جادوي آب گرم

آب گرم چيزي است با خاصيت تقريبا جادويي. اين قابليت احتمالا در محيط اطراف آب گرم كه مخلوطي از نيروهاي ازلي است و در قالب رقص مولكول هاي داراي چرخش، گرد هم جمع شده اند و به عنوان زندگي شناخته مي شوند، نهفته است.
شنبه، 4 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جادوي آب گرم
جادوي آب گرم
جادوي آب گرم
منبع:روزنامه کیهان
آب گرم چيزي است با خاصيت تقريبا جادويي. اين قابليت احتمالا در محيط اطراف آب گرم كه مخلوطي از نيروهاي ازلي است و در قالب رقص مولكول هاي داراي چرخش، گرد هم جمع شده اند و به عنوان زندگي شناخته مي شوند، نهفته است.آب چيزي است كه به عنوان حيات داراي سر و سامان و نظم است و ماده اي شفابخش خوانده مي شود. غوطه ور شدن در وان پر از آب گرم، موجب گرم شدن و ايجاد نيرو و قدرت در درون بدنتان مي شود. اين كار سبب مي شود تلاش، تكاپو و درگيري ذهني و فعاليت بدني شما كنار گذاشته شود و فقط از گرماي نافذ آب گرم بهره گيرند.بشر از زمان هاي قديم فوايد آب گرم را دريافته بود. چشمه هاي آب گرم طبيعي، به محض كشف شدن، مناطق مقدس به شمار مي آمدند و بسياري از آنها به مراكز درماني تبديل مي شدند. انسانها در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم براي درمان بيماري ها به مناطق داراي چشمه هاي آب گرم مراجعه مي كردند. اما امروزه بسياري از بيماري هايي كه انسانها اميدوار بودند، با استفاده از آب گرم درمان شود، با بهره گرفتن از رژيم غذايي بهتر، بهداشت پيشرفته، نوشيدن آب تميز و ... و داروهاي اعجاب انگيز ريشه كن شده است.امروزه در تمامي خانه ها حمام هاي پيشرفته وجود دارد و تقريبا همگي داراي آب گرم مي باشند. وجود آب گرم چيزي فراتر از يكي از امكانات زندگي است. اگر به درستي از آن استفاده شود، ابزار درماني قدرتمندي است كه شما مي توانيد در محيط شخصي از آن بهره گيريد.

آنچه در هنگام تماس با آب گرم رخ مي دهد

هنگامي كه بدنتان، در زير دوش يا داخل وان و جكوزي، در ابتدا با آب گرم تماس پيدا مي كند، براي تنظيم و تعديل كردن خود با درجه حرارت جديد به چند دقيقه زمان نياز دارد. شما در طي اين لحظات، افزايش موقت فشار خون به سرعت به ناحيه اي از پوست كه با آب گرم در تماس است، مي رود. اين كار موجب اتساع عروق خوني و كاهش دوباره فشار خون مي شود. حركت خون گرم به اين نواحي و سپس نفوذ آن به مناطق عمقي تر در بافت زير پوست، اكسيژن رساني به اين نواحي را افزايش مي دهد. تداوم يافتن حركت خون گرم و اتساع بيشتر عروق خوني، احساس آرامش و راحتي را نيز در پي دارد. حتي سفتي مزمن عضلاني كه مسئول ايجاد بيشتر موارد كمر درد است، از ميان مي رود. اين وضعيت حركت آزادانه مفاصل را كه براي تمرين كردن و كشش لازم است، سبب مي شود.در همان زمان كه عضلات شروع به شل شدن مي كند، اعصاب آرامش و درد تسكين مي يابد. با نفوذ گرما به مناطق عمقي تر، درجه حرارت بدن فرد ممكن است به اندازه 37.2 درجه سانتيگراد و يا بيشتر افزايش يابد. بر ميزان مصرف اكسيژن و دفع مواد زايد افزوده مي شود و تعداد ضربان قلب و تعداد تنفس نيز زياد مي شود.

موارد استفاده از درمان با آب گرم

كمردرد، التهاب مفاصل، درد عصبي، گرفتگي و فشار عضلاني، كشيدگي و پيچ خوردگي، خشكي و سفتي عضلات و ضرب ديدگي و كوفتگي استفاده از آب گرم براي كودكان و نوزادان مناسب نيست و كساني كه داراي تب، عوارض قلبي، تشنج، خونريزي حاد و ناگهاني، بيماريهاي عروقي، ترس شديد از آب و .... كه كساني كه داراي ناراحتي هاي خاصي هستند بايد با پزشك خود مشورت كنند. مثلا خانم هاي حامله، ديابتي، افراد چاق و...

دماي حمام چقدر بايد باشد؟

تحمل گرما در مورد افراد مختلف فرق مي كند. پس خود شما مي توانيد دماي آب را با توجه به شرايط خود انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد كه آب گرم اثرات فيزيولوژيكي فراواني دارد و آن را براي اهداف سلامت و درماني به كار ببريد. مثلا آب گرم موجب كاهش فشار خون مي شود، از اين رو، به ويژه هنگامي كه آب خيلي گرم است، در زمان بلند شدن از داخل وان يا جكوزي كاملا مراقب باشيد. اگر احساس سبكي سر و گيجي به شما دست داد، كاملا با احتياط عمل كنيد. در ابتدا لحظاتي در داخل وان بنشينيد تا بالا تنه شما سرد شود و سپس از وان بيرون بيائيد.
اگر احساس تشنگي كرديد مي توانيد آب ميل كنيد و در صورت تعريق، صورت خود را با دستمال خنكي كه در كنارتان است، خشك كنيد.اگر مي خواهيد آب اثر تسكين دهنده و آرامش بخشي داشته باشد يك كيسه چاي بابونه يا نعنا در داخل وان حمام قرار دهيد تا از مزاياي آن بهره مند شويد.برخلاف صابون يا عطر، استفاده از اين مواد موجب خشكي پوست نمي گردد. به دليل خيس و لغزنده بودن حمام نكات ايمني را فراموش نكنيد و مراقب سرماخوردگي نيز باشيد. سهيلا هاشمي نبي




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.