21 کتاب جدید درسی حوزه‌های علمیه خواهران تألیف می‌شود

مدیر دفتر تهیه و تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تألیف 21 کتاب جدید درسی ویژه حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و عنوان کرد: کار تهیه و تألیف این منابع با همکاری مراکز علمی در حال انجام است.
يکشنبه، 29 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
21 کتاب جدید درسی حوزه‌های علمیه خواهران تألیف می‌شود

ویرایش عکس مهر 99

مدیر دفتر تهیه و تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تألیف 21 کتاب جدید درسی ویژه حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و عنوان کرد: کار تهیه و تألیف این منابع با همکاری مراکز علمی در حال انجام است.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور در نشست همفکری مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم، اظهار کرد: کار تهیه و تالیف این منابع با همکاری مراکز علمی و بهره‌مندی از اساتید مبرز حوزوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش اعظم تهیه سرفصل‌ها و پیگیری روند تالیف این کتب در هشت گروه علمی شامل فقه و اصول، فلسفه، کلام، ادبیات عرب، تاریخ، روش‌ها و مهارت‌ها، اخلاق اسلامی و تفسیر و علوم قرآنی انجام می‌گیرد.

مدیر دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به انتقال دفتر تدوین متون به معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از سال 89 اظهار کرد: از آن زمان تاکنون 19 عنوان ویژه طلاب سطح دو و هشت عنوان ویژه طلاب سطح سه تالیف شده است.

وی با اشاره به اینکه کار طراحی رشته‌های مختلف تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در این دفتر انجام می‌پذیرد، ادامه داد: کار طراحی مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران پیش از این در سال 90 انجام و به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارائه شده بود و پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران این طرح جهت اصلاح و تصویب به شورای سیاست‌گذاری ارائه شد.

حجت‌الاسلام نصیری‌پور با اشاره به اینکه این طرح به تایید شورای عالی حوز‌ه‌های علمیه رسیده بود و اصلاحات مورد نظر برای ارائه به شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در آن انجام شد، ادامه داد: اکنون 12 گرایش برای این مقطع در دو گروه کلی فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در نظر گرفته شده است که طراحی شش گرایش در گروه فقه و اصول شامل گرایش‌های فقه عبادی، فقه قضایی، فقه خانواده، فقه سیاسی، فقه معاملات و فقه سلامت انجام و سه گرایش به شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران جهت تصویب و ابلاغ ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحصیل بانوان طلبه در مقطع سطح دو (کارشناسی) در رشته عمومی انجام می‌شود، گفت: با توجه به ارزیابی و آسیب‌شناسی‌های انجام شده پیشنهاد گرایشی شدن مقطع اول تحصیلی در پنج گرایش شامل 160 واحد دروس مشترک و 30 واحد دروس اختصاصی گرایش، به شورای برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این دفتر اظهار کرد: اصلاح شیوه ارزشیابی، تدوین متون و تهیه راهنمای برنامه درسی و راهنمای تحصیل در دست اقدام است که پس از طی مراحل کارشناسی نهایی به منظور تصویب به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد.

7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.