تقی رضایار:

احیای موقوفات احیا دین است

همزمان با اجرای نظارت ستادی از اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، تقی رضایار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با آیت ا... علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.
يکشنبه، 20 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
احیای موقوفات احیا دین است

 ویرایش عکس بهمن ماه 98

راسخون : همزمان با اجرای نظارت ستادی از اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، تقی رضایار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با آیت ا... علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، در ابتدای این دیدار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از اهداف نظارت ستادی به حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ارائه کرد .

قائم مقام سازمان اوقاف گفت: در کشور 127 هزار موقوفه داریم که 000/500/1 رقبه دارند.

وی افزود: ارزش ریالی موقوفات را کارشناسان 60 هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند که معادل 60 درصد بورس کشور است ( مشروط بر اینکه از وضعیت بالقوه به بالفعل تبدیل شود ) و 40 درصد از موقوفات کشور سند دارند و قدیمی ترین سند وقفی مربوط به 850 سال پیش است که در استان قزوین و توسط یک خانم وقف شده است ، رضایار افزود: 700 نوع نیت در سطح کشور داریم و نیاتی که قید مکان ندارند باید درآمد آنها در داخل امامزاده هزینه شود.

قائم مقام سازمان اوقاف گفت: همچنین ده هزار و شش صد امامزاده و 33 پیامبر در ایران داریم که سالانه 146 میلیون زائر دارند .

ایشان آمارهای قرآنی اداره اوقاف کرمانشاه را منحصر به فرد دانست واز بانیان آن تشکر کرد .
 

سپس آیت ا... علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: عمده کار فرهنگی در گذشته وقف کردن بوده و اکثر موقوفات حامی مکتب سید الشهبداء (ع) است ، آیت ا... علماء با اشاره به اینکه بسیاری از وقف نامه ها توسط بعضی از سودجویان از بین رفته گفت: احیاء موقوفات احیاء دین است و هر کسی که به وقف خیانت کند عکس العمل مشهود دارد و گرفتارش می شود ، باید در این زمینه احتیاط شود و حق وقف را پرداخت نمود .

در پایان نیز حجت الاسلام حسینی مقدم از حمایتهای قاطع نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در زمینه احیاء موقوفات و تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تقدیر کرد .

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.