کدام ايروبيک ، بهترين است؟

در کل هيچ نوع ورزش ايروبيک (هوازي) وجود ندارد که به شما سود نرساند. بهترين راه براي استفاده از ورزش هاي ايروبيک (هوازي) اين است که تا آنجا که ممکن است به انواع مختلف ايروبيک بپردازيد و فقط به يک نوع از فعاليت هاي ايروبيک نچسبيد. شما مي توانيد در هر دوره اي 15 دقيقه اي، انواع مختلف از ايروبيک (هوازي) را انجام دهيد. علاوه بر اين مي توانيد امروز يک نوع فعاليت ايروبيک (هوازي) انجام دهيد و فردا نوعي ديگر را. چيزي که مي شود از آن مطمئن بود اين است
شنبه، 16 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدام ايروبيک ، بهترين است؟
کدام ايروبيک ، بهترين است؟
کدام ايروبيک ، بهترين است؟

نويسنده: کوين ماتياس
مترجم: محمود کريمي
منبع : اختصاصي راسخون


در کل هيچ نوع ورزش ايروبيک (هوازي) وجود ندارد که به شما سود نرساند. بهترين راه براي استفاده از ورزش هاي ايروبيک (هوازي) اين است که تا آنجا که ممکن است به انواع مختلف ايروبيک بپردازيد و فقط به يک نوع از فعاليت هاي ايروبيک نچسبيد. شما مي توانيد در هر دوره اي 15 دقيقه اي، انواع مختلف از ايروبيک (هوازي) را انجام دهيد. علاوه بر اين مي توانيد امروز يک نوع فعاليت ايروبيک (هوازي) انجام دهيد و فردا نوعي ديگر را. چيزي که مي شود از آن مطمئن بود اين است که با اين روش تمام گروه هاي ماهيچه هاي شما ورزش داده مي شوند.
يک تصور غلطي وجود دارد که مي گويد شما براي انجام ايروبيک (هوازي) حتماً بايد در يک سالن ورزشی خوب ثبت نام کنيد. اگر شما نگاهي به ورزش هاي ايروبيکي که در گروه هاي مختلف ايروبيک قرار دارند بياندازيد، مي فهميد که چرا اين کار اشتباه است. پياده روي، دو و دوچرخه سواري. چه نيازي هست که براي انجام اينها به يک سالن ورزشي برويد؟ حقيقت امر اين است که شما مي توانيد به راحتي اين ها را در خانه خودتان انجام دهيد. به جاي دويدن در بيرون، مي توانيد در خانه در جا بدويد. به جاي دوچرخه سواري در بيرون مي توانيد اين کار را روي يک دوچرخه ثابت درخانه انجام دهيد.

کدام ايروبيک ، بهترين است؟

ولو اين که مي توانيد خيلي از ايروبيک ها را در خانه انجام دهيد، توصيه مي شود تا آنجا که هوا اجازه مي دهد، آنها را در فضاي آزاد انجام دهيد. دليلش هم آن است که وقتي در بيرون به تمرين ايروبيک بپردازيد، از هواي تازه ي طبيعي استفاده مي کنيد.
اگر شما بدن روي فرمي داريد، بايد 4 تا 5 روز در هفته به تمرين بپردازيد. مدت زمان تمرين از 30 تا 60 دقيقه مي تواند باشد. اين زمان در برگيرنده ي گرم کردن قبل از تمرين و سرد کردن بدن پس از تمرين نیست.
همه ي تمرينات ايروبيک خود را با ريتمي ثابت انجام دهيد. سعي نکنيد زياد فشار بياوريد. اين کار مي تواند موجب آسيب هاي ناخواسته اي شود. منظور اين که گهي تند و گهي خسته نرويد.
لباسي را که مناسب نوع ورزش شما باشد انتخاب کنيد. اين يعني لباس ها و کفش هايي با اندازه با مناسب بپوشيد. هيچ گاه لباس گشاد نپوشيد. لازم نيست گران ترين لوازم ورزشي را بخريد. فقط مطمئن شويد که وقتي ورزش مي کنيد در لباس هاي خود احساس راحتي مي کنيد.
هميشه به حرف بدن تان گوش کنيد. هرگز آن قدر ورزش نکنيد که به اصطلاح فرسودگي بياورد. اين کار، ضررش بيشتر از نفعش است.
اگر شما در حال حاضر مشکلي از لحاظ پزشکي داريد، قبل از آن که هر گونه روش تمرين جديد را آغاز کنيد، با پزشک خود تماس بگيريد.
اگر شما قصد بدن سازي داريد، شما به ورزش هاي بي هوازي نياز داريد. ورزش هاي ايروبيک (هوازي) مي توانند نقش مکمل داشته باشند.
هميشه فعاليت هاي ايروبيکی را انتخاب کنيد که به آنها علاقه داريد. اين کار ورزش کردن را به تجربه اي لذت بخش تبديل مي کند.
منبع انگليسي مقاله: Buzzle.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.