جهان به وقت ایران!

پس از حمله موشکی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق (13 فروردین) سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در بامداد 16 فروردین ماه طی عملیات "وعده صادق" با رمز یا رسول الله (ص) اقدام به شلیک انواع موشک و پهپادهای انتحاری از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی کرد و با این روند؛ گوشه‌ای از قدرت و توان نظامی خود را به جهانیان نشان داد.
يکشنبه، 26 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
جهان به وقت ایران!
در نخستین روزهای سال 1403، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به بمبی خبری ر سراسر جهان تبدیل شد. ۱۳ فرودین ماه سال جاری این خبر رسما اعلام که طی این حمله؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، معاون و دیگر همراهان وی به فیض شهادت رسیدند.
 

واکنش‌ها به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق از همان ساعات نخست با واکنش‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور همراه شده که مهم‌ترین آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که فرمودند: "شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آن‌ها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ الهی. به یاری خداوند، صهیونیست‌ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد." (14 فروردین ماه 1403)

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: "رژیم جعلی و کودک کُش صهیونیستی می‌داند به پایان رسیده است (سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ)؛ به این رژیم درّنده‌خو و دیوسیرت صهیونیستی و حامی و پشتیبان اصلی آن آمریکای جنگ‌افروز نیز باید یادآوری کرد مجازات پشیمان کننده دلاور مردان مقاومت اسلامی و میراث داران شهید سلیمانی و شهید زاهدی از این جنایت قطعی و اغماض ناپذیر است."
 
جهان به وقت ایران!
 
ابراهیم رئیسی (رئیس دولت سیزدهم) نیز تأکید کرد: "بار دیگر در جنایتی تروریستی و با نقض فاحش مقررات بین‌المللی، دستان پلید رژیم غاصب صهیونیستی به خون چند تن از سرداران و افسران کشورمان آغشته شد و اقدام تجاوزکارانه و مذبوحانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، موجب به شهادت رسیدن سرداران ارشد ما شد."
 

ضرورت پاسخ کوبنده و به موقع ایران نسبت به حمله اخیر رژیم صهیونیستی

در این میان باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار بزرگ و خطرناکی زد چرا که بی‌تردید این عمل خصمانه، از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و انتقام سختی در انتظار سران این رژیم جعلی خواهد بود که تأثیرات و تبعات آن، در سطح بین‌المللی بسیار گسترده است.

حائز اهمیت آنکه بنا به اذعان تحلیلگران سیاسی و نظامی؛ هرگونه تعلل، صبر و تأخیر در پاسخ قاطعانه به این حمله خصمانه، ضربه‌ای بر پیکره مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود و از این رو انتظار می‌رود تا مسئولین مربوط در اسرع وقت، پاسخی در خور و کوبنده به این حمله داشته باشند تا از تکرار احتمالی آن جلوگیری و بار دیگر قدرت همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران را به رُخ جهانیان بالاخص رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و دیگر هم دستان آن بکشانند.

بی‌شک ترورهای هدفمند اسرائیل بر جبهه مقاومت تأثیرات گسترده‌ای خواهد داشت و نباید به آن‌ها نگاهی تک بُعدی داشت چرا که این رژیم جعلی هدفی بالاتر از حذف شخصیت‌ها دارد و آن این مهم است که ضمن زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی می‌تواند خود را نسبت به دیگر قدرت‌ها برتر دانسته و بی‌هراس از محاکمه و زوال حکومتی در سراسر جهان بالاخص خاورمیانه جولان داده و قدرت پوشالی خود را به رُخ جهانیان بکشاند.
 

رهبر انقلاب تکلیف انتقام از رژیم جعلی اسرائیل را روشن کرد

چندی پس از حمله وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر با تأکید بر ضرورت تنبیه این رژیم فرمودند: خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطا است، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله‌ خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به او است؛ وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. (23 فروردین 1403)
 
جهان به وقت ایران! 

درست چند روز پس از این بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران؛ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران طی حمله‌ای گسترده، به صورت پهپادی و موشکی در بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ به سرزمین‌های اشغالی، اهدافی را مورد هدف قرار و آن‌ها را منهدم کرد.

طی گزارش‌های منتشر شده؛ جمهوری اسلامی ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به‌سمت اسرائیل شلیک کرده است که مناطق مشخصی از سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دادند. این حمله که از مرزهای غربی کشور صورت گرفت.

از نخستین ساعات آغاز این عملیات تنبیهی، رسانه‌های غربی اعلام کردند که ایران با پرتاب بیش از 200 موشک و پهپاد به پایگاه‌های نظامی اسرائیل؛ پایگاه هوایی "نواتیم"، "پایگاه نظامی رامون در النقب" و  چند پایگاه نظامی دیگر در جنوب این سرزمینها را منهدم کرده است.

در این میان باید توجه داشت که پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد با تأکید بر دفاع مشروع از تجاوز به مناطق و اماکن دیپلماتیک بوده است؛ اما با این حال؛ رژیم جعلی اسرائیل بلافاصله پس از حملات شب گذشته ایران؛ خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت و محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران شد!

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات "وعده صادق" با رمز مقدس "یا رسول الله" با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغالی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.
 
جهان به وقت ایران!
 
بر اساس تصاویر و اخبار به دست آمده در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۶ را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صدها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.
 

ایران با کدام موشک و پهپادش به رژیم صهیونیستی پاسخ داد؟

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در عملیات ترکیبی و تنبیهی رژیم صهیونیستی با موشک‌های متعددی از جمله؛ شاهد 131، شاهد ۱۳۶ ، موشک بالستیک هایپرسونیک "فتاح"، موشک هایپرسونیک فتاح ۲ ، موشک "خرمشهر"، موشک "سجیل" و پهپادهای انتحاری اهداف خود را مورد حمله قرار داد و سیلی محکم مردم ایران اسلامی بر چهره کریه رژیم کودک کُش اسرائیل کوباند.

حائز اهمیت آنکه موشک‌های هایپرسونیک (ابر فراصوت Hypersonic) دارای نوعی کلاهک خاص هستند که اجازه حرکت و مانور آنها در اتمسفر می‌دهد و تنها ۴ کشور جهان از این چنین فناوری ویژه‌ای برخوردار هستند. در واقع؛ جنگ‌افزارهای فروصوتی با حرکتی بسیار بالا (25 برابر سرعت نور) اجازه هر گونه واکنش را از سوی هدف جلب و تأثیری فوق سریع و ویرانگر را به همراه خواهد داشت.

"غسان شربل" مدیر مسئول روزنامه "الشرق الاوسط" چندی پیش با انتشار تحلیل بر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران متذکر شد که طی 6 ماه گذشته و با آغاز عملیات 7 اکتبر، جهان به وقت غزه زندگی می‌کرد؛ اما اینک جهان به وقت ایران سپری خواهد شد و این روند از اهمیت استراتژیک ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

البته رژیم صهیونیستی با حمایتهای همه‌جانبه آمریکا تلاش کردند تا حریم هوایی چند لایه‌ای را از عراق تا فلسطین ایجاد کنند؛ اما این واکنش چندان به کار نیامد و موشک‌های ایرانی به سهولت اهداف خود را در اسرائیل منهدم کردند. به بیان دیگر نه گنبد آهنین و نه حریم هوایی چند لایه‌ نتوانستند سدی در برابر پهپاد، کروز و موشک‌های بالستیک ایران بنا کنند.
 

بازی رسانه‌ای در عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

بسیاری از رسانه‌های همسو با رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی بر آن داشتند تا حمله تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حملات متجاوزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را ناچیز و کم‌اثر جلوه دهند؛ اما از آنجایی که تصاویر گواه عمق اثربخشی این حملات داشت رسانه‌هایی همچون؛ "شبکه تلویزیونی اسکای نیوز"، "نشریه اکونومیست" و "روزنامه انگلیسی گاردین" بر قدرت نظامی ایران و افول قدرت نظامی اسرائیل اذعان کردند.
 
جهان به وقت ایران!
 
این رسانه‌ها با گسترده دانستن حملات بامداد 14 آوریل؛ آن را جنگی تمام عیار عنوان کرده‌اند که میتواند خاورمیانه را تحت تاثیر قرار دهد و معادلات غربی‌ها در این منطقه را با تغییر و تحولات بسیاری همراه سازد. حملات ایران اسلامی به سرزمین‌های اشغالی برای نخستین بار در طول عمر منحوس این رژیم صورت گرفته و جهان بنا به صبر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، تصور چنین اقدامی از سوی این کشور را نداشت.
 

نتیجه گیری:

پس از حمله موشکی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق (13 فروردین) سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در بامداد 16 فروردین ماه طی عملیات "وعده صادق" با رمز یا رسول الله (ص) اقدام به شلیک انواع موشک و پهپادهای انتحاری از خاک ایران به سرزمین‌های اشغالی کرد و با این روند؛ گوشه‌ای از قدرت و توان نظامی خود را به جهانیان نشان داد تا دیگری احدی به خود اجازه تعرض به خاک این کشور اسلامی را ندهد و بی‍شک این عملیات تنها در سطح تنبیهی بود و وجهه نظامی چندانی در بُعد تخریبی و جنگی نداشت و فرماندهان ارشد ککشور نیز رسما اعلام کردند که نه مناطق مسکونی و نه مناطق اقتصادی را مورد هدف قرار نداده و در صورت مشاهده هر گونه تعرضی پاسخی کوبنده‌تر و قاطع را اِعمال خواهد کرد.
 

منابع:

1. رمزگشایی از «قمارِ خطرناک» اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران / خبرآنلاین
2. رژیم صهیونیستی در هر کجا به منافع ما تعرض کند، از ایران مورد تهاجم قرار می‌گیرد / خبرگزایر فارس
3. جزئیات حمله ایران به اسرائیل / خبرگزاری فرارو
4. وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد / مشرق نیوز
5. پیام درپی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش / دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری
6. بیانیه سپاه درباره حملات امشب، خبرگزاری مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا