کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴ نفر رسیده و مرگ ۸۰۸ هزار و ۶۹۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
يکشنبه، 2 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق
به گزارش راسخون؛ شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴ نفر رسیده و مرگ ۸۰۸ هزار و ۶۹۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۲۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۶۴ هزار و ۸۵۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۳۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۱۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۲۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۲۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۰۸ هزار و ۶۹۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از۵.۸ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۲۸ مبتلا، ۱۸۰ هزار و ۱۷۴ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۹۸ مبتلا، ۱۱۴ هزار و ۲۷۷ قربانی

 ۳. هند سه میلیون و ۴۴ هزار و ۹۴۰ مبتلا، ۵۶ هزار و ۸۴۶ قربانی

 ۴. روسیه ۹۵۱ هزار و ۸۹۷ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۳۱۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۶۰۷ هزار و ۴۵ مبتلا، ۱۲ هزار و ۹۸۷ قربانی

 ۶. پرو ۵۸۵ هزار و ۲۳۶ مبتلا، ۲۷ هزار و ۴۵۳ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۵۶ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ۶۰ هزار و ۲۵۴ قربانی

 ۸. کلمبیا ۵۳۳ هزار و ۱۰۳ مبتلا، ۱۶ هزار و ۹۶۸ قربانی

 ۹. اسپانیا ۴۰۷ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۳۸ قربانی

۱۰. شیلی ۳۹۵ هزار و ۷۰۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۹۲ قربانی

پس از آن ایران با ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ مبتلا و ۲۰ هزار و ۵۰۲ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۳۶ هزار و ۸۰۲ مبتلا، انگلیس با ۳۲۴ هزار و ۶۰۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۶ هزار و ۳۷۰ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۲ هزار و ۶۲۵ مبتلا، پاکستان با ۲۹۲ هزار و ۱۷۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۸ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ترکیه با ۲۵۷ هزار و ۳۲ مبتلا، فرانسه با ۲۳۸ هزار و ۲ مبتلا، آلمان با ۲۳۳ هزار و ۸۵۷ مبتلا، عراق با ۲۰۱ هزار و ۵۰ مبتلا، فیلیپین با ۱۸۷ هزار و ۲۴۹ مبتلا، اندونزی با ۱۵۱ هزار و ۴۹۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۴ هزار و ۶۲۹ مبتلا، قطر با ۱۱۶ هزار و ۷۶۵، بولیوی با ۱۰۸ هزار و ۴۲۷ مبتلا، اکوادور با ۱۰۷ هزار و ۸۹ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا، اوکراین با ۱۰۲ هزار ۹۷۱ مبتلا و سرزمین های اشغالی با ۱۰۱ هزار و ۹۳۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

بیش از 180 هزار قربانی در آمریکا

 
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۳,۸۲۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۷۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۵,۸۴۱,۴۲۸ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۸۰,۱۷۴ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

این در حالی است که سازمان سی‌دی‌سی چندی پیش اعلام کرد نتایج تست پادتن ویروس کرونا در حد فاصل اواخر ماه مارس تا اوایل ماه می نشان می‌دهد، شمار مبتلایان این ویروس در آمریکا شاید ۱۰ برابر آمارهای رسمی باشد.
 

از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم روند تشدید محدودیت‌ها در اروپا

 
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کرونا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و مقامات این اتحادیه همچنان به دنبال راهکاری برای مهار موثر این بحران هستند.

آمار مبتلایان روزانه در آلمان از مرز 2 هزار نفر عبور کرد
نهادهای بهداشتی در آلمان شب گذشته از ابتلای 2034 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. انستیتو رابرت کخ آلمان هم این خبر را صبح شنبه اعلام کرد. نقطه اوج موارد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل با بیش از 6 هزار مبتلا در آلمان وجود داشت و بعد از آن این آمارها روند کاهشی پیدا کرد. از اواخر جولای موارد ابتلای روزانه به کرونا در آلمان مجددا روند صعودی به خود گرفته است.

اعضای کابینه دولت ایسلند در قرنطینه خانگی
تقریبا تمام اعضای کابینه دولت ایسلند به دلیل حضور در یک نشست که مواردی از ابتلا به کرونا در آن کشف شده است باید تست کرونا بدهند.

به گزارش رسانه ها 9 نفر از 11 نفر اعضای کابینه نخست وزیر ایسلند روز سه شنبه در هتلی با هم دیدار کردند که در آن مواردی از ابتلا به کرونا یافت شده است. اعضای کابینه دولت ایسلند باید حالا دو بار تست کرونا بدهند یک بار در روز جمعه و یک بار دیگر در روز دوشنبه. اعضای کابینه دولت ایسلند تا زمان مشخص شدن نتیجه کرونا باید درقرنطینه خانگی قرار گیرند.

ابتلای ۹۴۷ مورد جدیدکووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در ایتالیا
ایتالیا اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۹۴۷ مورد جدید ابتلا کووید ۱۹ را شناسایی کرده است که این رقم نسبت به آمار روز قبل از آن که ۸۴۵ مورد بود افزایش نشان می‌دهد و احتمالا حاکی از شروع دور دوم شیوع کرونا در این کشور است. به گفته مقامات این کشور در دو هفته گذشته روند شیوع کرونا در ایتالیا صعودی بوده است.

آمار‌های وزارت بهداشت ایتالیا نشان می‌دهد افزایش روزانه موارد جدید ابتلا همان سطح ثبت شده در اواسط ماه مه (دور نخست همه گیری کرونا در این کشور) را نشان می‌دهد. از اواسط ماه جاری میلادی هنگامی که متوسط ابتلای جدید به کرونا از ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسید مقامات این کشور شروع به افزایش محدودیت‌های اجتماعی کردند.
 
رکورد کرونا در تابستان برای دومین روز پیاپی در اسپانیا شکسته شد
بنا بر اعلام مقامات کشور اسپانیا رکورد ابتلا به کرونا در تابستان برای دومین روز پیاپی شکسته و بیش از هشت هزار بیمار جدید در یک شبانه روز شناسایی شده‌اند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، در روز جمعه هشت هزار و ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است. ۷۶۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شده و ۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.  بار دیگر شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، به کانون شیوع این بیماری تبدیل شده است و چندین منطقه کارگرنشین این شهر اوضاع وخیمی دارند. از این رو، دولت محدودیت‌هایی را از جمله بسته شدن برخی از مراکز تفریحی اعمال کرده است.


افزایش شمار کرونا در عراق:  تعداد مبتلایان از ۲۰۰ هزار نفر گذشت


کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

وزارت بهداشت عراق از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت عراق در بیانیه خود اعلام کرد: ۳ هزار و ۹۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید که با احتساب آنها شمار کل مبتلایان به ۲۰۱ هزار و ۵۰ مورد رسید.

این بیانیه افزود: ۷۰ مورد مرگ و میر جدید نیز به ثبت رسید که با احتساب آنها شمار کل قربانیان کرونا در عراق به ۶ هزار و ۳۵۳ نفر رسید. براساس این بیانیه، وزارت بهداشت عراق تا ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۴۵۹ آزمایش کرونا در آزمایشگاه‌ها انجام داده است. این بیانیه همچنین از افزایش مجموع موارد بهبود مبتلایان به ۱۴۳ هزار و ۳۹۳ مورد خبر داد که ۷۱.۳ درصد بهبودی را نشان می‌دهد.
 

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۶ هزار و ۶۱۷ نفر رسید

 
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۶ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلا به کرونا خبر داد. طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در امارات به ۳۷۲ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.
 

تازه‌ترین آمارها از تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برزیل

 
کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

وزارت بهداشت برزیل شنبه اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته بیش از 50032 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است و 892 نفر دیگر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

بر اساس این گزارش از آغاز شیوع ویروس کرونا در برزیل تاکنون بیش از 3582362 نفر به این بیماری مبتلا شده و 114250 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. برزیل پس از آمریکا بیشترین آسیب را از بحران شیوع ویروس کرونا متحمل شده است.
 

شمار مبتلایان به کرونا در هند نگران کننده است


کرونا در جهان| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز/ افزایش ابتلا در عراق

در کشور هند نیز همچنان رکورد زنی‌های کرونایی ادامه دارد و بنا بر آمار‌های رسمی اعلام شده چهار روز پیاپی است که آمار بیماران جدید شناسایی شده به بالای ۶۵ هزار نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت هند روز شنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ هزار و ۸۷۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار کل مبتلایان این کشور به بیش از دو میلیون و ۹۸۰ هزار نفر رسیده است. به این ترتیب هند همچنان پس از آمریکا و برزیل از نظر ابتلا در رده سوم جهان قرار دارد.


منبع:
1. شهرآرا نیوز/ آمار جهانی کرونا تا صبح ۲ شهریور| بیش از ۸۰۸ هزار قربانی کرونا در جهان تا امروز
2. افکار نیوز/ آمار کرونا در آمریکا /بیش از 180 هزار قربانی
3. تسنیم/ کرونا در اروپا| از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم روند تشدید محدودیت‌ها
4. افکار نیوز/ شمار مبتلایان به کرونا در این سه کشور «نگران‌کننده» شده است
5. همشهری آنلاین/ آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | افزایش ابتلا در عراق | فقط ۵ استانِ ایران در وضعیت هشدار و قرمز نیستند
6. مهر/ همراه با افزایش فوتی ها؛ شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۶ هزار و ۶۱۷ نفر رسید
7. تسنیم/ تازه‌ترین آمارها از تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برزیل


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.