پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

محمود فکری سرانجام بعد از چند روز کشمکش هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفت.
پنجشنبه، 17 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد
به گزارش راسخون؛ محمود فکری که دو روز است مذاکراتی را به صورت جدی با مسؤولان باشگاه استقلال انجام می‌دهد، شامگاه چهارشنبه 16 مهر،  قراردادش با این باشگاه را رسمی کرد.
 
باشگاه استقلال پس از آنکه اعلام کرد به بن‌بست در مذاکره با آندره‌آ استراماچونی و الکس نوری برای جانشینی فرهاد مجیدی رسیده، وارد مذاکره با گزینه‌های داخلی شد و از بین نفرات ایرانی به سه گزینه رسید؛ محمود فکری، جواد نکونام و محمد تقوی.
 
اعتراضات هواداران استقلال بخاطر بلاتکلیفی نیمکت این تیم پس از مقابل باشگاه، به جلوی ساختمان مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد تا این شرایط موجب شود وزارت ورزش به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال به‌صورت جدی‌تری مشکل آبی‌ها را در دستورش کارش قرار دهد.

 مدیران باشگاه استقلال ۷۲ ساعت پس از بررسی گزینه‌های مد نظر، مذاکره و نتایجی که در روند صحبت‌های خود داشتند، در نهایت روی محمود فکری، کاپیتان پیشین خود به اجماع رسیدند تا نیمکت خود را به دست او بسپارند.
 
محمود فکری که در دور برگشت فصل گذشته هدایت نساجی مازندران را برعهده گرفت، هیچ شکستی با این تیم نداشت و توانست تیمش را به رده نهم جدول برساند تا با این شرایط قراردادش به مدت یک فصل دیگر توسط مدیران باشگاه نساجی تمدید شود.

او که در دوران بازی خود یکی از بازیکنان محبوب استقلال بود و همواره در کادر فنی خود از آبی‌های سابق بهره می‌برد، حالا دوباره به این باشگاه بازگشته تا در قامت سرمربی، برای کسب جام تلاش کند و این تیم را از بحران سالیان اخیرش نجات دهد.
 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

محمود فکری بعد از امضای قرارداد با استقلال اظهار کرد: خوشحالم دوباره به خانه خودم برگشتم. در ابتدای کار می‌خواهم از همه پیشکسوتان چه کسانی که الان در باشگاه مشغول کار هستند و چه کسانی که قبلاً در باشگاه بوده‌اند رخصت بگیرم.

وی افزود: ان‌شاءالله بتوانم انرژی خود را به باشگاه بدهم و با کمک همه فضای خوبی به وجود بیاوریم تا همه از این فضا لذت ببرند و استقلال را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

فکری در پاسخ به این پرسش که برنامه‌اش برای استقلال چیست هم توضیح داد: مجددا از هیات مدیره و مدیریت باشگاه استقلال تشکر می‌کنم که من را قابل دانستند تا در خدمت این باشگاه باشم. ان‌شاءالله که بتوانیم با کمک همه مجموعه استقلال، هواداران، رسانه‌ها جایگاه واقعی استقلال را مجددا پیدا کنیم و استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید از جمعه تمرینات را شروع می‌کنیم. یک سری مشکلات داخل تیم و در بین بازیکنان و در مجموعه بوده است. ان‌شاءالله این مسائل را برطرف کنیم. استقلال باشگاه بزرگی است و بازیکنان بسیار خوبی را داشته و اگر نیاز باشد جذب می‌کنیم. جلو می‌رویم. باید خالصانه در خدمت تیم باشیم و همه وظایف‌مان را بدانیم. یعنی من به عنوان مربی وظایفم را بدانم و بازیکن و مدیریت هم وظایف‌شان را بدانند. اگر این اتفاق رخ بدهد مطمئنا با یک کار تیمی استقلال می‌تواند نتایج خوبی بگیرد و طرفدارانش را سربلند کند.

سرمربی استقلال درباره دستیارانش هم اظهار کرد: ما همان کادر فنی تیم نساجی را به اینجا می‌آوریم. آرش برهانی هم به ما اضافه می‌شود. مربی دروازه‌بان‌های نساجی خارجی است و نمی‌توانیم او را به استقلال بیاوریم. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا بهزاد غلامپور به عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال انتخاب می‌شود یا خیر هم، گفت: من غلامپور را خیلی دوست دارم و پسر خیلی خوبی است و ارتباط خیلی خوبی با هم داریم. فضا، فضایی است که کادر را عوض کنیم. ان‌شاءالله مربی دیگری برای دروازه‌بان‌ها می‌آوریم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که چه صحبتی با بازیکنان و هواداران استقلال دارد هم اظهار کرد: آرزوی هر مربی‌ای این است که بازیکنان توانمندی مثل بازیکنان استقلال را داشته باشد و من واقعا افتخار می‌کنم که این شانس را داشته‌ام تا با این بازیکنان کار کنم. همیشه سعی کرده‌ام به بازیکنانم احترام بگذارم.  همچنین تاکید داشته‌ام که کوچک‌ترها به بزرگ‌ترها احترام بگذارند. از آن طرف بزرگ‌ترها هم که احترام می‌بینند باید به کوچک‌ترها احترام بگذارند. همیشه به بازیکنانم گفته‌ام اگر آن‌ها کار خودشان را بکنند و ما هم کار خودمان را بکنیم مطمئنا می‌توانیم دوست‌های خوبی برای هم باشیم. هر کجا بوده‌ام فضایی را به وجود آورده‌ام که بازیکنانم پیشرفت کرده‌اند. اگر بازیکنان وظایف‌شان را انجام دهند اتفاقات خیلی خوبی برایشان می‌افتد. ما فضایی را به وجود می‌آوریم که در درجه اول بر مبنای دوستی و رفاقت باشد و بازیکنان وظایف‌شان را انجام دهند.
 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

او درباره هواداران استقلال هم گفت: هواداران صاحبان اصلی این باشگاه هستند. آن‌ها سهم زیادی در نتایج و کمک به تیم دارند. کمک‌های هواداران به ما خیلی دلگرمی می‌دهد. الان بحث ویروس کرونا هست ولی ما  هواداران را در قلب‌مان حس می‌کنیم چون می‌دانیم هواداران هستند. حالا ممکن است کنار ما به صورت فیزیکی باشند یا نباشند. مطمئنا ما این حس را داریم. من یک قول به آن‌ها می‌دهم. سعی می‌کنم اگر اتفاقی رخ ندهد و فضای خوبی باشد، 25- 30 محمود فکری با غیرت و تعصب برای استقلال بازی کنند و استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. قول قهرمانی دادن حرفه‌ای نیست ولی باشگاهی مثل استقلال برای ماندن در لیگ برتر بسته نشده است و همه باید تلاش کنیم. این قول را می‌دهم که بیشتر از آن چیزی که سهم کادر فنی است تلاش کنیم تا اتفاقات خوب برای استقلال رخ بدهد.
 

بیوگرافی و کارنامه فوتبالی محمود فکری

 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

محمود فکری جویباری متولد ۴ مرداد ۱۳۴۸ در جویبار، بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او هم‌اکنون سرمربی باشگاه فوتبال استقلال تهران می‌باشد. وی رکورد دار تعداد بازی در باشگاه فوتبال استقلال تهران است.

فکری فوتبالش را در سال ۶۵ از تیم ساحل جویبار آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ به تیم نساجی مازندران پیوست. پس از این تیم پیراهن استقلال تهران را تن کرد، خدمت سربازی باعث شد تا او فوتبالش را در تیم فجر سپاسی شیراز ادامه دهد و پس از پایان خدمت سربازی به استقلال تهران بازگشت. بیشتر دوران بازیگری فکری در باشگاه استقلال تهران گذشت. او پس از حوادث شهرآورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ با محرومیت شش ماه از حضور در زمین بازی روبرو شد. او از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ کاپیتان استقلال بود. فکری همراه با استقلال ۳ بار قهرمان لیگ ایران (۱۳۷۷، ۱۳۸۰، ۱۳۸۵)، ۳ بار قهرمان جام حذفی ایران (۱۳۷۵، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱) شد. ضمن اینکه ۵ نایب قهرمانی لیگ ایران (۱۳۷۳، ۱۳۷۸، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱، ۱۳۸۳) و ۲ نایب قهرمانی جام حذفی (۱۳۷۸، ۱۳۸۳)، و یک نایب قهرمانی(۱۳۷۸) و یک مقام سومی (۱۳۸۱) در جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه خود دارد. وی دو گل در شهرآورد به ثمر رسانده که یکی از آنها فاصلهٔ چند ده متری بوده‌است. 
 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

محمود فکری رکورددار تعداد بازی با پیراهن استقلال تهران می‌باشد. فکری در ۳۴۵ بازی رسمی برای استقلال به میدان رفته‌است و نفر دوم این جدول پژمان منتظری با ۳۱۸ بازی می‌باشد. فکری در ۳۲ بازی دوستانه و غیررسمی نیز برای استقلال به میدان رفته‌است که با احتساب این ۳۲ بازی، فکری برای استقلال در ۳۷۷ بازی به میدان رفته‌است. 

فکری در ۱۴۹ بازی بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته‌است. فکری ۱۴۱ بار بازی را به عنوان کاپیتان برای استقلال شروع کرده‌است که از این نظر بعد از مهدی رحمتی در رده دوم تعداد کاپیتانی در تاریخ باشگاه استقلال قرار دارد. 
 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد


محمود فکری در هجده بازی شهرآورد تهران حاضر بوده است و از این لحاظ در رده سوم بیشترین تعداد بازی در شهرآورد قرار دارد. علی پروین و علیرضا واحدی‌نیکبخت نفراتی هستند که بیش از فکری در دربی حاضر بوده‌اند. فکری در ده دربی کاپیتان استقلال بوده‌است که از این لحاظ نیز بعد از علی جباری در رده دوم قرار دارد. همچنین محمود فکری با گلزنی در دو دربی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در نزد هواداران می‌باشد. فکری در دربیهای شماره ۵۵ و ۵۸ موفق به گلزنی شده‌است محمود فکری در شش بازی شهرآورد طعم برد را چشیده‌است که از این نظر نیز دارای بهترین عملکردها در بین بازیکنان می‌باشد. 

وی در مراسم برترینها در یکم مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان بهترین مربی فصل ۹۶ انتخاب گردید.

فکری اگر چه فصل گذشته به همراه نساجی اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را پشت سر گذاشت اما در مربیگری باتجربه است و مویی در فوتبال سپید کرده است. او حتی در استقلال هم سابقه مربیگری دارد در کنار امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی. دستیاری صمد مرفاوی در مس کرمان و صبای قم و حضور در تیم های متعدد دسته اولی هم در کارنامه این مربی دیده می شود. و فصل گذشته در 10 هفته پایانی سرمربی نساجی شد؛ او در این تیم به خوبی نشان داد قواعد مربیگری را بلد است و در نهایت به همراه تیمش از قرعه سخت و مصدومیت ها عبور کرد و در حالی که نساجی بیم سقوط به دسته پایین تر را داشت به رتبه تک رقمی دست یافت.

پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد



بازتاب انتخاب فکری به‌عنوان سرمربی استقلال در AFC

 
پایان بلاتکلیفی استقلال/ محمود فکری رسماً سرمربی استقلال شد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال را بازتاب داده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال نوشت: «محمود فکری با سابقه بازی در تیم استقلال، به عنوان سرمربی به این تیم بازگشت. فکری ۵۱ ساله جایگزین مجید نامجومطلق مربی موقت شد که تیم استقلال را تا مرحله یک هشتم نهایی پیش برد. فکری پیش از این سرمربی تیم نساجی مازندران بود.

فکری در سال ۲۰۰۱ با استقلال قهرمان لیگ آزادگان شد و در سال ۲۰۰۶ قهرمان لیگ برتر ایران را به دست آورد. او در سال ۲۰۰۷ از بازیگری بازنشسته شد و به عنوان مربی فعالیت کرد. هدف اصلی فکری آماده سازی استقلال برای فصل ۲۱-۲۰۲۰ است که از ۳۱ اکتبر آغاز می شود و تیم تهرانی به دنبال نخستین عنوان قهرمانی از سال ۲۰۱۳ است.»
 

منبع:
1. ورزش سه: رسمی: محمود فکری سرمربی جدید استقلال
2. دیدار نیوز/ محمود فکری سرمربی استقلال شد
3. ورزش سه/ بازتاب انتخاب فکری به‌عنوان سرمربی استقلال در AFC
4. ورزش سه/ آیا این مو سپید؛ سرمربی استقلال می شود؟
5. ساتین/ سوابق مربیگری محمود فکری +خانواده و فرزندانش
6. توئیتر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما