خواص مصرف میگو

متخصصان تغذیه اعلام کردند که میگو سرشار از سلنیوم ، پروتئین و کلسترول خوب و همچنین ضد فشار خون، آلزایمر و کم خونی است.
پنجشنبه، 5 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص مصرف میگو

 متخصصان تغذیه اعلام کردند که میگو سرشار از سلنیوم ، پروتئین و کلسترول خوب و همچنین ضد فشار خون، آلزایمر و کم خونی است.

به گزارش راسخون به نقل از هلث نیوز، میگوی سرخ شده یا سوخاری میزان کالری دریافتی را افزایش می دهد در حالی که می توان با بخارپز کردن این منبع پروتئینی و زدن چاشنی نظیر آب لیمو به آن، یک وعده غذایی کم کالری و مغذی فراهم کرد.

متخصصان تغذیه مصرف هفتگی فرآورده های دریایی از انواع ماهی گرفته تا میگو را توصیه می کنند اما عامه مردم معتقدند که میگو کلسترول دارد و باید از خوردن آن اجتناب کرد.

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می کند.

البته توصیه می شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می رساند و باعث افزایش وزن می شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

یکی از مواد معدنی ای که در میگو به میزان بسیار یافت می شود، سلنیوم است.

با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده مغذی تامین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند ˈلوسمیˈ و ˈلنفوم هوچکینˈ را کاهش می دهد.

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تامین می شود، می توان میگو را در برنامه غذایی روزانه گنجاند.

با توجه به امگا 3 فراوانی که در میگو وجود دارد مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری می کند.

با دریافت روزانه 380 میلی گرم اسیدهای چرب از میگو می توان از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری کرد و با خوردن هفته ای 2 تا 3 بار میگو، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

میگو برخلاف تصور عامه، باعث افزایش کلسترول نمی شود زیرا بررسی های مقایسه ای میان دو رژیم غذایی تخم مرغ و میگو نشان می دهد که رژیم غذایی دارای میگو سطح کلسترول بد را 7 درصد و سطح کلسترول خوب را 12 درصد افزایش می دهد در حالی که رژیم غذایی دارای تخم مرغ، سطح کلسترول بد را 10 درصد و سطح کلسترول خوب را 7 درصد بالا می برد.

میگو چربی کمی دارد و 12 عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی گرم کلسترول وارد بدن می کند و سطح تری گلیسرید را 13 درصد پایین می آورد.

/111/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.