ویژه نامه روز قدس

ویژه نامه روز قدس
پنجشنبه، 4 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ویژه نامه روز قدس

ویژه نامه روز قدس  

 

ویژه نامه روز قدس
 
    روز قدس در کلام رهبري     روز قدس به روایت امام خمینی‌(ره)

روز قدس در کلام رهبري
                        «روز قدس، روز اسلام است. روز قدس، روز حيات اسلام است. روز قدس، روزي است که اسلام را بايد احيا کرد. روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملت هاي مستضعف معلوم شود.

روز قدس به روایت امام خمینی‌(ره)
                        قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار،

    قدس و فلسطين در تاريخ     رژيم اشغالگر قدس (اسرائيل) در کلام امام راحل

قدس و فلسطين در تاريخ
                        تحقيق پيرامون قدس و تاريخ فلسطين پاسخ‏هاى درستى به پرسش‏ها درباره اين دو مكان مقدس و ديدگاه صهيونيست‏ها نسبت به آن در اختيارمان مى‏گذارد. اين پرسش‏ها را مى‏توان اينگونه بيان كرد:بدهيم براي اين اسلام.


                        رژيم اشغالگر قدس (اسرائيل) در کلام امام راحل من طرفداري از طرح استقلال اسرائيل و شناسايي او را، براي مسلمانان يك فاجعه و براي دولتهاي اسلامي يك انفجار مي دانم. دولت غاصب اسرائيل با هدفهاي كه دارد، براي اسلام و ممالك مسلمين خطر عظيم دارد.

    فلسطین از منظر مقام معظم رهبری     طرح اسرائيلي كردن قدس

فلسطین از منظر مقام معظم رهبری
                        «من صريحا اعلام مي‏کنم هر جوان فلسطيني که به خاک و خون‏کشيده مي‏شود و هر خانواده فلسطيني که بي‏سرپرست و متلاشي مي‏شود،رئيس جمهور و دولت امريکا به طور مستقيم در اين جرم شريک وسهيم هستند.»

طرح اسرائيلي كردن قدس
                        بيت المقدس و نماد سرافراز آن مسجدالاقصي محل تلاقي سه دين بزرگ يكتاپرستي است و از روزگاران كهن تا زمان حاضر، پاك ترين و نيرومندترين احساسات روحاني پيروان اديان توحيدي را نصيب خود كرده است.

    چرا مسلمانان به بیت المقدس علاقه دارند؟     قدس در طول تاريخ

چرا مسلمانان به بیت المقدس علاقه دارند؟
                        شهر و منطقة “بیت المقدس“ که در زبان عبرانی “اورشلیم“ نام دارد دارای قدمت دیرینه می‌باشد که به سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. منطقه بیت المقدس که جزیی از سرزمین فلسطین است در اوائل هزاره سوم ق.م در معرض موج عظیمی از مهاجرت عربهای سامی واقع گردید

قدس در طول تاريخ
                        قدمت شهر قدس به بيش از پنج هزار سال پيش باز مي‌گردد و بدين ترتيب يكي از قديمي‌ترين شهرهاي جهان محسوب مي‌شود. نام‌هاي مختلفي كه بر اين شهر اطلاق گرديد از عمق تاريخ اين شهر گواهي مي‌دهد. گوناگوني نامها به خاطر ملل مختلفي است

    پاره تن اسلام     ماهیت نبرد ما با « اسرائیل »

پاره تن اسلام
                        بیت المقدس یکی از شهرهای تاریخی ومذهبی جهان به شمار می‏رود . این شهر با قدمتی که به 35 قرن پیش می‏رسد حائز اهمیت‏خاص بوده است و از دیرباز کانون توجه بزرگترین ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) قرار داشته است .

ماهیت نبرد ما با « اسرائیل »
                        دین اسلام اجازه نمی‌دهد کهمسلمانان حتی در مقابل یک وجب از خاک اسلام کوتاهی کنند چه برسد به این که آنسرزمین، اولین قبله و سومین مسجد بزرگ دین اسلام باشد که در این صورت جهاد در راهآزاد سازیش واجب‌تر و بزرگ‌تر و نزد خداوند از ارزش والاتری برخورداراست.

    درباره ی روز جهانی قدس     دل نوشته هایی برای فلسطین و روز جهانی قدس

درباره ی روز جهانی قدس
                        قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‏ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

دل نوشته هایی برای فلسطین و روز جهانی قدس
                        آرام سرفه کن! مبادا آدم برفی‏ها، صدایت را بشنوند! تو باید زنده بمانی؛ زندگی‏ات هر قدر هم که به مرگ نزدیک باشد، باید زنده بمانی! زندگی‏ات هرقدر هم که سخت باشد، به مرگِ آنها نزدیک است.

    فلسطین؛ ریشه‌های درد     قدس و فلسطین از منظر امام راحل

فلسطین؛ ریشه‌های درد
                        دشمنی اصلی اسلام و قرآن كریم و پیامبر عظیم الشأن صلی‌الله علیه و آله و سلم، ابرقدرت‌ها خصوصاً آمریكا و ولیده فاسدش اسرائیل است» امام خمینی(رحمت الله علیه

قدس و فلسطین از منظر امام راحل
                        1) از مصیبتهای بزرگ مسلمین ، قضیه اسرائیل تجاوزکار است‏و از طرف شاه برخوردار از کمک است و دول اسلامی غالبا در این‏امر مهم حیاتی بی‏تفاوت هستند .

    صهیونیسم و رؤیای حکومت ‏بر جهان    

صهیونیسم و رؤیای حکومت ‏بر جهان
                        نهضت صهیونیسم از اواخر قرن 19 به رهبری «هرتزل‏» در کنفرانسی که در سال 1897 در شهر بازل سوئیس برگزار شد، بنا نهاده شد، بعد از جنگ جهانی اول، کانون ملی یهودیان در فلسطین با قیمومیت انگلیس تشکیل گردید

 

 

    بانک صوت و فيلم
    لينک هاي ديگر

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.