پاره ی تن اسلام

 

دانلود ویژه نامه پاره ی تن اسلام-ویژه نامه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین
 

    آوارگی، فریاد و درد 60 ساله ملت فلسطین       نهضت مقاومت اسلامی فلسطین

از 1947 که گروههای تروریستی وابسته به آژانس‌های صهیونیستی کار ترور و قتل عام و تاراندن ملت فلسطین را با هدف فراهم ساختن زمینه‌های تأسیس اسرائیل تشدید کردند تا امروز، 60 سال از سابقه آوارگی این ملت ستمدیده می‌گذرد.

 

مسئله فلسطین، در رأس مسایل غمبار و اسفناک جهان اسلام قرار دارد. در سال 1917 با صدور اعلامیه بالفور، دولت انگلیس رسماً از تشکیل یهود در فلسطین حمایت کرد. در سال 1947 م طرح تقسیم فلسطین در سازمان ملل متحد تصویب و یک سال بعد به اجرا درآمد.

    نقش انگلیس در واگذاری فلسطین به صهیونیسم       گفتمان اسلام خواهی راهبرد آزادی فلسطین

5 سال پس از شکل‌گیری جنبش جهانی صهیونیسم و در یک همسوئی آشکار با اهداف و برنامه‌های این جنبش، «آرتور جیمز بالفور» نخست‌وزیر وقت انگلستان1 در 1902 میلادی تصمیم گرفت در شرق آفریقا و در قلب کشورهای اسلامی، موطنی برای یهودیان اختصاص دهد.

 

تاریخچه مبارزات مردم فلسطین که اینک نیم قرن را پشت سر می گذراند، با فراز و نشیبهای فراوانی همراه بوده است. این فراز و نشیبها در چگونگی مبارزات و نوع ایدئولوژی نهفته در پس مبارزات فلسطینیان، قابل بررسی است.

    فلسطین در چشم‏انداز امام خمینى(ره) (1)       فلسطین در چشم‏انداز امام خمینى(ره) (2)

دیار فلسطین، محل ظهور و موطن و مزار حضرت موسى (علیه السّلام) و زادگاه و مزار حضرت عیسى و نخستین قبله گاه مسلمین، همواره کانون توجه و احترام مذاهب بزرگ دنیا و همه ملل جهان است. .

 

امام خمینى کرارا در مواضع و بیانات خویش، علاوه بر تاکید بر اتحاد و تمسک به اسلام و بازگشت‏به ارزشهاى اسلامى قیام علیه حکومت‏ها را در ممالک اسلامى یکى از مقدمات واجب براى نجات فلسطین مى داند

    اشغالگران اولیه فلسطین       خاورمیانه و فلسطین بازیچه قطعنامه ها و موافتنامه ها

مساله فلسطین که در سده اخیر به ویژه طی پنجاه سال گذشته مرکز توجه جهانی بوده است منوط به عملکرد 3 جریان مهم در روند شکل گیری آن می باشد.

 

در حالی که قرن بیستم , قرن بیداری ملتها لقب گرفت , صاحبان زور و ثروت همچنان در عرصه های مختلف گیتی , از یک سو به استعمار ملتها و غارت منابع ثروت آنان پرداختند

    حمایت از فلسطین به کدامین دلیل؟       غزه؛ تراژدی تاریخ فلسطین

اگر کارشناس پرسمان را بشناسید و حوزه مطالعات تخصصی او را بدانید; بهتر می‏توانید سؤالات خود را با او در میان بگذارید .

 

منطقه محاصره شده غزه که در جنوب ساحل فلسطین کنار دریای مدیترانه و شمال شرق شبه جزیره سینای مصر واقع است را باید رخساره یی از تراژدی تاریخ سرزمین فلسطین نامید.

    لینک های دیگر