رسانه ملی و مفاهیم ماورائی

کتاب "رسانه ملی و مفاهیم ماورائی" در مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
شنبه، 19 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رسانه ملی و مفاهیم ماورائی

 ویرایش عکس دی ماه 98
 

کتاب "رسانه ملی و مفاهیم ماورائی" در مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش راسخون به نقل ازباشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ این کتاب بر اساس دیدگاه ­های حضرت آیت الله جوادی آملی تهیه و تنظیم شده است.
کتاب مذکور با تحقیق و پژوهش مرتضی قاسمی خواه و سفانه الهی انجام شد.

کتاب "رسانه ملی و مفاهیم ماورائی" در سه فصل؛ نگاهی به سریال­های ماورائی سیما، شخصیت­های ماورائی و عوالم ماورائی در متون اسلامی و هفت محور اصلی خواهد داشت.
تحلیل و جریان شناسی سریال­های ماورائی سیما، پاسخ­گویی به مهم­ترین پرسش­ها و ابهام­ ها درباره موضوع­ های ماورائی و تدوین آیین برنامه سازی درباره مفاهیم ماورائی از محورهای مطرح شده در دیباچه این کتاب است.

مسئله شناسی سریال­های ماورائی، آسیب شناسی این سریال­ها، ابلیس، شیطان و جن ، فرشته در منابع دینی، عوامل ماورائی در متون اسلامی، برزخ، سنجش و تعبیر خواب ، سیر روح در خواب ، خوارک و منزلگاه فرشتگان، مرحله­های نفوذ شیطان در انسان، تقسیم بندی غیب و رشد و کمال در برزخ از جمله موضوعات این کتاب است.

 در دیباچه این کتاب؛ جریان تولید سریال­ها با مفاهیم ماورائی در دهه هشتاد با قدرت و سرعت آغاز شد مطالبی به میان آمده است.
گفتنی است؛ مدیران و برنامه سازان به تولید و پخش برنامه­ های نمایشی با مضامین ماورائی رغبتی نداشتند.
 
نبود پشتوانه علمی و پژوهشی لازم و انتقادهای گسترده ای که از نظر قالب و محتوای این سریال­ها هنگام پخش متوجه رسانه ملی شد، سبب کنار گذاشتن آنها شد.
 
اداره کل خدمات رسانه­ای مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما، از چندی پیش مطالعه و پژوهش در چگونگی ترسیم مفاهیم ماورائی در برنامه­های نمایشی را در دستور کار خود قرار داد و پژوهش­های متعددی را در این زمینه سامان داده است.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.