پیک پزشکی 18

ريتوكسان براي درمان تصلب بافتها مناسب است بر اساس گزارش محققان، داروي التهاب مفاصل «ريتوكسان» ممكن است كه يك روش درماني مناسب براي تصلب بافتها باشد. به نقل از وب ام دي؛ با انجام يك پژوهش كه در آن توليدكنندگان دارو حضور داشتند، بيماران مبتلا به MS كه قبلاً درمان شده بودند، تنها با يك دوره درمان توسط داروهاي ريتوكسان كاهش چشمگيري را در التهاب صدمات وارده به مغز كه يكي از نشانه هاي بيماري است، نشان دادند.
شنبه، 19 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیک پزشکی 18
پیک پزشکی 18
پیک پزشکی 18

ريتوكسان براي درمان تصلب بافتها مناسب است
بر اساس گزارش محققان، داروي التهاب مفاصل «ريتوكسان» ممكن است كه يك روش درماني مناسب براي تصلب بافتها باشد.
به نقل از وب ام دي؛ با انجام يك پژوهش كه در آن توليدكنندگان دارو حضور داشتند، بيماران مبتلا به MS كه قبلاً درمان شده بودند، تنها با يك دوره درمان توسط داروهاي ريتوكسان كاهش چشمگيري را در التهاب صدمات وارده به مغز كه يكي از نشانه هاي بيماري است، نشان دادند.
بر اساس اين گزارش مرحله سوم انجام آزمايش براي صلاحيت دارو نشان داد كه ريتوكسان مرز جديدي را براي شناسايي علت و درمان MS باز خواهد كرد.
كرم هاي روشن كننده پوست باعث اختلال هورموني مي شوند
پزشكان پس از اينكه خانمها يك اختلال هورموني را با استفاده از كرم هاي غير قانوني روشن كننده پوست نشان دادند، هشداري را در خصوص خطر استفاده از اين كرم ها بيان كردند.
به نقل از بي بي سي، بر اساس اين گزارش پزشكان بيمارستان «همراسميت» اعلام كردند: افرادي كه از اين كرم ها استفاده مي كنند متوجه اثرات جانبي اين كرم ها بر پوست خود نشدند.
پزشكان اعلام كردند: بيشتر مصرف كنندگان كرم هاي غيرقانوني روشن كننده پوست افراد سياه پوست هستند.
اين كرم ها معمولاً شامل «هيدروكسي كواينون»- ماده شيميايي كه پوست را روشن مي كند، و مقدار بالايي استروييد مي باشند.
خواب كافي مانع چاقي كودكان است
بر اساس گزارش محققان، خواب كافي به كودكان كمك مي كند تا چاق نشوند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از وب ام دي؛ محققان با بررسي ميزان خواب و چاقي 17 دانش آموز به اين نتايج دست يافتند.
بر اساس اين گزارش كودكاني كه خواب كافي نداشتند امكان چاقي يا اضافه وزن در آنان بيشتر از ديگران بود.
محققان طي اطلاعيه اي به والدين سفارش كردند كه غذاهاي چرب را از غذاي روزانه كودك دور كنيد و به جاي آن غذاهاي انرژي زا و پر از كربوهيدرات به كودك خود بدهيد، از قبيل: نان، برنج، ماكاروني و سيب زميني.
غذاي كودك بايد متنوع باشد و همه گروه هاي غذايي را شامل شود. گروه هاي غذايي شامل: كربوهيدراتها، ميوه ها سبزيها، گوشتها و لبنيات و مقدار كمي روغن مي باشد.
روي ميز به جاي شيريني و شكلات و... كه براي بدن مضر است، آجيل، مغزها، ميوه و ميوه خشك بگذاريد تا كودك هرگاه احساس گرسنگي كرد از اين مواد غذايي مصرف كند.
چيپس، پفك، نوشابه و به طور كلي غذاهايي كه ارزش غذايي ندارند، در خانه نگهداري نكنيد، اگر اينها در خانه نباشد، هم كودك و هم شما نمي توانيد مصرف كنيد، غذاهاي سالم درست كنيد و همه با هم سر سفره غذا حاضر باشيد.
اگر كودك شما غذاي سالم نمي خورد، به هيچ عنوان ناراحت و نگران نباشيد، بايد به كودك فرصت دهيم تا خودش به سمت غذاي سالم بيايد، از غذا به عنوان جايزه براي اصلاح رفتار كودك استفاده نكنيد.
تولد نوزادان پسر افسردگي مادران را در پي دارد
نتايج بررسي ها نشان مي دهد به دنيا آوردن نوزادان پسر احتمال افسردگي را در مادران آنها افزايش مي دهد.
به نقل از پايگاه اينترنتي دانشگاه نانسي، پژوهشگران طي معاينه 181 مادر كه 90 درصد آنان با افسردگي شديد مواجه بودند دريافتند حدود سه چهارم از آنان را كساني تشكيل مي دادند كه نوزادان پسر به دنيا آورده بودند و مادراني كه نوزادان دختر به دنيا آورده بودند بسيار كمتر با افسردگي مواجه بودند و يا افسردگي شان خفيف بود.
محققان هنوز نتوانستند دليل منطقي براي اثبات يافته هاي خود بيان كنند،اما بر اين باورند شايد تفاوتهاي روانشناختي كه در رفتارهاي مادران نسبت به نوزادان پسر يا دختر وجود دارد منجر به افسردگي شود و شايد عامل آن نگرش منفي باشد كه مادران به دليل نارضايتي از بستگان مرد دارند، در نتيجه پس از تولد نوزاد پسر دچار افسردگي مي شوند.
دوندگان دو ماراتن آب كمتر بنوشند
محققان بشدت در مورد عواقب بسيار خطرناك مصرف بيش از حد آب در هنگام انجام ورزشهايي چون دو ماراتن هشدار مي دهند.
به نقل از مجله ساينس، تحقيقات اخير نشان مي دهد دوندگان دو ماراتن اگرچه بايد كاملاً مراقب باشند تا آب بدنشان خشك نشود، از سويي نيز بايد مواظب عواقب خطرناك نوشيدن بيش از حد آب هنگام ورزش باشند.
بنا به گفته دانشمندان، مصرف بسيار زياد آب هنگام انجام ورزشهاي طولاني مدت نظير دو ماراتن، باعث كاهش سديم بدن فرد مي شود.
هنگامي كه ميزان سديم در مايع درون سلولي كاهش بيابد، آبهاي خالصي كه وارد بدن شده اند جاي آن را مي گيرند و وارد فضاي سلول مي شوند تا ميزان نمك در درون و بيرون سلولها به حد تعادل برسد و چنانچه اين وضعيت براي مدت طولاني ادامه يابد، براي فرد مشكلات جبران ناپذيري را به همراه خواهد داشت.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.