جنجال یک سخن نسنجیده

سه روز قبل پیامی توسط مهدی فضائلی منتشر شد که برخی مسئولان در مورد حجاب از رهبر انقلاب تذکر گرفته‌اند و... با انتشار این سخن گنگ و نامشخص و نسنجیده همه نگاه‌ها معطوف به فراجا شد و حرف و حدیث‌هایی شکل گرفت که منظور از کارهای بی قاعده حرکت فراجا در برخورد با قبح شکنی و بی حجابی در خیابان ها است. همان روز فراجا درباره وضعیت حجاب اطلاعیه صادر کرد و گفت: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی مامورانش برخورد خواهد کرد که این اطلاعیه هم به جنجال ها دامن زد...
يکشنبه، 2 ارديبهشت 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنجال یک سخن نسنجیده
سه روز قبل پیامی توسط مهدی فضائلی منتشر شد که برخی مسئولان در مورد حجاب از رهبر انقلاب تذکر گرفته‌اند و... با انتشار این سخن گنگ و نامشخص و نسنجیده همه نگاه‌ها معطوف به فراجا شد و حرف و حدیث‌هایی شکل گرفت که منظور از کارهای بی قاعده حرکت فراجا در برخورد با قبح شکنی و بی حجابی در خیابان ها است. همان روز فراجا درباره وضعیت حجاب اطلاعیه صادر کرد و گفت: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی مامورانش برخورد خواهد کرد که این اطلاعیه هم به جنجال ها دامن زد...

جنجال یک سخن نسنجیده
با انتشار این سخن همه نگاه‌ها معطوف به فراجا شد و حرف و حدیث‌هایی شکل گرفت. همان روز #فراجا درباره وضعیت حجاب #اطلاعیه صادر کرد و گفت: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی مامورانش برخورد خواهد کرد. این دو اتفاق کمی آشفتگی ایجاد کرد و برخی را به حمایت از فراجا و برخی دیگر را در توبیخ فراجا برانگیخت اما عموم مردم از فراجا حمایت کردند و اصلاح هر اشتباهی را هم خواستار شدند. برخی رسانه ها نوشتند: «ضربه خواص بی بصیرت به امنیت فرهنگی جامعه؛ از صبح امروز رسانه‌های معاند و روزنامه‌های اصلاحات به بهانه اظهارات مهدی فضائلی کارمند شاغل در موسسه رسانه ای بیت در مورد گشت ارشاد، با کلید واژه "کار بی قاعده"، هجمه قابل توجهی را علیه پلیس و طرح عفاف و حجاب آغاز کرده و مدعی مخالفت گسترده مسئولان نظام با اجرای این طرح شده‌‌اند.»

فضائلی توییتی بعد از توییت اول منتشر کرد که طوری دیگر برداشت شد اما روز گذشته توییت سومی منتشر کرد که اولی به قوت خود باقیست. با این توییت بازی ها بود که برخی اهالی رسانه گفتند: کار ما به کجا رسیده که باید بنشینیم و توییت بازی های فضائلی را ببینیم و تایید و تکذیب هایش را بررسی کنیم!!!

جنجال یک سخن نسنجیده
این جنجال توسط روزنامه های ضعیف الانتشار هم ادامه پیدا کرد تا جایی که مذهبی های رخنه کرده در روزنامه فرهیختگان هم به طرح فراجا حمله و مطالبی نوشته و مطالبی را باربط و بی ربط کنار هم بیان کردند. به همین دلیل است که این یادداشت ها همیشه گنگ بوده و مشخص نمی کند موضع نویسندگان و تصمیم گیران بالاخره چیست؟ گنگ تر از توییت های فضائلی و امثال آن؛ زیرا در این یادداشت ها همیشه سخنانی از رهبری انقلاب آورده می شود اما با تفسیر به رأی طوری وانمود می شود که بود و نبود حجاب فرقی ندارد و ما باید به مسائل اساسی تر بپردازیم.

مطالبی که در روزنامه فرهیختگان و شرق آن هم با قلم بانوان روزنامه نگار نوشته می شود همیشه می خواهد خود را در وسط ماجرا نشان دهد و به اصلاح بین دو صندلی است. البته روزنامه های اصلاح طلب که وضعیتشان مشخص است اما روزنامه ای مانند فرهیختگان چرا مدام بین دو صندلی می نشید جای تعجب دارد. هرچند برخی مذهبی ها دوست دارند با بلوا و مکر و کارهای زرد خود را زنده نگاه دارند و تیراژشان را بالا ببرند. در حالی که حق را پایمال می کنند و فراموش می کنند که عزت و ذلت در اختیار خداوند است و نیازی نیست با سالوسی به جایگاهی برسیم.
 

یادداشت فرهیختگان و شرق

روزنامه فرهیختگان و شرق واکنش هایی داشتند. فرهیختگان در شماره 1 اردیبهشت 1403 این عنوان را انتخاب کرد: «تذکر صریح به دوقطبی‌سازان، دعوت به قاعده‌های عقلی» و نوشت: «چند روزی است شهرهای کشور به‌خصوص پایتخت، دوباره ون‌هایی موسوم به «گشت ارشاد» را این بار با طرح‌ تازه‌ای به نام «نور» به خود دیده تا فعالیت‌شان را برای جلوگیری و جریمه تذکرات درباره بدپوششی آغاز کنند. برخی موافقان طرح نور، تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری در دیدار با کارگزاران نظام را بهانه می‌کنند و معتقدند تاکیدات رهبری روی مساله بی‌حجابی در دستور کار قرار گرفته و طرح نور نیز پاسخی به همین مساله و دغدغه است. اما باز هم مشاهدات خیابانی مردم و برخی مسئولان و حتی انتشار فیلم‌های مختلف از خیابان حکایت از این داشت که طرح نور ادامه همان روند گشت ارشاد است و ممکن است موجب تکرار حوادث تلخ گذشته شود که برای ترمیم آن بیش از یک‌سال‌ونیم است تلاش می‌شود.»

نگارنده با همین پاراگراف اول خبرنگار و محقق بودن خود را زیر سوال برد و نوشت: «مشاهدات خیابانی مردم و انتشار فیلم ها» یعنی من خبرنگار پشت میز نشستم و یادداشتی را سر هم کردم تا نانی بخورم و شکری به جای بیاورم. در حالیکه خبرنگار واقعی به محض مشاهده یک فیلم که ذهن مردم را درگیر خود کرده، باید سراغ مسئولان مربوطه رفته و توضیحاتی در مورد آن دریافت و منتشر کند. حال آن توضیحات کافی هست یا نه؟ قانع کننده هست یا نه؟ دیگر در ید اختیار خبرنگار نیست اما این حرکت انجام نشده و طبق معمول خبرنگاران ما حوصله کارهای میدانی ندارند و همان پشت میز می خواهند جامعه، مردم، کشور، نظام، اسلام و انقلاب را نجات دهند!!!

نگارنده در ادامه به توییت آقای فضائلی اشاره کرده و مطالب نامربوط را به آن وصل کرده است. این روزنامه نگار نوشته: «به حاشیه بردن اصل ایده رهبری درباره حجاب شرعی» تفسیر رأی جایی رخ می دهد که روزنامه نگار محترمه و همکاران ایشان سخن رهبر انقلاب را نفهمیدند و آن را تفسیر کردند. رهبر انقلاب فرمودند: «اسلامیت جمهوری اسلامی ایران بر اجرای احکام اسلامی بنا شده و حجاب نیز یک حکم مسلم شرعی است.» همچنین فرمودند: «کسانی نشستند، نقشه کشیدند و برنامه‌ریزی کردند که حجاب تبدیل به مسأله اصلی کشور ما شود، درحالی‌که چنین مساله‌ای در کشور وجود نداشت و مردم با شکل‌های مختلف کنار هم زندگی می‌کردند.»

انحراف نویسنده و همفکران او همینجا آشکار می شود که: اولا رهبری می فرمایند: «حجاب را به مسئله اصلی کشور تبدیل نکنید و به قانون تکیه کنید...» اما مفسران محترم و محترمه بیان رهبری را ناقص نقل می کنند و نمی گویند که رهبری اکتفا به قانون را چاره مشکل دانستند. دوما رهبر انقلاب می فرمایند: «مردم به شکل های مختلف در کنار هم زندگی می کردند.» و افراد نامبرده عامدانه زمان این بیان را به قبل از انقلاب بر می گردانند و اینطور استنباط می کنند که رهبری فرموده: زمانی مردم با شکل های مختلف (با حجاب و بی حجاب) کنار هم زندگی می کردند و همه جیز خوش و خرم بود و ما هم باید به این سمت برویم!!!

موضوع همینجاست که برخی متدینین و مذهبی نماها که عمدتا خودشان دارای حجاب هستند خواستار وضعیت قبل از انقلاب بوده و می گویند آزادش کنید تا هم خودتان راحت شوید و هم مردم. با این کار نظام و انقلاب و اسلام هم صدمه نمی بیند. همان قاعده «بدیم بره» که سال ها توسط اصلاح طلبان در موضوعات دیگر مطرح می شود. یا مانند نفت که می گفتند بوگند می دهد بدیم خارجی ها ببرند، در مورد حجاب و عفت و حیا و غیرت و ایمان و اسلام و شرافت و انسانیت هم بگوییم، دردسر دارد، گرفتاری دارد و... بدهیم برود.


نگارنده یادداشت ظاهرا طرح فراجا را «وحدت‌زدایی از مردم» دانسته شاید هم منظورش اشتباه و خطا در برخورد و عملکرد را مدنظر داشته اما این خوشبینانه بودن اینجا به کار نمی آید. آنچه مایه خنده و ریسه رفتن ما شد این است که نویسنده یادداشت یکی دو برخورد که تازه فیلمش را دیدیم و نمی دانیم درست است یا نه؟ را باعث «آسیب زدن به اثرات مهم وعده صادق» و «آسیب به منطق اجرایی وعده صادق» می داند!!! گودرز شقایقی در این هنگاه فریادی کشید و جان به جان آفرین تسلیم کرد. در هر صورت حرف های نامربوط و سخیف و غیر منطقی زیاد است و ان شاءالله به زودی درست می شود. پاراگراف آخر این یادداشت همان چیزی بود که ابتدا باید به آن پرداخته میشد اما حرف های نامربوط آن را به آخر برد.

اینکه: «قانون برای همه یکسان نیست!» را ما هم قبول داریم اما نمی آییم همه زحمات و وظایف را زیر سوال ببریم و قیمه ها را در ماست ها بریزیم به خاطر برخی اشتباهات... نویسنده محترمه یادداشت فرهیختگان می نویسد: «جاگذاری ون‌های موسوم به گشت ‌ارشاد در سطح شهر و قرار گرفتن آنها درمقابل ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی همواره این سوال را ایجاد کرده که آیا نیمه شمالی و بورژوای شهر هم در صورت بی‌قانونی با مجازات همراه خواهد شد یا اینکه قانون فقط برای قشر ضعیف و متوسط شهری قانون است؟ آیا قانون برای شبکه‌های نمایش خانگی یا برخی چهره‌های سرشناس که با پوشش گشت ‌ارشادی در اکران‌های مردمی فیلم‌هایشان حاضر می‌شوند هم قابلیت اجرا دارد؟ یا اینکه فقط سر و کله‌اش روبه‌روی اماکن حمل‌ونقل عمومی پیدا می‌شود؟» 

بله، برخی برخوردها و عدم تعادل در برخورد و تذکر منجر بی‌ اثر شدن ارشاد، امربه‌معروف و نهی از منکر شده است. البته شیطنت‌ها هم بی تاثیر نبوده اما اصل اول امربه‌معروف علم به نوع رفتار و برخورد با منکر است. اگر نیروهای آمر به‌معروف آموزش کافی ندیده باشند هر فعالیتی نتیجه عکس می‌دهد. فراجا هم با عنایت کامل به این موضوع بنا دارد هر خطای سهوی را هم به صفر برساند و نیازی نیست نیروهای زحمت‌کش فراجا تضعیف شوند. ضمن آنکه ما باید قبول کنیم همیشه فعالیت رسانه‌ای‌مان در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی ضعیف بوده و هیچ نهادی هم مسئولیت کار رسانه‌ای در این موارد را برعهده نمی‌گیرد.

شفاف سازی، اعتماد سازی، امانت‌داری، احترام به مردم و نظر آنان، برطرف کردن شبهات و پاسخ به سوالات باید در کنار تمام فعالیت‌های حکومتی و دولتی وجود داشته باشد اما در موضوع حجاب و فضایی که بر علیه آن به‌وجود آمده پاسخگویی و کار رسانه‌ای جدیت بیشتری لازم دارد. در آخر باید یادآور شد، آنچه که مهمتر است کمک به کیفیت و صحت کار است و این با تضعیف فراجا و دیگر فعالان این حوزه ممکن نیست؛

یادداشت روزنامه شرق هم که اصلا ارزش بررسی و وقت گذاشتن ندارد پس از آوردن آن خودداری می کنیم.


 
برخی واکنش فعالان رسانه به این توییت
 

واکنش گروه فرهنگی #دختران_انقلاب به توئیت مهدی فضائلی....

جنجال یک سخن نسنجیده

دختران انقلاب: جناب فضائلی! چرا دقیق و واضح دلیلِ تذکر دفتر را نمی گویید؟؟؟ چرا به گونه ای روایت می کنید که مخاطب به اشتباه تصور کند طرح نور فراجا اشتباه است؟؟؟
 

دوستانه با برادر فضائلی

۱- چند روز قبل و در حالی که نیروی انتظامی به اجرای وظیفه قانونی و شرعی خود در مقابله با کشف حجاب برخی از خانم‌ها در انظار و اماکن عمومی مشغول بود (و هست‌) و این اقدام پلیس با هجوم گسترده و پُرحجمی از سوی دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها رو‌به‌رو شده بود (و هنوز هم رو‌به‌روست‌)، برادر عزیزمان جناب آقای مهدی فضائلی که از ارادت نگارنده به خود بی‌خبر نیست، در توئیتی ضمن اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب که «‌کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است‌» نوشته بودند «‌منتها‌... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم، کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.پ.ن: بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»!

۲- توئیت یاد شده با موج گسترده‌ای از اعتراض و انتقاد نیروهای مؤمن و وفادار به اسلام و انقلاب رو‌به‌رو شد چرا که، مدتی است پدیده پلشت و خانمانسوز کشف حجاب به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی توده‌های عظیم مردم مسلمان و پاکباخته کشورمان تبدیل شده است و از بی‌توجهی برخی مسئولان و مراکز نسبت به این پدیده ناهنجار به شدت گلایه دارند و حالا که نیروی انتظامی با امکانات اندک خود پا به میدان نهاده و تلاش مؤمنانه و وظیفه‌شناسانه‌ای را برای مقابله با کشف حجاب آغاز کرده است، انتظار همگان آن است -و انتظار عاقلانه‌ای نیز هست- که از تلاش این نیرو قدردانی شود ولی توئیت برادر عزیزمان -شاید بی‌آن که بخواهند- این‌گونه نبود! این نکته نیز بدیهی است که احتمال بروز خطا در امور فراگیر و کارهای بزرگ همیشه وجود دارد و به قول معروف «‌فقط کسانی که دیکته نمی‌نویسند، غلط ندارند‌»! راه‌کار اما، تذکر مشفقانه همراه با قدردانی است.

۳- اکنون -با عرض پوزش- این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟! برادر فضائلی عزیز! الف- بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو‌» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.

توضیح آن که بیت معظم‌له حتی از به کار‌گیری واژه «‌یک مقام آگاه‌» نیز به شدت پرهیز می‌کند! از این روی، نظری که جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید، خارج از روال یاد شده و از جانب شما، دور از انتظار بوده است.ب- روز یازدهم ماه مبارک رمضان۳۱/۰۵/۱۳۸۹ حضرت آقا در دیدار دانشجویان با ایشان درباره نظراتی که به حضرت ایشان نسبت داده می‌شود، می‌فرمایند: «یک سؤالی هم در خلال صحبت بود، من این را گاهی بیرون هم شنیده‌ام. می‌گویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. ببینید، مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند، مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطایی است، اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می‌شود، همینی است که من صریحاً اعلام می‌کنم‌».

برادر فضائلی عزیز! آنچه جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید اولا؛ً با نظر صریحاً اعلام شده حضرت ایشان مغایرت دارد. آنجا که می‌فرمایند «‌مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند‌».

ثانیاً؛ با داب و روش بیت معظم‌له ناهمخوان است چرا که هرگاه رهبر معظم انقلاب تذکری را ضروری بدانند از طریق بیت به مسئولان ذی‌ربط اطلاع می‌دهند. مخصوصاً اگر این تذکر خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی باشد.

ثالثاً؛ برفرض که چنین تذکری داده شده باشد، به یقین چنانچه نظر حضرت آقا، تذکر علنی بود، به‌گونه علنی مطرح می‌فرمودند و حال که علنی مطرح نکرده‌اند، چرا حضرتعالی این تذکر را - برفرض واقعی بودن علنی کرده‌اید؟!
و بالاخره، اشاره به این نکته نیز ضروری است که برخی از جریانات کج‌اندیش و بداندیش تلاش کرده‌اند جناب فضائلی را -خدای نخواسته- مخالف برخورد جدی با پدیده کشف حجاب معرفی کنند و حال آن که ایشان در صدر توئیت خود به نظر حضرت آقا اشاره کرده‌اند که کشف حجاب را هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی دانسته و بر ضرورت مقابله با آن تأکید داشته و دارند. /حسین شریعتمداری
 

واکنش مهدی سلحشور

جنجال یک سخن نسنجیده
 حاج مهدی سلحشور خطاب به فضائلی: قطع به یقین می گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست ، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می‌دهند نه از بالای برج و بارو و سکوی دشمن... راستی دستگاه های متعددی که فعل واجبشون رو مدتهاس رو زمین گذاشتن تذکری دریافت نکردند؟ ضمنا  برای آگاهی امت حزب الله فقط ۵ تا از کارهای با قاعده ای که در این مدت در بحث عفاف و حجاب انجام دادید بفرمائید.
 

حجت الاسلام راجی از سردار رادان تشکر کرد

 
جنجال یک سخن نسنجیده


چرا مهدی فضائلی کارمند سی دی فروشی دفتر  حضرت آقا باید از دفتر اخراج شود؟
1- تحریف و تقطیع  سخنان رهبری به صورت مکرر و منتسب کردن اراجیف و توهمات ذهنی خود به نام حضرت اقا و ایراد خدشه جدی به وجود نازنین و بابرکت حضرت آقا و توهین به جایگاه ایشان و تلاش برای القا سخنگو بودن دفتر  و قدرت طلبی؛

2- تفرقه افکنی های متعدد بین عناصر انقلابی و ایجاد دوقطبی های کاذب با تقطیع و تحریف فرمایشات آقا؛

3- ترویج تفکر لیبرالی و اهتمام برای نهادینه نمودن آن در ساختارهای مختلف حکومتی با انتشار اراجیف  و توهمات ذهنی به نام حضرت آقا؛

4- داشتن مخرج مشترک با دشمن و هجمه به متولیان امنیت و ایجاد شائبه در اجرای احکام الهی  و عدم برائت از فرزند منحرفش و به نوعی تایید انحرافات وی در حالی که آقا فرمود جوری برخورد کنید که با دشمن مخرج مشترک نداشته باشید؛ /برخی کانال ها
 

واکنش به تمسخر حضور مطالبه گران در بستر ایتا

برخی کانال های انقر ایتا نوشتند: «سوزش شدید صورتی ها از مطالبه گران انقلابی در ایتا؛ روزنامه صورتی فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد که با پول بی زبان دانشجویان مظلوم این دانشگاه ارتزاق می کند به عقده گشایی علیه نیروهای انقلابی در ایتا پرداخته است. این زرد نامه خیلی وقت است به اسم اصولگرایی خیلی نرم همان اخبار مورد توجه بی بی سی و اینترنشنال را مخصوصاً در عرصه فرهنگی منتشر می کند و به بلندگوی رسمی صورتی ها تبدیل شده است. البته مشخص است ضربه نیروهای انقلابی به جای حساسی از این صورتی ها خورده که اینطور دارند فغان و ناله می کنند چون  با اینکه پول های سنگینی که می گیرند و زیرساخت های زیادی که دارند از چند کانال در ایتا در عرصه رسانه و مطالبه گری بدجور عقب مانده اند و قافیه را حسابی باخته اند.»
 

در پی این یادداشت در فرهیختگان رسایی نوشت


جنجال یک سخن نسنجیده
 
علی علیزاده در واکنش به اتفاقات اخیر و بحث ها نوشت: «این چند روز اتفاق مهمی افتاد. نه فقط بخشهای منتقد جامعه بلکه بخش قابل توجهی از نیروهای معروف به ارزشی و حزب اللهی هم، صریح ‌ و محکم به بازگشت گشت ارشاد اعتراض کردند. به نظر صدای اعتراض‌ها خیلی زود به تصمیم گیران کلان کشور رسیده و از یک بحران غیرضروری برای امنیت ملی جلوگیری شده. مرحبا به همه آنها که محافظه‌کاری نکردند و ساکت نماندند و آبروی خود را خرج امنیت ملی کردند.»

علیزاده ادامه داد: «چهارشنبه شب در جدال برنامه‌ای ۶ ساعته در نقد بازگشت گشت ارشاد ساختیم. برنامه‌ای که با واکنشهای فراوان روبرو شد. بسیاری از جدال و نقد صریحش به گشت ارشاد حمایت کردند و عده‌ای هم رنجیدند و یا حتی با زبانی تند به حدال توهین و حمله کردند. حالا اکانت رسمی ایت‌الله خامنه‌ای مخالفت رهبری را با بازگشت گشت ارشاد اعلام کرده. امیدوارم این موضع رهبری فصل‌الخطاب قرار گیرد و باعث خاتمه‌یافتن دعواها و دوقطبی‌های اخیر بین دوستان و حامیان انقلاب و محور مقاومت شود. فراموش نکنید برنده هرگونه دودستگی در داخل در حال حاضر اسرائیل است. اسرائیلی که یکبار هفته پیش در خاک خودش تحقیر شد و یکبار امروز در خاک ایران. اسرائیلی که دیگر اسطوره قدرت نظامیش فروریخته و برای همین تنها ابزارش جنگ هیبریدی و روانی و رسانه‌ای و تلاش برای تسلیحاتی کردن گسلهای اجتماعی و نسلی و فرهنگی داخل است.» ✍️علی علیزاده
 

قدرشناسی مردم سمنان از پلیس  

جنجال یک سخن نسنجیده

جمعی از مردم مؤمن و انقلابی سمنان از پلیس استان به جهت اجرای #طرح_نور و خدمت‌رسانی در زمینه حجاب و عفاف تقدیر و تشکر کردند.


 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.