علت آتش سوزی کارخانه لبنیات میهن چه بود؟

شهر لبنیات میهن دچار حادثه آتش سوزی هولناکی شد.فرماندار شهرستان اسلامشهر درباره علت دقیق وقوع حادثه آتش سوزی در شهر لبنیات میهن توضیح داد.
چهارشنبه، 2 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
علت آتش سوزی کارخانه لبنیات میهن چه بود؟
به گزارش راسخون شامگاه سه شنبه دود غلیظی در جاده «شورآباد» به هوا منعکس شد.آتش سوزی در کارخانه شهر لبنیات متعلق به شرکت میهن در جنوب اسلامشهر جاده شورآباد بود که از ساعت ۱۸ شروع شد.
۱۰ ایستگاه آتش نشانی از شهر‌های اطراف برای خاموش کردن حریق اعزام شدند. همچنین نیرو‌های خدمات شهری و نیروی انتظامی هم در محل حادثه حضور پیدا کردند.

همچنین اهالی شهرک «امام حسین» اسلامشهر صدای شدید انفجار در یکی از واحدهای بستنی سازی در حوالی این محله را شنیدند.
 
تصاویر اولیه نشان می‌دهد که آتش و دود غلیظی در این مجموعه ایجاد شده است.

گفتنی است،  قسمتی از شرکت میهن در شهر لبنیاتی میهن واقع در جاده شورآباد دچار آتش سوزی شده و  حضور مردم از سرعت امدادرسانی و اطفای حریق کاسته است.
 

 

جزئیات حادثه آتش سوزی کارخانه میهن در اسلامشهر

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  گفت‌: در ساعت ۱۸:۵۹ شب گذشته یک مورد حادثه آتش سوزی گسترده از طرف سازمان آتش نشانی اسلامشهر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که سریعا ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه چند دستگاه تانکر آب و ... به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک کارخانه بزرگ لبنیاتی بود که در قسمتی از آن یک سوله ۱۰ هزار متری با ۲ طبقه به عنوان انبار وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: حدود ۳ هزار متر از این انبار دچار حریق شده بود و ۳ باب سوله دیگر نیز در مجاورت آن وجود داشت.

ملکی بیان کرد: آتش نشانان با تدابیر عملیاتی از وقوع حادثه شدیدتر جلوگیری کردند و در حال حاضر مدت زیادی است که آتش خاموش شده است.

وی افزود: ۲ ایستگاه از عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و همکاران آتش نشانی اسلامشهر و ... در محل برای لکه گیری حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت نگران کننده نداشتیم و یک نفر از عوامل آتش نشانی اسلامشهر دچار مصدومیت جزئی شده بود که برای انجام کارهای درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

ملکی بیان کرد: این حادثه خسارت مالی زیادی داشت و در حال حاضر نیرو‌ها مشغول لکه گیری و ایمن سازی محل هستند.
 

علت آتش سوزی کارخانه میهن اسلامشهر چه بود؟

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: آتش سوزی انبار کارتن در شهر لبنیات میهن این شهرستان توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد.

مسعود مرسلپور دراین باره افزود: تیم های تخصصی آتش نشانی اکنون دود حاصل از آتش سوزی را پراکنده می کنند و مشغول لکه گیری هستند.

وی ادامه داد: در مرحله لکه گیری ماموران و تیم های تخصصی آتش نشانی اسلامشهر و شهرداری تهران با دقت مکان وقوع حادثه را بررسی می کنند تا اگر آتش کوچکی وجود دارد آن را خاموش کنند.

مرسلپور بیان کرد: به دستگاه ها و تجهیزات این کارخانه آسیبی نرسیده و فقط لوازم مصرفی نظیر کارتن ها و مواد پلاستیکی در آتش سوخته است.

وی خاطر نشان کرد: اعلام علت دقیق وقوع حادثه نیاز به بررسی جامع دارد اما براساس بررسی های اولیه پیش بینی می شود آتش سوزی بر اثر اتصال سیم های برق اتفاق افتاده باشد.

به گفته مرسلپور این حادثه خسارت جانی در بر نداشته اما خسارت های مالی در بر دارد که باید توسط کارشناسان بیمه برآورد شود.

بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه، با دستور استاندار تمام شهرداری های غرب تهران به اعزام تیم های تخصصی برای مهار آتش ملزم شدند.

حدود ٨٠ دستگاه ماشین آتش نشانی به همراه تیم هایی از ١٥ ایستگاه آتش نشانی تهران، شهریار و دیگر شهرهای تهران در محل حادثه حضور یافتند و پس از ساعت ها تلاش توانستند آتش را خاموش کنند.


منبع:
1.گسترش / کارخانه لبنیات میهن آتش گرفت+فیلم
2.باشگاه خبرنگاران جوان / جزئیات حادثه آتش سوزی کارخانه میهن در اسلامشهر
3.عصر ابران / آتش سوزی در کارخانه میهن اسلامشهر تهران
4.سلام نو / علت آتش سوزی کارخانه میهن اسلامشهر چه بود؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.