آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

یکی از راه های خوب تجزیه و تحلیل بازار، استفاده از استراتژی های تحلیل تکنیکال است. نرم افزار NinjaTrader یکی از بهترین نرم افزار های موجود در بازار بورس و ارز محسوب می‌شود که به ما امکان تحلیل های دقیق و کاربردی را می دهد. حجم ابزارها و اندیکاتورهایی که این برنامه ارائه می دهد باورنکردنی است! از طرفی این برنامه امکان سرمایه گذاری شبیه سازی شده را نیز به شما می دهد تا بدون هیچ ریسکی اقدام به معامله کنید.
چهارشنبه، 2 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader)

برای موفق شدن در بازار بورس لازم است که به خوبی بتوانید بازار را تجزیه و تحلیل کنید. یکی از راه های خوب تجزیه و تحلیل بازار، استفاده از استراتژی های تحلیل تکنیکال است. به همین منظور برنامه هایی ساخته شدند تا ما بتوانیم به کمک آن ها تحلیل تکنیکال را با دقت و سرعت لازم انجام دهیم. نینجا تریدر هم یکی از همین ابزار های خوب و کاربردی است که در این مقاله قرار است در کنار شما به بررسی آن بپردازیم. (1)

آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

معرفی پلتفرم و نحوه نصب و راه اندازی

برای شروع لازم است بدانید که نرم افزار NinjaTrader یکی از بهترین نرم افزار های موجود در بازار بورس و ارز محسوب می‌شود. این نرم افزار، دیتا و اطلاعات مورد نیاز خودش را از متاتریدر دریافت می کند و در کنار امکانات بسیار خوبی که دارد، آن ها را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد.

این نرم افزار بیش از ۲۰۰ ابزار مختلف برای تحلیل روند بازار و پیش بینی آینده ی بازار دارد که همه ی آن ها برای این که بتوانید بهترین تصمیم را برای تجارتتان بگیرید در اختیار شما قرار گرفته اند. نباید فراموش کرد که نینجا تریدر از اندیکاتور های مختلفی از جمله macd , RSI , Volume و … نیز پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که با روش دلخواهتان به تجزیه و تحلیل بازار بپردازید. (2)

آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

ساده بودن و در دسترس بودن امکانات مختلف نینجا تریدر باعث شده است تا این نرم افزار خارق العاده تبدیل به یکی از بهترین نرم افزارهای موجود در بازار بشود. رابط کاربری قوی و بسیار روان این نرم افزار باعث شده است که بسیاری از کاربران تازه وارد به دنیای بورس و معاملات سهام از این نرم افزار استقبال ویژه ای بکنند. بروزرسانی های به موقع و پشتیبانی بسیار مناسب از این نرم افزار باعث شده است تا هر روز به جامعه ی آماری استفاده کنندگان از آن اضافه شود. در صورتی که آشنایی بسیار متوسطی با زبان انگلیسی داشته باشید می توانید مشکلاتتان را از طریق پشتیبان زنده ی سایت نینجا تریدر برطرف کنید.

در یوتیوب هم ویدیو های آموزشی نینجا تریدر به وفور یافت می شود. این دو مورد از ویژگی های استثنایی این نرم افزار به شمار می آیند که نینجا تریدر را تبدیل به یکی از برترین نرم افزارهای تجزیه و تحلیل و مبادله سهام کرده اند. (3)
 
NinjaTrader از CQG Continuum به عنوان ارائه دهنده اطلاعات اصلی خود برای حساب کارگزاری مستقیم استفاده می کند، اگرچه از Rithmic نیز پشتیبانی می کند. نصب این برنامه نیز بسیار راحت است و نیازی به داشتن سیستم بسیار حرفه ای و سنگین ندارد، البته این مورد وقتی بیشتر واضح می شود که نگاهی به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این برنامه بیاندازید: (4)
 
  • Windows 8, or Windows 10
 
  • Minimum screen resolution of 1024 x 768
 
  • Minimum P4 Processor or higher
 
  • 2GB RAM
 
  • Microsoft .NET Framework 3.5 (pre-installed on most PC’s or can be downloaded below)
 
مراحل نصب این برنامه نیز بسیار ساده است و ویدیوهای آموزشی در این مورد به وفور در فضای وب یافت می شوند. خلاصه ای از مراحل نصب این نرم افزار به شرح زیر است:

۱. ابتدا فریم ورک .net مربوطه را نصب کنید.

۲. فایل نینجا تریدر را از سایت های معتبر دانلود نمایید.

۳. دسترسی کامل را به این نرم افزار بدهید و آن را از گزند Firewall و spyware در امان نگه دارید.

۴. نرم افزار را به کمک کرک یا کد لایسنس فعال کنید.

۵. نرم افزار را با کمک راهنما به بازار مورد نظرتان متصل نمایید. (5)

آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

اندیکاتورها و نمودارهای نرم افزار نینجا تریدر

پلتفرم نینجا تریدر، نمودارهایی دقیق و قابل تنظیم را به ما ارائه می دهد که در نوع خودش بی نظیر است. هنگام کار با نینجا تریدر به راحتی می توان رنگ نمودارها را  تغییر داد تا به هنگام تجزیه و تحلیل ها، دچار سردرگمی و اشتباه نشد. از طرف دیگر در داخل محیط نرم افزار نینجا تریدر می توان فونت ها و فاصله نوار کناری، فهرست ها، شاخص ها و همچنین چیدمان کلی پنجره ها را به راحتی تغییر داد. 

واضح است که همه این قابلیت ها، تجربه کاربری شما را از این نرم افزار بهتر و بهتر خواهند کرد.  شما به سادگی می توانید شاخص های فنی یا همان اندیکاتور ها، ابزارهای تجزیه و تحلیل روندها، و سایر موارد دلخواهتان را به سادگی روی نمودار مورد نظرتان پیاده کنید.
 
نینجا تریدر از اندیکاتورهای کاربردی و مهم بسیار زیادی پشتیبانی می کند که لیست مهم ترین آن ها به شرح زیر است: (5)
 
  • Accumulation/Distribution (ADL)
 
  • Adaptive Price Zone (APZ)
 
  • Average Directional Index (ADX)
 
  • Balance of Power (BOP)
 
  • Bollinger Bands
 
  • BuySell Volume
 
  • Chande Momentum Oscillator (CMO)
 
  • Commodity Channel Index (CCI)
 
  • Current Day OHL
 
  • Directional Movement (DM)
 
  • Ease of Movement
 
  • Fibonacci Pivots
 
  • Fisher Transform
 
  • Forecast
 
  • Linear Regression
 
  • Money Flow Index (MFI)
 
  • Moving Average
 
  • Parabolic SAR
 
  • Psychological Line
 
  • Range Indicator (RIND)
 
  • Rate of Change (ROC)
 
  • Regression Channel
 
  • Relative Spread Strength (RSS)
 
  • Volume (VOL)
  • آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

نینجا تریدر در کنار پشتیبانی از این اندیکاتور ها یک رابط کاربری بسیار ساده را نیز به شما ارائه می دهد، رابطی که به شما اجازه می دهد تا به سادگی هرچه تمام تر نمودارهای مورد نظرتان را به روش دلخواه تان رسم کنید. این نرم افزار استثنایی برای راحتی شما ابزار چارت تریدر chart trader را ارائه می دهد که یکی از ابزارهای مورد علاقه معامله گران در بین نرم افزارهای بازار است.

یک نکته بسیار جالب دیگر این است که این نرم افزار استثنایی، کلیه سفارشات و دستورات مهم را به صورت اختصاصی ارائه می دهد که در نوع خودش بسیار بی نظیر و فوق العاده کاربردی به حساب می آیند، دستوراتی مانند:
 
  • حدود سود و زیان
 
  • سفارشات پیشرفته (OCO)
 
  • سفارشات استراتژیک  (ATM)  برای علاقه مندان به اتوماسیون معاملات
 
  • سفارشات  Stop-Limit

در کنار همه ی مواردی که ذکر کردیم، پلان های مالی برای خرید این نرم افزار نیز بسیار متنوع و منصفانه هستند که موجب استقبال زیاد کاربران مختلف در سرتاسر جهان از این نرم افزار شده اند. در تصویر زیر شرح خدمات مختلف نرم افزار را در ازای هزینه ها مشاهده می کنید:

 آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

نحوه انجام معاملات و ابزارهای تحلیل تکنیکال در نینجا تریدر

با داشتن حساب سرمایه گذاری (400 دلار برای معاملات، 50 دلار برای فارکس) ، پلت فرم NinjaTrader برای استفاده در نمودار، تجزیه و تحلیل بازار و تجارت زنده رایگان است. البته نباید فراموش کرد که برای استفاده از حالت «معاملات شبیه سازی شده» نیازی به یک حساب سرمایه گذاری نیست. برای قرار دادن نماد در نمودار، فقط آن را در نمودار تایپ کنید.

شما می توانید از طریق تنظیمات، ویژگی Rollover را انتخاب کنید. این پلت فرم با ابزار و منابع زیادی روانه ی بازار شده است و  یادگیری نحوه استفاده از همه ویژگی ها و ابزارهایش ممکن است برای شما منجر به صرف زمان نسبتاً زیادی بشود. البته خوشبختانه، NinjaTrader میزبان وبینارهای روزانه و رایگان برای کمک به شما در شروع کار است. البته باید برای بهره مندی از این مورد، کمی زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید.

همان طور که اشاره کردیم، یکی از ویژگی های بسیار خاص و مهم این پلتفرم که استفاده از آن به همه توصیه می شود، امکان استفاده از «معاملات شبیه سازی شده» است که در آن شما  با یک حساب غیر واقعی و شبیه سازی شده، معاملات خودتان را بر اساس قیمت های واقعی و نوسانات زنده ی بازار انجام می دهید.

«معاملات شبیه سازی شده» می توانند بسیار مفید باشند، به ویژه برای معامله گران جدیدی که تاکنون تجربه ی زیادی در زمینه معاملات نداشته اند و انجام یک سری از اشتباهات روتین در آن ها اجتناب ناپذیر است. از طرفی این حالت معامله می تواند موجب آشنایی بیشتر معامله گر با فضای بازار و ریخته شدن ترس او می شود و به این ترتیب معامله گر برای انجام معاملات واقعی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند.

 آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس

 بررسی امکانات، مزایا و معایب نینجا تریدر

توانایی کار با موبایل از طریق اپلیکیشن ها یک نکته ی مهم برای همه است. به همین جهت مشتریان کارگزاری NinjaTrader  می توانند از برنامه ی CQG استفاده کنند، این نرم افزاردر حال حاضر هم برای iOS و هم برای اندروید در دسترس است. این برنامه اندکی با نسخه ی ویندوز نینجا تریدر متفاوت است.

با استفاده از این برنامه شما به ابزارهای مدیریت تجارت و سفارش آسان، انواع سفارش پیشرفته، ده ها اندیکاتور و نمودارهای قابل تنظیم دسترسی خواهید داشت. البته NinjaTrader اعلام کرده است که به احتمال زیاد در آینده برنامه ی اختصاصی برای موبایل را ارائه خواهد داد، اما هنوز هیچ خبری از آن نشده است.

در ادامه باید این نکته را بازگو کنیم که کارگزاری NinjaTrader از گزینه های مربوط به معاملات آتی و معاملات فارکس پشتیبانی می کند. اگر می خواهید در پلت فرم نینجا تریدر، با سهام خود معامله کنید، می توانید یکی از کارگزاران پشتیبانی NinjaTrader ، مانند Interactive Brokers و TD Ameritrade را انتخاب نمایید. (5)

یک نکته ی حائز اهمیت دیگر در مورد نینجا تریدر این است که این ابزار به سبب ساختار خاص و ویژه ای که دارد بیشتر به درد کسانی می خورد که به معاملات سریع و آنالیز نوسان ها علاقه دارند و برای کسانی که با دید بلند مدت وارد بورس شده اند و قصد ندارند که معاملات روزانه و یا هفتگی را انجام دهند، کاربردی ندارد. البته این ویژگی به هیچ عنوان بیانگر این نیست که نینجا تریدر برای کاربرانی که دید بلند مدت دارند بلا استفاده است، بلکه صرفا بیان می کند که این نرم افزار برای کدام دسته از کاربران بهتر است.

آشنایی با نرم افزار نینجا تریدر (Ninja Trader) برای تحلیل تکنیکال بورس
 
نتیجه گیری و جمع بندی
به طور کلی می توانیم بگوییم که نینجا تریدر یک ابزار بسیار مفید و با امکانات فراوان است. این نرم افزار استثنایی نمودارهای بسیار کاربردی با قابلیت شخصی سازی و بهبود عملکرد را به شما ارائه می دهد که برای تجزیه تحلیل بازار ضروری هستند. از طرفی نرم افزار نینجا تریدر دارای قابلیت های بسیار خوبی برای معامله گران تازه کار و مبتدی است، برای مثال از اندیکاتور های بسیاری پشتیبانی می کند و تحلیل های بسیار جالبی را روی نمودار های مختلف انجام می دهد.

همه این موارد از قابلیت هایی که تازه کارها و مبتدیان را برای به دست آوردن دیدی بهتر و  جامع تر از بازار، کمک می کنند. از طرفی جامعه آماری بسیار بالایی از این ابزار استفاده می کنند، این بدین معنی است که شما منابع مشورتی و آموزشی زیادی را دارید که در صورت لزوم می توانید از آن ها استفاده نمایید.

همه این ویژگی ها روی هم رفته از نینجا تریدر یک ابزار بسیار خوب ساخته است که بسیاری از  فعالان حوزه بورس استفاده از آن را  مفید تلقی کرده اند. البته با کمی سبک سنگین کردن متوجه می شویم که می توان روی گزینه ی « معاملات شبیه سازی شده » در این نرم افزار نیز حساب ویژه ای باز کرد.

پی نوشتها
  1. www.ig.com
  2. www.motamem.org
  3. www.fxf1.com
  4. www.investopedia.com
  5. www.ninjatrader.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما