پیک پزشکی 19

سرطان روده و پوست با يكديگر در ارتباط هستند به گفته پژوهشگران، سندرومي كه برخي سرطانهاي پوست را افزايش مي دهد، ممكن است خود زيرمجموعه اي از سندرومي باشد كه خطر ابتلا به سرطان روده را افزايش مي دهد. به نقل از نشريه National cancer برخي از افراد كه در بدنشان با سندرومي موسوم به لينچ (lynch) كه سرطان روده را در فرد مستعد مي كند، مواجهند، ممكن است با خطر ابتلا با برخي
شنبه، 19 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیک پزشکی 19
پیک پزشکی 19
پیک پزشکی 19

سرطان روده و پوست با يكديگر در ارتباط هستند
به گفته پژوهشگران، سندرومي كه برخي سرطانهاي پوست را افزايش مي دهد، ممكن است خود زيرمجموعه اي از سندرومي باشد كه خطر ابتلا به سرطان روده را افزايش مي دهد.
به نقل از نشريه National cancer برخي از افراد كه در بدنشان با سندرومي موسوم به لينچ (lynch) كه سرطان روده را در فرد مستعد مي كند، مواجهند، ممكن است با خطر ابتلا با برخي سرطانهاي پوست رو به رو شوند؛ زيرا آنها با سندرومي موسوم به Muir-Torre مواجه خواهند بود و افرادي كه اين سندروم را دارند، سندروم لينچ را هم دارا خواهند بود، زيرا سندروم Muir-Torre توسط سندروم لينچ شكل مي گيرد.
پژوهشگران براي اثبات يافته هاي خود طي مطالعاتي روي 50 خانواده مختلف كه با 152 سندروم لينچ مواجه بودند، دريافتند حداقل 28 درصد از خانواده هايي كه به سندروم لينچ مبتلا بودند، يك نفر از اعضاي خانواده آنها سابقه سندروم Muir-Torre كه عامل سرطان پوست است، دارا بود.
محققان با توجه به اين يافته ها به افرادي كه با سندروم لينچ مواجهند، معاينه سالانه پوست را توصيه مي كنند.
نوعي عكسبرداري، سرطان پروستات را پيش بيني مي كند
نتايج بررسيها نشان مي دهد، نوعي عكسبرداري قبل از سن 50 سالگي مي تواند بيماري سرطان پروستات را حتي 25 سال قبل تر از ابتلا به اين بيماري پيش بيني كند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از نشريه پزشكي BMC ، به گفته محققان سوئدي و آمريكايي اين يافته ها تاثير بسزايي در درمان به موقع و سريع سرطان پروستات دارد.
اين عكسبرداري تركيباتي كه موسوم به آنتي ژن ويژه پروستات است و منجر به بروز سرطان پروستات مي شود زودتر از موعد نشان مي دهد و اين عكسبرداري قبل از سن 50 سالگي گرفته مي شود.
به گفته محققان، با تشخيص سريع سرطان پروستات مي توان اين بيماري را قبل از شروع و پيشرفت آن متوقف كرد و حتي از بروز اين سرطان به كلي جلوگيري كرد.
طبق گزارشها، سرطان پروستات بعد از سرطان ريه كشنده ترين سرطان در مردان است و هر ساله 680 هزار مرد در جهان به اين سرطان مبتلا مي شوند و حدود 220 هزار نفر آنان جان خود را از دست مي دهند.
فلفل سياه اختلالات پوستي را درمان مي كند
به گفته محققان انگليسي، فلفل سياه مي تواند درمان مناسبي براي اختلالات پوستي باشد.
به نقل از خبرگزاري بي بي سي، فلفل سياه در درمان بيماري پوستي موسوم به «ويتيليگو» بسيار موثر است.اين بيماري پوستي هنگامي رخ مي دهد كه قسمت هايي از پوست رنگدانه هاي طبيعي خود را از دست مي دهند و سفيد مي شوند.
پژوهشگران دريافتند، ماده قليايي كه در تركيبات فلفل وجود دارد مي تواند رنگدانه هاي پوست را تحريك كند.
حدود يك درصد از مردم جهان به اين بيماري مبتلا هستند و بيشتر اين بيماران را افراد تيره پوست تشكيل مي دهند. هم اكنون اين بيماري توسط كورتيكو استروئيد كه در پوست به كار مي رود و استفاده از اشعه هاي ماوراي بنفش است، درمان مي شود، اما كمتر از يك چهارم از بيماران توسط كورتيكو استروئيد درمان مي شوند و استفاده از اشعه ماوراي بنفش نيز عوارض زيادي را در پي دارد، اما اشعه درماني به همراه استفاده از تركيبات فلفل سياه مي تواند تأثير بسزايي در درمان اين بيماري داشته باشد و پژوهشگران در تلاشند با كاهش استفاده از اشعه ماوراي بنفش كه منجر به سرطان پوست مي شود به درمان سريع تر اين بيماري بپردازند.
گاز منواكسيدكربن بيماريهاي قلبي را افزايش مي دهد
بررسيها نشان مي دهد، قرارگرفتن در معرض گاز منواكسيد كربن، توانايي قلب را كاهش مي دهد و منجر به مشكلات قلبي - عروقي خواهد شد.
به نقل از نشريه مديسين صرف نظر از عوارض شيميايي و روحي و رواني منواكسيد كربن، اين گاز بسيار براي ماهيچه هاي قلب زيان آور است.
پژوهشگران طي آزمايشهايي بر روي 15 موش، آنها را به 3 گروهي تقسيم كردند؛ به طوري كه گروه اول صددرصد در معرض اكسيژن، گروه دوم حدود 70 درصد در معرض اكسيژن و 30 درصد در معرض نيتروژن و گروه سوم حدود 70 درصد در معرض اكسيژن و 30 درصد در معرض منواكسيد كربن قرار داشتند.
طي اين آزمايشها، آنان دريافتند فعاليت قلب گروه دوم و گروه سوم نسبت به گروه اول كاهش يافت و گروه سوم با وجود افزايش دادن اكسيژن، فعاليت قلب آنها و فشار خونشان به حالت طبيعي بازنگشت در صورتي كه گروه دوم با افزايش ميزان اكسيژن به حالت طبيعي بازگشتند.
اين يافته ها حاكي از اين مطلب است، افرادي كه در معرض منواكسيد كربن قرار دارند بسيار بيشتر از ديگر افراد در خطر بيماريهاي قلبي و مرگ بر اثر اين بيماريها قرار دارند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما