اولین سوگواره ملت امام حسین(ع) با یاد حاج قاسم

محتوای جدید رادیو محرم

مدیر رادیو معارف گفت: در رادیو محرم سه سوگواره در هم تلفیق شدند تا زیر یک شعار که برگرفته از صحبت‌های سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی است (ما ملت امام حسین(ع) هستیم) فعالیت کنند، لذا اسم سوگواره «ملت امام حسین علیه السلام» است.
يکشنبه، 31 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محتوای جدید رادیو محرم
کاویانی مدیر رادیو محرم درباره شکل‌گیری سوگواره ملت امام حسین(ع) گفت: سه سوگواره زیر یک شعار برگرفته از صحبت‌های "حاج قاسم" فعالیت می‌کنند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری آنلاین نخستین سوگواره ملت امام حسین(ع) و آیین آغاز به کار رادیو محرم با حضور مسعود کاویانی دبیر نخستین سوگواره‌های حسینی و دبیران سوگواره اشراق، سوگواره مهر محرم و سوگواره بوی سیب و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سازمان بسیج رسانه برگزار شد.

کاویانی در این مراسم با اشاره به شروع فعالیت رادیو محرم به صورت 24 ساعته با پیام آیت‌الله جوادی آملی روی موج اف.ام ردیف 95.5 فعالیت خود را آغاز می‌کند. ما در این شبکه رادیویی نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتل‌خوانی و روضه‌های سنتی است که ما توجه ویژه‌ای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمق بخشی به پیام‌ها و شعائر این مسأله در حوزه معرفت‌افزایی نیز گام برداریم.

* رادیو محرم از امروز روی موجِ فرکانس 95.5 آمد و تا پایان محرم یعنی 16 شهریورماه، فعالیت خود را ادامه می‌دهد و آنتن را از آن تاریخ تحویل رادیو اربعین خواهد داد.

دبیر اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) با تأکید بر این نکته که در این برهه ویروس منحوس کرونا محدودیت‌هایی را برای عزاداری  ایجاد کرده است فضای مجازی با گستره ملی و جهانی می‌تواند ظرفیت بی‌بدیل از جلوه‌های ناب شور و شعور حسینی را در دل‌ها ایجاد کند و در حقیقت فضای مجازی، حسینیه‌ای می‌شود به وسعت دلها.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری سوگواره ملت امام حسین(ع) از هم‌افزایی و تلفیق چندین سوگواره حسینی تحت عنوان یک سوگواره خبر داد و گفت : سوگواره ملت امام حسین(ع) علیه مجالی را فراهم  آورده  تا با  ایجاد  دبیر خانه سوگواره های حسینی  متشکل از  سوگواره‌های : "اشراق" دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم  و "اشکواره بوی سیب" رادیو معارف  و سوگواره "مهر محرم" اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  و شبکه جهانی ولایت که برند معتبر مرجعیت شیعه هم سو با نظام را داراست  و سازمان بسیج رسانه در عرصه خبر و خبرگزاری و با تسهیل‌گیری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تشکیل شود.

کاویانی از راه‌اندازی دبیر خانه دائمی سوگواره های حسینی خبر داد و گفت:  این دبیرخانه که قرار است به  صورت دائمی فعالیت کند، اولین سال آن در رادیو معارف است و سال‌های آتی دبیر خانه در گردش بین سوگواره‌های تلفیق شده خواهد بود. وی هدف از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی را  هم‌افزایی  و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا دانست و تأکید کرد: ادغام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبکه‌سازی و شناخت ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره‌ها در کنار فعالیت مستقل هر سوگواره، پرهیز از کار تکراری، موازی‌کاری و تخصصی کردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها از دیگر اهداف تشکیل سوگواره ملت امام حسین(ع)، قلمداد کرد.

مدیر رادیو معارف افزود: سه سوگواره در هم تلفیق شدند تا زیر یک شعار که برگرفته از صحبت‌های سردار دلها شهیدحاج قاسم سلیمانی است (ما ملت امام حسین(ع) هستیم) فعالیت کنند، لذا اسم سوگواره «ملت امام حسین علیه السلام» است. کاویانی بر کیفی‌سازی تولیدات براساس محورهای موضوعی تأکید کردند و ابراز داشتند سوگواره ملت امام حسین(ع) در دو بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که در بخش مردمی ایجاد پویش‌ها و رصد هشتک‌ها در فضای مجازی را خواهیم داشت و در بخش حرفه‌ای فراخوان تولید در قالب‌های مختلف است. وی با بیان اینکه امسال یک نگاه متفاوت هم به تولید آثار فاخر خواهیم داشت و افزود با حمایت مجمع ناشران دیجیتال  سفارش ماراتن تولید محتوا در یک بازه زمانی را خواهیم داشت که جوایز ارزنده‌ای نیز برای این بخش در نظر گرفته شده است.

با توجه به تجربیات چندین سال سوگواره‌ها، هر بخش به صورت تخصصی، عهده‌دار برگزاری در قالب‌های مختلف اما در موضوعات یکسان شدند که عبارت است از: بخش  بوی سیب ؛  رادیو معارف ؛ صوت و رادیو (پادکست؛ نغمات آینی، آنونس، آکاپلا ) بخش مهر محرم؛  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان (عکس؛ ویدئو ) بخش اشراق ؛ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه  (کنشگران عاشورایی - فعالان فضای مجازی ؛شبکه های اجتماعی  ؛پیام رسان ها )  و (داستان کوتاه و نمایشنامه ,  شعر و قطعات ادبی ) و (گرافیک؛ عکس‌نوشت؛ اینفو گرافیک، اطلاع نگاشت، پوستر) بخش خبر؛ سازمان بسیج رسانه (خبر، گزارش، مصاحبه، مستند ) و (خبرگزاری‌ها، رسانه‌های خبری دیجیتال، رسانه‌های خبری مکتوب) و  (تجلیل از خادمان رسانه‌ای حسینی )، بخش بین‌الملل  شبکه‌های جهانی ولایت - فارسی و هوسا و عربی (فراخوان در تمامی بخش‌ها).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.