روز صنعت دفاعی

پنجشنبه، 30 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

امروز همه ابتكار، تلاش و مديريت مديران نيروهاى مسلح، چه ارتش و چه سپاه بايد در ايجاد يك نظم و ترتيب و كيفيت بخشيدن و آماده‏‌سازى كامل نيروهاى مسلح صرف بشود تا همواره قدرت دفاعى ملت در چشم دشمنان و همچنين در چشم دوستان كه از قدرت جمهورى اسلامى احساس قدرت مى‏كنند، در اوج قدرت باقى بماند1.

در موقعیت کنونی هر چند به نظر قاصر برخی از سیاست‌گذاران توان دفاعی کشور آن چنان ضعیف است که تاب و توان مقابله چند ساعته با امریکا را ندارد ولی نیروهای مسلح این کشور با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری ثابت کردند که توان و قرت جمهری اسلامی ایران آنچنان است که توانسته خاری در چشم دشمنان باشد و با تجهیز دوستان خود و دشمنان اسرائیل آنها را به هراس افکند.

آری فرمان رهبر چنین بود: فرماندهان و مديران سپاه، بسيج و يكايک رزمندگان و بسيجيان باید بدانند، كه نظام جمهورى اسلامى، بايد قدرت دفاعى و رزمى‏اى متناسب با داعيه‏‌ها و آرمان‏‌هاى انقلابى خود داشته باشد. اين، تنها با كار و تلاش و حفظ روحيه و آمادگى فرزندان اسلام و امام ميسر خواهد شد2.

فرمانده کل قوا دستور داد که: «آنچه كه مربوط به آينده مى‏‌باشد، اين است كه برادران نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى بايد قوى بشوند و قدرت دفاعى خود را بالا ببرند»3. و در عمل این متخصصان دفاعی بودند که با ساخت تجهیزات به ندای رهبر جواب دادند، گمنامانی که عموم مردم از دانش و تخصص و عملکرد آنها به دلائل امنیتی بی اطلاع هستند.

مردان غیوری چون شهید تهرانی مقدم .

بر تمام این غیور مردان عزت و افتخار ایران درود می‌فرستیم و بر آنان می‌بالیم.

سید احمد سجادی

پی‌نوشت‌ها:

1) دیدار با فرماندهان و دانشجویان دانشگاه امام علی ارتش، سال 1369

2) حدیث ولایت، جلد 2، ص 139

3) همان ، ص 165



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.