در تابستان هفت شبکه مجازی ایجاد می شود

معاون سیمای جمهوری اسلامی گفت: شبکه های هفت گانه سیما در تابستان برنامه های خود را به شبکه های مجازی معطوف می کنند بنابراین دراین فصل ما هفت شبکه مجازی به شبکه های واقعی اضافه کرده ایم.
چهارشنبه، 26 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در تابستان هفت شبکه مجازی  ایجاد می شود
ویرایش عکس شهریور 99

راسخون:
"مرتضی میرباقری" امروزسه شنبه در توضیح شبکه های مجازی تابستان خاطر نشان کرد: شبکه مجازی برنامه های نمایشی از 9 صبح به بعد مبادرت به پخش فیلم و سریال می کند. ضمن اینکه شبکه مجازی برنامه های مستند با محوریت شبکه مستند در شبانه روز 30 برنامه مستند تقدیم علاقه مندان به این برنامه ها می کند.
بنابر این گزارش به نقل از ایرنا، معاون سیما شبکه مجازی قرآن با محوریت شبکه قرآن، شبکه ورزش با محوریت شبکه سه، شبکه کودک و نوجوان با محوریت شبکه دو، شبکه مجازی برنامه های ترکیبی و جنگ گونه و همچنین شبکه مجازی برنامه های گفت و گو محور از دیگر اقدامات انجام شده برای تابستان امسال برشمرد.
وی در این نشست که درخصوص اعلام برنامه های تابستانی شبکه های مختلف سیما برگزار شد، اظهارداشت: امسال چهارمین سال است که شبکه مجازی برنامه های نمایشی با برنامه های ویژه ای در جدول برنامه های شبکه سیما قرار گرفته است. امسال شبکه یک با سریال "زیر هشت"، شبکه سه سریال های "تاوان" و "فاصله ها" را برای پخش آماده کرده اند.
میرباقری گفت: تابستان یک فرصت طلایی برای پرداختن به فعالیت هایی است که زمینه پویایی خلاقیت های کودکان و نوجوانان را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه حدود 65 درصد جمعیت ایران را افراد زیر 30 سال تشکیل می دهند، افزود:‌ باید برای این جمعیت که اکثر آن را جوانان تشکیل می دهند در تابستان برنامه های ویژه تولید و پخش شود.
به گفته معاون سیما، برنامه های تابستان امسال سه تا چهار هفته (21 خرداد تا 21 تیر ماه جاری) تحت الشعاع بازی های جام جهانی فوتبال قرار می گیرد.
میرباقری در ادامه با اشاره به اینکه یک ماه از تابستان امسال، ماه مبارک رمضان است، یادآور شد: برنامه های تابستانی به دو بخش برنامه های رمضانی و دو ماهه عادی تقسیم می شود.
در ادامه این نشست مدیران شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران، آموزش، قرآن و معارف و مدیرکل تامین برنامه صدا و سیما به تشریح برنامه های تابستانی پرداختند.
"مهدی فرجی" مدیر شبکه یک گفت: سریال "زیر هشت" هر شب تا ماه مبارک رمضان و در ادامه سریال ماه رمضانی با عنوان "در مسیر زاینده رود" به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
وی افزود: همچنین جشنواره فیلم های تابستانی شامل فیلم های جدید ایرانی و خارجی خواهیم داشت. برنامه مستند جدید هم هر روز بعد از ظهر پخش می شود. ضمن اینکه سریال "دفترخانه شماره 13" تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. دو برنامه روتین خانواده و صبح بخیر ایران معطوف با تابستان خواهند شد.
در ادامه "علی برازش" مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ماموریت اصلی شبکه دو پرداختن به مخاطب کودک و نوجوان است،‌ اظهار داشت:‌ این شبکه تلویزیونی تمام گروه ها و برنامه های خود را معطوف به مخاطب خاصی که برایش تعریف شده است، می کند.
وی اضافه کرد: "عمو پورنگ" به شهرستان های مختلف می رود و برنامه های خود را یک روز در میان اجرا و پخش می کند. همچنین به زمان پخش برنامه "فتیله جمعه تعطیله" در روزهای جمعه اضافه خواهد شد و در روزهای عادی برنامه های آرشیوی آن به روی آنتن می رود.
مدیر شبکه دو خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری مرکز صبا برنامه های این شبکه یک ساعت در روز به انیمیشن اختصاص دارد. برنامه "داداشی ها" نیز به تازگی طراحی شده که به اصلاح الگوی مصرف می پردازد. ضمن اینکه مسابقه "دانش، ورزش، کوشش" از نیمه تیر ماه پخش می شود.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، در ادامه این نشست "علیرضا پورمحمدی" مدیر شبکه سه سیما در توضیح برنامه های تابستان این شبکه گفت:‌ پخش مسابقات جام جهانی فوتبال و لیگ برتر از شبکه سه سیما محدودیت هایی را برای این شبکه ایجاد کرده است. ضمن اینکه لیگ های اروپایی هم از امسال پخش خواهد شد. لیگ فوتبال انگلیس از هفته آخر مرداد ماه از شبکه سه سیما پخش می شود.
وی "سینما گلخانه"، سریال، مستند، مسابقه را از دیگر برنامه های این شبکه در تابستان امسال عنوان کرد.
"تقی رستم وندی" مدیر شبکه چهار سیما نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این شبکه رویکرد علمی فرهنگی دارد، گفت: مخاطبان آن نخبگان و فرهیختگان هستند و برنامه های شبکه چهار با حضور نخبگان و پژوهشگران براساس تضارب آرا و آزاد اندیشی طراحی شده است.
به گفته وی، دو تا سه برنامه هفتگی در حوزه دانشگاه و نقد فرهنگی برای پخش از این شبکه طراحی شده است.
مدیر شبکه چهار با بیان اینکه از ابتدای سال 89 پنج ساعت به برنامه های این شبکه اضافه شده است، اظهار داشت: جنگ علمی "طلوع"، چند مسابقه علمی و فرهنگی، مجموعه 100 قسمتی "درس های سینما"،‌ پخش هفتگی یک فیلم از حوزه سینمای مستند تجربی،‌ مجموعه 30 قسمتی "یک فیلم یک تجربه"، مستندهای سیاسی و "دو قدم مانده به صبح" را از دیگر برنامه های این شبکه ذکر کرد.
"مسعود احمدی افزایی" مدیر شبکه تهران نیز گفت: شبکه تهران به عنوان یک شبکه عمومی در استان تهران برنامه های مختلفی را با محوریت امید و نشاط خواهد داشت.
وی افزود: برنامه های کودک چون "تند تند کارتون"، مستند "محله ما"،‌ مستندهای اجتماعی، رنگین کمان و جشنواره فیلم های تابستانی از جمله برنامه های شبکه تهران در فصل تابستان است.
"حسین ساری" مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این نشست گفت: شبکه قرآن و معارف سیما یک شبکه اختصاصی است که در حوزه قرآن برنامه سازی می کند و محوریت موضوعات قرآن و اهل بیت (ع) است.
وی انواع تلاوت ها، تفسیر قرآن، برنامه های کودک با محوریت موضوعات قرآنی، مسابقه های تخصصی و عمومی، برنامه مهارت های زندگی، برنامه های نمایشی و برنامه 1444 از برنامه هایی عنوان کرد که در تابستان امسال از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.
در ادامه نشست مطبوعاتی برنامه های تابستانی "رضا پورحسین" مدیر شبکه آموزش با اشاره به اینکه تمرکز این شبکه در دوره جدید به آموزش های غیرمستقیم، ارتقا طبقات ساختی و کیفیت برنامه ها است، گفت: برنامه های تابستانی این شبکه در چهار عنوان برنامه خلاصه می شود.
وی افزود: دانش آموزان در دوران تحصیل به عنوان کلاس وارد این شبکه می شوند در حالی که در تابستان باید به عنوان اردو وارد شبکه آموزش شوند. ضمن اینکه برنامه "مشاعره" از اول تابستان پخش می شود و تاکنون هفت هزار نفر برای شرکت در این برنامه ثبت نام کرده اند.
مدیر شبکه آموزش مسابقه "شور و اندیشه"، "لذت آموختن"،‌ "اختراعات" و "کنکور 7" را از دیگر برنامه های تابستانی این شبکه برشمرد.
"علی رمضانی" مدیر کل تامین برنامه های خارجی صدا و سیما نیز با اشاره به اینکه 410 قسمت فیلم های سینمایی جدید و درخواستی در تابستان پخش می شود، گفت: 240 قسمت سریال خارجی نیز از شبکه های سیما به روی آنتن می رود.
وی افزود: تابستان امسال سیما اهتمام جدی به پخش مستند های خارجی با موضوعات فنی‌، مهندسی، تاریخی، حیات وحش و غیره دارد. ضمن اینکه 450 ساعت کارتون و انیمیشن جذاب به جز تولیدات خارجی پخش خواهد شد.
رمضانی با اشاره به اینکه 66 قسمت مستند خارجی برای پخش در تابستان از شبکه یک سیما پیش بینی شده است، اظهار داشت: شبکه دو سیما سریال عربی "قبله نخست" را برای پخش آماده کرده است.
مدیر کل تامین برنامه های خارجی صدا و سیما یادآور شد: سریال "گروه پلیس" به صورت روزانه از شبکه پنج به روی آنتن می رود.
 
/1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.