#ایالت_محترقه

هفته پیش هفته‌ای پرحادثه برای آمریکا بود و پس از انفجار در ناو جنگی این کشور، چندین آتش‌سوزی مرموز با منبع ناشناخته در ایالت‌های مختلف رخ داد. در تازه ترین آن آتش‌سوزی‌های مهیبی در مناطق شمال شرقی ایالت «کالیفرنیا» در حال پیشروی است به طوریکه مقام‌های محلی دستور تخلیه اجباری برخی مناطق را صادر کرده‌اند.
چهارشنبه، 1 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
#ایالت_محترقه
چند روز از حادثه آتش سوزی برای ناو آمریکا می‌گذرد و بعد از آن هم این کشور در فواصل کوتاه، درگیر انفجار‌ها و آتش‌سوزی‌هایی شده است که هنوز منشا هیچ‌یک از آن‌ها را اعلام نکرده‌اند. مقامات آمریکایی هفته گذشته را با سکوت در قبال این آتش‌سوزی‌ها پشت سر گذاشتند. و این در حالی است که در جدیدترین مورد آتش سوزی، مقام‌های محلی شمال کالیفرنیا از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه روستایی شمال شرقی کالیفرنیا خبر داده‌اند.

#ایالت_محترقه
 

#ایالت_محترقه
 

آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت جورجیا خبر دادند.

پایگاه خبری AJC گزارش داده یک کارخانه مواد شیمیایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی  «هارتسفیلد-جکسون» (فرودگاه آتلانتا) در جنوب ایالت جورجیا دچار حریق شده است. مقام‌های فرودگاه گفته‌اند که پروازها لغو نشدند.

#ایالت_محترقه

حساب کاربری این فرودگاه در پیامی در توئیتر نوشت: «در حال حاضر یک آتش‌سوزی در کالج پارک، بیرون از ساختمان فرودگاه اتفاق افتاده است. در حال حاضر این آتش‌سوزی اثری روی فعالیت‌های فرودگاه نداشته است.»

کارخانه‌ای که دچار حریق شد «آلکمیکس» نام دارد.

#ایالت_محترقه

وب‌سایت این کارخانه، خودش را سازنده «نیتروسلولز» معرفی می‌کند که ماده‌ای بسیار قابل اشتعال است.

«براد نیتز»، خبرنگار یکی از تلویزیون‌های محلی آمریکا گفته که دود ناشی از این آتش‌سوزی روی رادار مشخص است و او تصویر زیر را در «کانال ۲» به نمایش گذاشته است.
 

انفجار و آتش‌سوزی در نیروگاه برق شهر ویتفیلد آمریکا

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند  نیروگاه برق شهر «ویتفیلد» در ایالت «ایندیانا» دچار آتش‌سوزی شده است. شرکت خدمات عمومی شمال ایندیانا (NIPSCO) اعلام کرد که بعد از ظهر پنجشنبه نیروگاه تولید برق «شافر» در شهر ویتفیلد دچار آتش‌سوزی شد.

#ایالت_محترقه

این شرکت اعلام کرد که در پی این آتش‌سوزی بخشی از نیروگاه تخیله شده است.

شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که انفجار در ترانسفورمرهای این نیروگاه باعث ایجاد آتش‌سوزی وحشتناکی شده بود.

#ایالت_محترقه

شرکت نیپسکو نیز اعلام کرد به دلیل گستره وسیع ویرانی‌ها به دلیل این آتش‌سوزی و انفجار، تاسیسات و ساختمان‌های این نیروگاه تخلیه شده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات محلی، در این انفجار و آتش‌سوزی کسی آسیب ندیده است اما دلیل این حادثه ناشناخته بوده و تحقیقات در این باره در حال انجام است.
 

انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه فولاد ایالت ایندیانای آمریکا

 
انفجار دیگر صبح پنجشنبه در کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور»، واقع در ایالت «ایندیانا» گزارش شده است. صبح پنجشنبه (به وقت آمریکا) انفجاری کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور» در ایالت ایندیانا را لرزاند که این انفجار به آتش‌سوزی و ویرانی در تجهیزات نزدیک به کوره ذوب آهن این کارخانه منجر شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، این انفجار تلفات جانی به همراه نداشته است. این حادثه در کوره ذوب آهن D‌ این کارخانه روی داده است.
تصاویر منتشر شده توسط شبکه سی‌بی‌اس نشان می‌دهد که ماموران آتش‌نشانی در حال خاموش کردن زبانه‌های آتش در کنار ویرانه‌هایی هستند که این انفجار به بار آورده است.

#ایالت_محترقه

سخنگوی کارخانه فولاد آرسلورمیتال گفت که این انفجار به دلیل بروز مشکل در یکی از کوره‌ها روی داده و پس از بروز انفجار کارخانه بلافاصله تعطیل شده است.
وی با ابراز خرسندی از عدم تلفات انسانی به دلیل این حادثه گفت که علت دقیق این رویداد در حال بررسی است.
 

آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکا / آتش پس از چهار روز مهار شد

قبل‌تر از این رویدادها، کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» دچار حریق شده و به مدت ۴ روز در آتش سوخته بود. نیروی دریایی آمریکا بامداد جمعه از مهار آتش‌سوزی در کشتی آبی‌-خاکی این کشور بعد از چهار روز خبر داد.

#ایالت_محترقه

 نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد بعد از ۴ روز تلاش فشرده و شبانه‌روزی آتش‌نشان‌ها، آتش‌سوزی در کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» تماماً مهار شده است.

پایگاه خبری «بیزنس‌اینسایدر» نوشته نیروی دریایی آمریکا هنوز علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی را نمی‌داند. 

«فیلیپ سوبک»، فرمانده فرمانده «یگان ضربت۳» گفت: «تیم‌های آتش‌نشان ما در حال بازرسی تمام  نقاط کشتی هستند تا نبود آتش را تأیید کنند.»

#ایالت_محترقه



منبع:
1. فارس
2. راسخون
3. توییتر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.