امام علی و علم و هنر - ویژه تلفن همراه
براي علم وآگاهي،تعريفهاي گوناگوني کردهاندکه ارزيابي درست هرکدام، نقش تعيين کنندهاي درمبحث علمي دارد.
برخي علم رابا تئوريها وانواع نظريّهها وبرداشتها ونتيجهگيريها، يکسان ميدانند و معياروملاک ثابت و روشني براي مَحک زدن فرضيّهها و تئوريها ندارند.
وچون فرضيّهها وتئوريهاکهنه ميشوندوجاي خودرابه فرضيّههاي جديدميسپارند،وهرروز«کهنه» به «نو» تبديل ميگردد، باور کردهاند که:علم انسان به جهل تبديل ميشود.و دانش بشري ثبات و قوامي ندارد.
در نتيجه انسانها همواره در حال تجربه و آزمايش قرار دارند و نميتوانند به تکيه گاههاي ثابتي تکيه زنند.
امام علی و علم و هنر - ویژه تلفن همراه
لیست گوشی های تست شده
براي علم وآگاهي،تعريفهاي گوناگوني کردهاندکه ارزيابي درست هرکدام، نقش تعيين کنندهاي درمبحث علمي دارد.
برخي علم رابا تئوريها وانواع نظريّهها وبرداشتها ونتيجهگيريها، يکسان ميدانند و معياروملاک ثابت و روشني براي مَحک زدن فرضيّهها و تئوريها ندارند.
وچون فرضيّهها وتئوريهاکهنه ميشوندوجاي خودرابه فرضيّههاي جديدميسپارند،وهرروز«کهنه» به «نو» تبديل ميگردد، باور کردهاند که:علم انسان به جهل تبديل ميشود.و دانش بشري ثبات و قوامي ندارد.
در نتيجه انسانها همواره در حال تجربه و آزمايش قرار دارند و نميتوانند به تکيه گاههاي ثابتي تکيه زنند.
امّا ديدگاه توحيدي پيامبران الهي و اسلام، و ديدگاه نهجالبلاغه، نسبت به علم و آگاهي داراي معيارها و ملاکها و باورها و اصول فکري جاودانهاي ميباشد.
بنابراين علم و آگاهي جاودانه، باورهاي جاودانه، فرمولهاي جاودانه، محاسبات جاودانه، تحليلها و راه حلهاي جاودانه، وجود دارد، و کهنگي نخواهد پذيرفت.و همواره در طول عصرها براي همه نسلها قابل استفاده خواهد بود.
چون واقعيّتها وجود دارند و قابل شناخت ميباشند، بشر توانسته است به انواع علوم و فنون آگاهي پيدا کند، انواع محاسبات را بشناسد و جهان را با انواع اختراعات خود دچار تحوّل چشمگيري سازد، و هر روز مراحل تازهاي از راه تکامل را به خوبي بپيمايد.
حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام نسبت به اين حقيقت فرمود:«اَيُّهَا النَّاسُ مَنْ سَلَکَ الطَّريقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ وَ مَنْ خَالَفَ وَقَعَ فِي التِّيْهِ »اي مردم، آن کس که از راهي آشکار رود، به آب خواهد رسيد، و آن کس که از بيراهه رود منحرف شده، به حيرت و سرگرداني دچار خواهد شد.
براي علم وآگاهي،تعريفهاي گوناگوني کردهاندکه ارزيابي درست هرکدام، نقش تعيين کنندهاي درمبحث علمي دارد.
برخي علم رابا تئوريها وانواع نظريّهها وبرداشتها ونتيجهگيريها، يکسان ميدانند و معياروملاک ثابت و روشني براي مَحک زدن فرضيّهها و تئوريها ندارند.
وچون فرضيّهها وتئوريهاکهنه ميشوندوجاي خودرابه فرضيّههاي جديدميسپارند،وهرروز«کهنه» به «نو» تبديل ميگردد، باور کردهاند که:علم انسان به جهل تبديل ميشود.و دانش بشري ثبات و قوامي ندارد.
در نتيجه انسانها همواره در حال تجربه و آزمايش قرار دارند و نميتوانند به تکيه گاههاي ثابتي تکيه زنند.
امّا ديدگاه توحيدي پيامبران الهي و اسلام، و ديدگاه نهجالبلاغه، نسبت به علم و آگاهي داراي معيارها و ملاکها و باورها و اصول فکري جاودانهاي ميباشد.
بنابراين علم و آگاهي جاودانه، باورهاي جاودانه، فرمولهاي جاودانه، محاسبات جاودانه، تحليلها و راه حلهاي جاودانه، وجود دارد، و کهنگي نخواهد پذيرفت.و همواره در طول عصرها براي همه نسلها قابل استفاده خواهد بود.
چون واقعيّتها وجود دارند و قابل شناخت ميباشند، بشر توانسته است به انواع علوم و فنون آگاهي پيدا کند، انواع محاسبات را بشناسد و جهان را با انواع اختراعات خود دچار تحوّل چشمگيري سازد، و هر روز مراحل تازهاي از راه تکامل را به خوبي بپيمايد.
حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام نسبت به اين حقيقت فرمود:«اَيُّهَا النَّاسُ مَنْ سَلَکَ الطَّريقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ وَ مَنْ خَالَفَ وَقَعَ فِي التِّيْهِ »اي مردم، آن کس که از راهي آشکار رود، به آب خواهد رسيد، و آن کس که از بيراهه رود منحرف شده، به حيرت و سرگرداني دچار خواهد شد.