پیک پزشکی 14

يك متخصص گوش و حلق و بينى گفت: ابتلا به سرخجه در سه ماهه اول باردارى از عوامل ناهنجارى هاى مادرزادى در جنين است. دكتر عبدالحميد حسين نيا، متخصص گوش و حلق و بينى و بازرس انجمن گوش و حلق و بينى اظهار كرد: در سه ماهه اول باردارى كه جنين در حال تكوين و اعضاى بدن وى در حال شكل گيرى است، مراقبت هاى ويژه در جهت عدم ابتلا به انواع بيمارى هاى عفونى و همچنين بيمارى هاى ويروسى لازم است.
دوشنبه، 7 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیک پزشکی 14
پیک پزشکی 14
پیک پزشکی 14

ابتلا به سرخجه عامل ناهنجارى مادرزادى جنين مى شود

يك متخصص گوش و حلق و بينى گفت: ابتلا به سرخجه در سه ماهه اول باردارى از عوامل ناهنجارى هاى مادرزادى در جنين است.
دكتر عبدالحميد حسين نيا، متخصص گوش و حلق و بينى و بازرس انجمن گوش و حلق و بينى اظهار كرد: در سه ماهه اول باردارى كه جنين در حال تكوين و اعضاى بدن وى در حال شكل گيرى است، مراقبت هاى ويژه در جهت عدم ابتلا به انواع بيمارى هاى عفونى و همچنين بيمارى هاى ويروسى لازم است.
وى با بيان اين كه سرخجه بيشتر از ساير بيمارى هاى ويروسى در ايجاد ناهنجارى هاى مادرزادى در جنين نقش دارد، گفت: ويروس سرخجه در سه ماهه اول باردارى ممكن است سبب ايجاد ناهنجارى هاى مادرزادى در جنين شود. در صورت ابتلا به اين ويروس امكان ايجاد كرى، كورى و همچنين ايجاد بيمارى هاى قلبى در نوزاد افزايش پيدا مى كند.دكتر حسين نيا در پايان با تاكيد بر تجويز واكسن در زمان ازدواج و پيش از باردارى در جهت مبتلا نشدن به انواع بيمارى هاى ويروسى در زمان باردارى، افزود: در صورت ابتلا مادر به آنفلوآنزا اقدامات دارويى توصيه نمى شود و بيمار بايد تحت مراقبت قرار بگيرد.

افزايش ابتلا به افسردگى در دهه چهارم زندگى

شايد بعضى ها زندگى را از ۴۰ سالگى آغاز كنند، اما تحقيقات نشان مى دهد ۴۴ سالگى سنى است كه در آن آسيب پذيرى نسبت به افسردگى افزايش مى يابد.
به گزارش BBC، ارزيابى اطلاعات مربوط به ۲ ميليون نفر از ۸۰ كشور، الگوى نسبتا ثابتى را در اين مورد ارايه داده است.
احتمال ابتلا به افسردگى در ميان جوانان و افراد مسن كمترين ميزان در افراد ميانسال در هر دو جنس زن و مرد در بيشترين حد مشاهده شد.
تنها كشورى كه در اين مورد تفاوت قابل ملاحظه اى بين دو جنس را نشان مى دهد امريكاست به گونه اى كه احساس ناخشنودى از زندگى در زنان ۴۰ ساله و مردانى كه در دهه ۵۰ سالگى به سر مى برند، بيشتر است.
به گفته محققان علت اصلى اين شيوع هنوز مشخص نشده، اما شايد يكى از راه هاى برخورد با اين افسردگى اين باشد كه افراد بياموزند با نقاط ضعف و قوتشان سازگار شوند و در نيمه زندگى تمايلات نشدنى را تا حدى سركوب كنند.مقايسه داشته ها و بهره مندى زندگى با نداشته ها و دشوارى هاى زندگى هم سن و سالان، به عنوان يكى از راهكارهاى جلوگيرى از احساس نارضايتى و نهايتا افسردگى معرفى شده است.

كم تحركى عامل بروز آنژين صدرى

يك فوق تخصص بيمارى هاى قلب و عروق گفت: بيمارى هاى ديابت، فشارخون بالا و به خصوص كم تحركى از شايع ترين علل بروز آنژين صدرى است. بنابراين با انجام فعاليت ورزشى مناسب مى توان از بروز آن پيشگيرى كرد.
دكتر منصور رفيعى در اين خصوص اذعان كرد: آنژين صدرى يا درد ناشى از كم خونى به قلب به علت عدم تعادل بين اكسيژن رسانى قلب و ميزان فعاليت قلبى به وجود مى آيد.
وى ادامه داد: شايع ترين علت كم خونى تصلب شرايين عروق مغزى قلب است كه به علت رسوب چربى و كلسيم در رگ هاى قلب به وجود مى آيد.
دكتر رفيعى خاطرنشان كرد: زمانى كه اكسيژن به مقدار كافى به قلب نرسد منجر به بروز آنژين صدرى مى شود كه در مرحله شديدتر منجر به سكته قلبى و يا انفاركتوس مى شود.
وى خاطرنشان كرد: در صورتى كه قطر رگ هاى قلب تنگ شود، خون رسانى هنگام فعاليت فرد كاهش مى يابد. به عنوان مثال، فرد مبتلا به آنژين صدرى هنگام راه رفتن دچار درد در ناحيه سينه شده و حتى ممكن است در حالت استراحت، آنژين در وى به وجود آيد.
اين فوق تخصص قلب و عروق تصريح كرد: افزايش چربى خون، بيمارى ديابت، استعمال سيگار از عواملى است كه باعث ايجاد آنژين صدرى در افراد مى شود.
عضو هيات علمى دانشگاه علوم پزشكى يزد در پايان اظهار داشت: كنترل بيمارى ديابت، كنترل فشارخون، فعاليت ورزشى مانند راه رفتن، قطع استعمال سيگار، پرهيز از استرس و فشارهاى عصبى از جمله نكاتى است كه مى توان از بروز آنژين صدرى پيشگيرى كرد.

افزايش خودكشى با مصرف داروهاى صرع

اداره نظارت بر مواد غذايى و دارويى امريكا به پزشكان هشدار داد داروهاى مورد استفاده در درمان صرع، سردردهاى ميگرنى وساير بيمارى ها خطر بروز رفتار و افكار خودكشى را در بيماران افزايش مى دهد.
اين اداره طى بيانيه اى در وبلاگ خود اعلام كرد خطر بروز افكار و رفتار خودكشى در بيمارانى كه داروهاى ضد صرع مصرف مى كنند. (دو برابر) ۴۳/۰ است.
به عبارت ديگر از هر هزار بيمارى كه تحت درمان دارويى قرار مى گيرند، در مقايسه با گروه دارونما، افكار يا رفتار خودكشى در دو بيمار بيشتر مشاهده مى شود.
اين اداره با توليد كنندگان داروهاى ضدصرع عرضه شده به بازار در مورد گنجاندن اطلاعات جديد در برچسب داروها مشغول رايزنى است.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.