ويژنامه پزشكي

اسفناج خواص دارويي فراواني دارد كه از آنها مي توان به كاهش كلسترول مضرخون اشاره كرد. برگ اسفناج منبع غني ويتامين B3،C وA و آهن و پتاسيم است. اين گياه موجب هضم سريع غذا مي شود و براي كاهش وزن مناسب است. تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد: اسفناج تب بر است و در پيشگيري از سرطان روده بزرگ، معده ، پروستات، حنجره و رحم مؤثراست. اسفناج ترشحات لوزالمعده را افزايش مي دهد و براي تقويت اعصاب بسيارمناسب است. تخم اسفناج ملين و خنك كننده و براي بر طرف كردن ورم كبد و يرقان مفيد است.
دوشنبه، 29 بهمن 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ويژنامه پزشكي

ويژنامه پزشكي
منبع:روزنامه قدس

اسفناج كلسترول مضرخون را كاهش مي دهد

ويژنامه پزشكي اسفناج خواص دارويي فراواني دارد كه از آنها مي توان به كاهش كلسترول مضرخون اشاره كرد. برگ اسفناج منبع غني ويتامين B3،C وA و آهن و پتاسيم است. اين گياه موجب هضم سريع غذا مي شود و براي كاهش وزن مناسب است. تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد: اسفناج تب بر است و در پيشگيري از سرطان روده بزرگ، معده ، پروستات، حنجره و رحم مؤثراست. اسفناج ترشحات لوزالمعده را افزايش مي دهد و براي تقويت اعصاب بسيارمناسب است. تخم اسفناج ملين و خنك كننده و براي بر طرف كردن ورم كبد و يرقان مفيد است.

ليموترش براي پيشگيري ازكم خوني مؤثراست

ويژنامه پزشكي متخصصان علم تغذيه استفاده از ليموترش در رژيم غذايي روزانه را براي پيشگيري از كم خوني مؤثر مي دانند. محققان و متخصصان رژيم غذايي بر اين باورند مصرف انواع مواد غذايي همراه با ليموترش موجب جذب آهن موجود درغذا مي شود. براساس اين گزارش، مصرف روزانه ليموترش، مقاومت بدن را در برابر عفونتها و ابتلا به سرماخوردگي افزايش مي دهد.

مصرف مكملهاي سلنيوم و ديابت نوع دو

ويژنامه پزشكي محققان مي گويند، مصرف مكملهاي سلنيوم كه تصور مي شود از بروز ديابت نوع دو پيشگيري مي كند، در واقع خطر ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد.
به نقل از يونايتدپرس، محققان دانشگاه بوفالو در يك آزمايش باليني به افراد شركت كننده در اين مطالعه به طور تصادفي 200 ميكروگرم سلنيوم دادند.
آنها دريافتند موارد ابتلا به ديابت نوع دوم در اين افراد نسبت به افرادي كه دارونما مصرف مي كردند 55 درصد بيشتر بود.
اين يافته ها در شماره اوت نشريه «Annals Internal Medicine » منتشر شده است.
دكتر «ساوريو استرانجز» نويسنده تحقيق «پيشگيري از ديابت»، اين بررسي را با همكاري محققان «موسسه سرطان راس ول پارك» انجام داد.
با وجود اين وي تأكيد كرد: اين يافته ها بايد با احتياط مورد توجه قرار گيرد.
استرانجز گفت: در ميان افرادي كه مكملهاي سلنيوم مصرف مي كردند آنهايي كه در آغاز اين مطالعه بالاترين سطح سلنيوم را در خونشان داشتند با بيشترين خطر ابتلا به ديابت نوع دو در طول 7/7 سال كه تحت نظر بودند روبه رو بودند.
وي گفت: پيام مهمتر اين مطالعه اين است كه با آنكه هيچ شواهدي نشان نمي دهد مصرف مولتي ويتامينها از بروز بيماريهاي مزمن در افراد سالم پيشگيري مي كند، بخش بزرگي از جمعيت آمريكا يعني حدود 50 درصد مردم مولتي ويتامين مصرف مي كنند.

پاركينسون و آلاينده «منگنز»

ويژنامه پزشكي يك مطالعه در دانشگاه «تورنتو» كانادا، نشان مي دهد ميان ابتلا به بيماري پاركينسون و آلاينده «منگنز» كه ناشي از فعاليت صنعتي است، ارتباط وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سايت پزشكان بدون مرز به نقل از يونايتدپرس، اين مطالعه كه در نشريه «تحقيق محيط زيست» منتشر شده است، اعلام مي كند: آلاينده هاي ناشي از صنعت، خطري بيشتر از منگنز ناشي از تردد خودروها براي سلامتي انسان ايجاد مي كند.
«موري فينكلستين» از دانشگاه «تورنتو»، تعداد موارد تشخيص و درمان بيماري پاركينسون را با نشانگرهاي قرار گرفتن در معرض اگزوز خودرو و انتشار گازهاي صنعتي در شهرهاي تورنتو و هميلتون با هم مقايسه كردند.
در تورنتو، محققان ارتباطي ميان تعداد موارد ابتلا به پاركينسون و قرار گرفتن در معرض منگنز موجود در هواي آلوده ناشي از تردد خودروها نيافتند اما در هميلتون، موارد تشخيص بيماري پاركينسون توسط يك پزشك، با ميزان منگنز موجود در هواي محيط افزايش مي يافت.
به گفته فينكل استين، اين مطالعه در راستاي كشف آثار، عاملي به نام «متيل سايكلوپنتادنيل منگنز تري كربنايل» انجام شد كه از چند سال قبل به منظور كاهش صدمه به موتور خودروها به بنزين كانادا افزوده شده است.

تأثير گلوكز و آب(آب قند) درتسكين درد نوزاد

ويژنامه پزشكي عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد گفت: مصرف گلوكز و آب در تسكين درد نوزادان مؤثر است.
دكتر مطهره گلستاني افزود: تسكين درد در دوره نوزادي را در طرحي پژوهشي بررسي كرديم و اين طرح رتبه پنجم را در جشنواره آسيايي بهداشت خانواده به دست آورد.
وي با اشاره به اين كه سالهاي طولاني تصور مي شد نوزادان بويژه درنخستين ماه زندگي دردي احساس نمي كنند، گفت: تا سال 1980 به تسكين درد نوزادان حتي پس از جراحي توجه نمي شد اما به تدريج مشخص شد نوزادان پس از تولد و حتي پيش از آن ، در اواخر دوران حاملگي ، به محركهاي دردناك پاسخ مي دهند و گاهي واكنش آنها به درد از بزرگسالان شديدتر است.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما