سامانه الکترونیکی سهام عدالت مراجعه کنند؛ اما اگر سهامداران مایل به استفاده از روش غیرمستقیم برای آزادسازی سهام عدالت خود هستند، نیازی به مراجعه به سامانه الکترونیکی سهام عدالت نخواهند داشت؛ چرا که این روش به‌صورت پیش فرض، برای سهامداران در نظر گرفته شده است.
 

 احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

 در صورت آماده بودن زیر ساخت‌های فنی، تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیار مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با تشریح سازوکار احراز هویت در سامانه سجام بورس و نحوه گرفتن کد بورسی گفت: اگر زیر ساخت‌های فنی آماده شود تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت افزود: تاکنون برای جلوگیری از پولشویی مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت الزامی بوده است.

وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

وی ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

او با بیان اینکه ۴ هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت: پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می‌شود.
 

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟ / قیمت هر برگ سهام عدالت در امروز


آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت و آزادسازی آن
دو هفته پیش معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده بود هر برگ سهام عدالت هشت میلیون تومان می‌ارزد. اما آیا امروز هم سهام عدالت به همین میزان ارزش دارد؟

امروز رییس سازمان خصوصی‌سازی در یک نشست خبری ارزش این سهام را در شرایط کنونی ۱۱ میلیون تومان اعلام کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت هر برگ سهام عدالت یک میلیون تومانی ارزشی برابر با ۱۱ میلیون تومان را تجربه کرده است. آنها هم که مبلغ نقدی آورده سهام عدالت را واریز نکرده بودند و سهام عدالت آنها ۵۰۰ هزار تومانی بود، هم‌اکنون سهام عدالتی به ارزش ۵٫۵ میلیون تومان خواهند داشت.

طبق آخرین امار اعلامی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفته است: دو دهک کمیته امداد و سازمان بهزیستی برگه سهام یک میلیونی دارند و غیر از آن، ۲۵ میلیون نفر برگه‌های سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و ۱۰ میلیون نفر برگه‌های سهام ۴۷۸ هزار تومانی دراختیار دارند که البته ارزش هریک از این سهام حدود ۱۱ برابر شده است و برای دارنده سهام عدالت یک میلیون تومانی در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان سود واریز شده است.


منبع:
1. 
باشگاه خبرنگاران جوان / مهلت ویرایش اطلاعات دارندگان سهام عدالت اعلام شد
2. ایرنا / حذف گزینه انتخاب روش «آزادسازی غیرمستقیم» از سامانه سهم عدالت

3. تجارت نیوز / سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟ / قیمت هر برگ سهام عدالت در امروز
4. عصر ایران /  احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.