امام خمینی و فلسفه سیاسی عاشورا - ویژه تلفن همراه

1- انديشه سياسي حاکم بر اهل سنت، که متأسفانه بر بخش اعظم جهان اسلام حکمفرماست، گوياي نوعي واقعگرايي و رئاليسم سياسي است که تا سر حد «اصالت واقع» يا «اصالت تسليم» پيش رفته است. آبشخور اين انديشه «مرجئه‏گري» است. انديشه‏اي که بعدها در ابتداي قرن پنجم هجري توسط ابوالحسن ماوردي تئوريزه و طراحي مي‏شود. هم اکنون به دنبال انديشه‏هاي ماوردي دو تسامح بزرگ، انديشه سياسي حاکم بر جهان اسلام را رنج مي‏دهد: الف - تسامح در صفات رهبر و حاکم
شنبه، 9 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

امام خمینی و فلسفه سیاسی عاشورا - ویژه تلفن همراه

1- انديشه سياسي حاکم بر اهل سنت، که متأسفانه بر بخش اعظم جهان اسلام حکمفرماست، گوياي نوعي واقعگرايي و رئاليسم سياسي است که تا سر حد «اصالت واقع» يا «اصالت تسليم» پيش رفته است. آبشخور اين انديشه «مرجئه‏گري» است. انديشه‏اي که بعدها در ابتداي قرن پنجم هجري توسط ابوالحسن ماوردي تئوريزه و طراحي مي‏شود. هم اکنون به دنبال انديشه‏هاي ماوردي دو تسامح بزرگ، انديشه سياسي حاکم بر جهان اسلام را رنج مي‏دهد: الف - تسامح در صفات رهبر و حاکم
امام خمینی و فلسفه سیاسی عاشورا - ویژه تلفن همراه

امام خمینی و فلسفه سیاسی عاشورا - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
1- انديشه سياسي حاکم بر اهل سنت، که متأسفانه بر بخش اعظم جهان اسلام حکمفرماست، گوياي نوعي واقعگرايي و رئاليسم سياسي است که تا سر حد «اصالت واقع» يا «اصالت تسليم» پيش رفته است. آبشخور اين انديشه «مرجئه‏گري» است. انديشه‏اي که بعدها در ابتداي قرن پنجم هجري توسط ابوالحسن ماوردي تئوريزه و طراحي مي‏شود. هم اکنون به دنبال انديشه‏هاي ماوردي دو تسامح بزرگ، انديشه سياسي حاکم بر جهان اسلام را رنج مي‏دهد:
الف - تسامح در صفات رهبر و حاکم
ب - پذيرش تغلب و استيلا به عنوان يکي از راه‏هاي مشروع رسيدن به قدرت سياسي
2- با فروپاشي خلافت عثماني در 1924 ميلادي (1345 ه ق) متفکران مسلمان در جستجوي يک جانشين براي نظام خلافت برآمدند.
3- امام خميني(ره)به دو دليل به شفاف نمودن فلسفه سياسي عاشورا اهتمام ورزيده‏اند:
اولا: استفاده ازفلسفه سياسي عاشورا به عنوان مجموعه مفاهيم واسطه براي تبيين نظري فلسفه سياسي شيعه براي ملتها.
ثانيا: لزوم رفع غبار گرفتگيهاي ناشي از تفاسير انحرافي مستشرقان، برخي جهالت ها و تمايلات باطني‏گري از ناحيه دوستان و...
4- استقصا نگارنده در بيانات امام راحل(ره)راهبردهاي آن حضرت را در راستاي شفاف نمودن فلسفه سياسي عاشورا نشان مي‏دهد:
الف - تبيين نگرش فلسفه سياسي شيعه به مفهوم قدرت
ب - تکيه‏ي ايشان به علل و عوامل «اصلي» قيام عاشورا
ج - تبيين اهداف سياسي قيام (ترسيم شبکه اهداف و حل مناقشات موجود)
د - معرفي و کارآمد نمودن ابزار تداوم نهضت عاشورا (تحول کيفي- تحول کمي) تفصيل هر يک از اين راهبردها با بهره‏گيري از اصل بيانات حضرت امام(ره)در اين کتاب خواهد آمد.
اين مقاله تلاش دارد سؤالات زير را مورد بحث و بررسي قرار دهد:
1- جايگاه و موقعيت تاريخي فلسفه سياسي شيعه تا عصر امام خميني(ره)در بين انديشه سياسي مسلمين چگونه است، به تعبيري، حضرت امام(ره)در چه فضايي دست به تدوين فلسفه سياسي عاشورا زدند؟
2- دلايل اهتمام حضرت امام(ره) به تبيين فلسفه سياسي عاشورا چه بود؟
3- راهبردهاي حضرت امام(ره) به منظور شفاف نمودن فلسفه سياسي عاشورا چيست؟ 
 
امام خمینی و فلسفه سیاسی عاشورا - ویژه تلفن همراه





ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.