کمیسیون اروپا: اقتصاد منطقه در حال تجربه یک شوک اقتصادی پسا کرونایی است

کمیسیون اروپا امروز پیش بینی کرد اقتصاد منطقه یورو به علت شیوع کووید 19 در سال جاری میلادی 7.7 درصد کاهش می‌یابد و اروپا در حال تجربه یک شوک اقتصادی بی‌سابقه از زمان رکود اقتصادی بزرگ در دهه 1930 است.
چهارشنبه، 17 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کمیسیون اروپا: اقتصاد منطقه در حال تجربه یک شوک اقتصادی پسا کرونایی است
به گزارش راسخون، کمیسیون اروپا امروز پیش بینی کرد، اقتصاد منطقه یورو به علت شیوع کووید 19 در سال جاری میلادی 7.7 درصد کاهش می‌یابد؛ تورم این منطقه تقریبا ناپدید می‌شود و بدهی عمومی و کسری بودجه افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم به 0.2 درصد افت می‌کند، اما سال بعد به 1.1 درصد افزایش می‌یابد زمانی که منطقه یورو به رشد 6.3 درصدی بازگردد.

همچنین میزان سرمایه‌گذاری امسال 13.3 درصد کاهش خواهد یافت.

پائولو جنتیلونی، کمیسیونر اروپا در بخش امور اقتصادی و مالی گفت: «اروپا در حال تجربه یک شوک اقتصادی بی‌سابقه از زمان رکود اقتصادی بزرگ در دهه 1930 است.

«هم عمق این رکود و هم قدرت بهبود از این شرایط ناهموار خواهد بود، و به سرعت برداشته شدن محدودیت‌ها و قرنطینه، اهمیت گردشگری در هر کشور و منابع مالی هر کشور بستگی دارد.

به نوشته رویترز، ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال در میان کشورهایی هستند که بیشترین خسارت اقتصادی از شیوع این بیماری را دیده اند. لوکزامبروگ، مالتا و اتریش این شوک را بهتر تحمل کرده‌اند.

جنتیلونی گفت: «هم رکود و هم بهبود از این وضعیت ناهموار خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی یونان بیشترین کاهش را خواهد داشت و 9.7 درصد خواهد بود. ایتالیا دومین رکود عمیق برابر با 9.5 درصد و اسپانیا 9.4 درصد رکود خواهند داشت.


منبع: فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما