قبله اول، در اولویت آزادی

شنبه، 18 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا صفی الدین اردبیلی
موارد بیشتر برای شما
مثالی است که می‌گویند «عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد» و این مثال را به خوبی می‌توانیم بعد از خروش جامعه بین‌المللی در اعتراض به سخنان فرعون امروز دنیا، درک کنیم. انصافا تعبیر فرعون برازنده این انسان‌های زیاده خواه است که ادعای خدایی‌شان گوش دینا را کر کرده است. حال برکات این حماقت چگونه نمایان می‌شود؟

1: توجه دوباره دنیا به غربت فلسطین
این‌که به راحتی نمی‌شد فلسطین را کانون توجهات بین‌المللی کرد خود نکته‌ای است که می‌شود با این تصمیم ترامپ بیشتر به عمق آن پی برد. توجه به فلسطین و درخواست حقوق از دست رفته این مردم مظلوم از اولویت‌های جوامع بین‌المللی باید باشد و باید با این خروش بهترین بهره برای عنوان حقایقی فراموش شده از مردم فلسطین ببریم که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:
الف: سال‌هاست که این افسانه را برایمان تکرار کردند که خود فلسطینی‌ها زمین‌های‌شان را به یهودیان فروختند و این درحالی است که کل زمین‌های فروخته شده و با زور و تهدید بدست آمده بیشتر از 2% نبوده است و آیا می‌‎دانستیم تعداد انگشت شماری از فلسطینیانی که زمینهای خورد را فروخته بودند بعدا به عنوان «خائن» اعدام شدند؟  خبرگزاری فارس
ب: آیا میدانستیم که با همه کشتارها و بخشش‌های انگلیس و ... اسرائیلی‌ها تا سال1947 فقط توانسته بودند 6% اراضی فلسطین را به چنگ آورند و این سازمان ملل بود که یک شبه 55% فلسطین را به یهودیان بخشید؟ خبرگزاری تسنیم

2: بالارفتن سواد دشمن شناسی
تعبیر زیبای «فرعون امروز جهان» که توسط رهبر معظم انقلاب برای زیاده خواهی آمریکا به کار برده شد، واقعا زیبا و قابل تأمل است. «فرعون» اسم غیر عربی است که به اعتبار گستاخی و گردنکشی او این‌چنین نامیده شده است(مفردات راغب، ج ۱، ص ۳۷۷). با عبور از معنای لفظی آنچه برای فرعونیت آمریکا ثابت است، خود بزرگ‌‌بینی و تصمیم‌‌گیری برای اموری است که به او مربوط نمی‌شود. البته زمانی فرا می‌رسد که آمریکا و سران ظلم سر تعظیم در برابر حق فرود بیاورند و مانند فرعون ولو در لحظه آخر ایمانی بر زبان جاری کنند(«قَالَ آمَنتُ أَنَّهُ لا إِلِـهَ إِلاَّ الَّذِی آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِیلَ وَأَنَاْ مِنَ الْمُسْلِمِینَ» [سوره یونس، آیه ۹۰] گفت ایمان آوردم که هیچ معبودی جز کسی که بنی‌اسرائیل به او ایمان آورده‌اند وجود ندارد و من از مسلمین هستم») اما این پشیمانی ثمره‌ای ندارد.
دشمن شناسی درسی است که متأسفانه بسیاری از سیاسیون دنیا هنوز آن را پاس نکرده و یا نمره قبولی آن را دریافت نکردهاند لذا رهبر بیدار ایران باید به هر بهانه‌ای و در قالب مقایسه یا تمثیل کلید واژه‌ای را بیان کند تا شاید تصمیم‌گیران کشورهای اسلامی درک بیشتری از دشمن و مختصات فکری او پیدا کنند.

3: نابودی اسرائیل سرعت می‌گیرد
این‌که آمریکا با دفاع‌های بی جای خود باعث برانگیختن عواطف مسلمان می‌شود و از کشور ظالم و زورگوی اسرائیل حمایت می‌کند این خود باعث حرکت و بیداری و اتحاد مسلمانان واقعی و حتی مردم دنیا در آزاد سازی قدس شریف می‌‎شود و حال اگر حمایتی از کشور عربستان که به ظاهر نماد اسلام هست مشاهده نمیشود حاکی از خباثت درونی حاکمان این کشور است.
اما آنچه در حال اتفاق است همان وعده خداوند است که در قرآن [سوره قصص، آیه 5] بارها اشاره کرده است و آن نابودی ظلم و پیروزی مسلمانان است که در جنگ‌‎های صدر اسلام تا کنون این وعده خداوند را به صورت عینی مشاهده کرده‌ایم و مصداق نهایی این ریشه کن شدن ظلم، ظهور حضرت حجت (علیه السلام) می‌باشد که امام جواد (علیه السلام) در این باره فرمودند: « اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانى گرداند تا در آن قیام کند و زمین را پر از عدل و داد نماید همچنان که آکنده از ظلم و جور شده باشد.» (کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ج ‏۲، ص ۳۷۷)

                                                                                                                                         معاون فرهنگی سازمان اوقاف و مدیر مسئول پرتال فرهنگی راسخون
                                                                                                                                                                                                                  احمد شرفخانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.