معایب زندگی در استرالیا چیست؟

با وجود اینکه مشاغل زیادی در استرالیا وجود دارد، رقابت برای کسب این مشاغل بسیار بالا می‌باشد، ملبورن و سیدنی در این امر رقابت ویژه‌ای با یکدیگر دارند.
پنجشنبه، 29 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معایب زندگی در استرالیا چیست؟
استرالیا همواره  در صدر فهرست بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی قرار دارد. ازین رو توجه بسیاری از مهاجران را از سرتاسر جهان ، به سمت سمت خود جلب کرده است. در حال حاضر آرزوی بسیاری از جوانان ایرانی سفر، تحصیل و زندگی در این کشور است. 

زندگی در این کشور مزایای بسیاری دارد و با وجود چنین مزایایی برای زندگی در این کشور، جای تعجب نیست که استرالیا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت تبدیل شده است. با این حال، مانند هر کشور دیگری، در استرالیا نیز معایبی برای زندگی وجود دارد که باید حتما قبل از مهاجرت به آن‌ها توجه کنید.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا فارغ از مزایای مهاجرت به استرالیا که همواره از آن‌ها یاد شده، به بررسی معایب زندگی در استرالیا بپردازیم تا بتوانید با دانش و آگاهی کامل در مسیر مهاجرت خود قدم بردارید.

پس با ما در ادامه همراه باشید تا معایب زندگی در استرالیا را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم:

آب و هوای بسیار گرم


معایب زندگی در استرالیا چیست؟


استرالیا به دلیل آب و هوای بسیار گرم خود شناخته شده است، آب و هوای این کشور گرم است به گونه ای که ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد، در واقع این کشور به طور متوسط 300 روز آفتابی را در سال تجربه می کند!

میانگین دمای پایین کشور در سال ۱۳ درجه سانتیگراد است.

آتش سوزی و آب و هوای خطرناک

با وجود شرایط گرم آب و هوایی، استرالیا در طول فصل خشک خود (که از دسامبر تا فوریه طول می‌کشد) مرتباً با آتش سوزی بوته‌ها مواجه می‌شود. این آتش سوزی‌ها اغلب توسط صاعقه گرما شروع می‌شوند و می‌توانند خسارت مالی و جانی قابل توجهی به شهروندان وارد کنند.علاوه بر این، استرالیا نیز مستعد طوفان و سیل ناگهانی است.

بنابراین، اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید، باید برای برخی از شرایط آب و هوایی خطرناک بالقوه آماده باشید.
 

سفر رفتن در استرالیا سخت است

 
معایب زندگی در استرالیا چیست؟


اگرچه استرالیا مکانی عالی برای زندگی است، اما اگر بخواهید در این کشور به سفر بروید چندان عالی و جذاب نخواهد بود. استرالیا کشوری منزوی است و رفت و آمد به آن برایتان میتواند بسیار پرچالش و گران باشد. به عنوان مثال، پرواز از سیدنی به پرث (در آن سوی کشور) می‌تواند بیش از 500 دلار هزینه برایتان داشته باشد!

اما این فقط یک مثال برای داخل کشوراست و شما اگر می‌خواهید به خارج از استرالیا سفر کنید، باید انتظار پرداخت مبالغ حتی بیشتراز این‌ها را داشته باشید.

البته با برنامه­ریزی از قبل تعیین شده، می­توان تا حدود زیادی این هزینه را کاهش داد. بنابراین اگر از طرفداران سفر هستید و فردی هستید که سفر جزئی از زندگی اوست، استرالیا ممکن است مکان مناسبی برایتان نباشد.
 

حس نژادپرستی در استرالیا

نمی‌توان انکار کرد که نژادپرستی در استرالیا وجود ندارد. در حالی که این کشور در سال‌های اخیر گام‌های مثبت زیادی در جهت چندفرهنگی شدن برداشته است، اما هنوز راه زیادی را در پیش دارد.

بومیان استرالیا به طور نامناسبی تحت تأثیر فقر و سلامت ضعیف قرار دارند و در بسیاری از زمینه‌های زندگی با این تبعیض نژادی روبرو هستند.علاوه بر این استرالیایی‌های مسلمان در سال‌های اخیر مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.

بنابراین اگر به استرالیا مهاجرت می‌کنید ممکن است هیج وقت این حس نژاد پرستی را به طور مستقیم تجربه نکنید، اما مهم است که از مسائلی که اقلیت‌ها با آن مواجه هستند آگاه باشید.

قیمت بسیار بالای مسکن در استرالیا

بازار مسکن در استرالیا یکی از داغ ترین بازار‌ها در جهان است و قیمت مسکن در این کشور نیز به خصوص در شهرهای بزرگتر بسیار بالا است. به عنوان مثال در سیدنی، میانگین قیمت خانه بیش از ۱ میلیون دلار و در ملبورن ۸۴۷۰۰۰ دلار است فاصله زیادی باهم ندارند.

این مبالغ و قیمت بالا برای بسیاری از افراد امر خرید خانه را دور از دسترس می کند. کما اینکه وامهای دولتی خرید مسکن همواره راه گشای شما در امر خرید مسکن خواهد بود. اجاره نیز در استرالیا گران است و میانگین اجاره در سیدنی ۴۴۰ دلار در هفته است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، برای هزینه های بالای مسکن آماده باشید.
 

تست شخصیت و آزمایشات پزشکی برای زندگی در استرالیا

تعدادی آزمایش شخصیتی و پزشکی وجود دارد که اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید برای اعطای ویزای این کشور باید آنها را پشت سر بگذارید. تست شخصیت برای اطمینان از اینکه شخصیت خوبی دارید و به احتمال زیاد درگیر فعالیت‌های مجرمانه نیستید طراحی شده است.

این آزمایش پزشکی برای اطمینان از اینکه شما هیچ بیماری یا شرایط سلامتی که می‌تواند برای شهرومندان استرالیا خطرآفرین باشد ندارید طراحی شده است. بنابراین، اگر به استرالیا مهاجرت می کنید، برای شرکت در این تست ها آماده باشید.

حیوانات خطرناک در استرالیا


معایب زندگی در استرالیا چیست؟



استرالیا خانه برخی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان است. از مارها و عنکبوت‌ها گرفته تا کوسه‌ها و تمساح‌ها، موجودات زیادی وجود دارند که البته لازم به ذکر است که این موجودات در مناطق جنگلی و طبیعت زندگی می‌کنند.

در واقع استرالیا سرانه بیشترین تعداد جانوران کشنده را در جهان دارد و در هنگامی که برای طبیعت گردی به خارج از شهر می‌روید باید مراقب این حیوانات باشید وهمچنین همیشه مراقب باشید که اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن لباس محافظ و شنا نکردن در مناطق نا‌امن را رعایت کنید.

جدا از بقیه جهان


معایب زندگی در استرالیا چیست؟


کشور استرالیا از منظر فاصله جغرافیای با جاهای دیگر دنیا فاصله زیادی دارد. و این فاصله می­تواند مهاجران را کاملا منزوی کند. در واقعیت زندگی در استرالیا همیشه به اندازه‌ای که در عکس‌های غروب آفتاب و کوالاهای دوست داشتنی به نظر می رسد، جذاب نیست‌ و این انزوا می تواند سازگاری با زندگی در استرالیا را دشوار کند.

مسئله‌ی مهم که در امر مهاجرت وجود دارد این است که هرچقدر از خانه دورتر باشید، بیشتر دلتان تنگ می شود و هنگامی که در استرالیا زندگی می‌کنید، تقریباً تا آنجا که می‌توانید از خانه دور هستید. پس اگر به فکر مهاجرت به استرالیا هستید برای انزوا و دوری زیاد آماده باشید.

رقابت بالا برای مشاغل در شهرها

با وجود اینکه مشاغل زیادی در استرالیا وجود دارد، رقابت برای کسب این مشاغل بسیار بالا می‌باشد، به خصوص اگر به دنبال کار در یکی از شهرهای بزرگ هستید. ملبورن و سیدنی در این امر رقابت ویژه‌ای با یکدیگر دارند.

بنابراین اگر به دنبال شغلی مناسب در یکی از این  شهرهای بزرگ هستید، خود را باید برای یک رقابت در حرفه‌ی که هستید آماده کنید تا بتوانید شغل مورد نظرتان را کسب کنید. اما اگر در کسب شغل مورد نظرتان موفق نشدید به هیچ عنوان ناامید نشوید، بهترین تمرین برای شما این است که قبل از رسیدن به استرالیا جستجو را برای شغل مورد نظرتان شروع کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا یک کار پیدا کنید تا هزینه­های اولیه زندگی شما را پوشش دهد، سپس به دنبال موقعیتهای شغلی مناسبتر و بهتر بگردید.

کلام آخر
اکنون که با برخی از معایب زندگی در استرالیا آشنا شدید، می‌توانید با دیدگاهی مناسب تصمیم بگیرید که آیا این مکان برای شما مناسب است یا خیر. زندگی در استرالیا برای مهاجران عالی است، بدون شوک فرهنگی زیاد برای سازگاری با زبان جدید.

اگر به دنبال کشوری امن، تمیز و مهمان نواز با آب و هوای عالی و فرصت‌های شغلی فراوان هستید، استرالیا یک انتخاب عالی است. اما به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در اینجا می‌تواند بسیار گران باشد و رقابت برای مشاغل در شهرهای بزرگ می‌تواند سخت باشد.

این نکات منفی زندگی در استرالیا می‌تواند برای نا‌امیدی برخی افراد برای مهاجرت کافی باشد اما به طور کلی، استرالیا مکانی عالی برای زندگی است و بسیاری از افرادی که به اینجا نقل مکان می‌کنند در نهایت برای همیشه در این کشور زیبا اقامت می‌کنند.

uniquevisa.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.