تخم مرغ در لانه

سه عدد تخم مرغ را پوست بكنيد. گوشت چرخ كرده ي مرغ، پيازچه ي خرد شده، نيمي از سبزيجات معطر(نعنا، جعفري، ريحان و گشنيز)، خمير باگت خيسانده شده در شير، سفيده ي تخم مرغ و پنيرخامه اي را در ظرفي مخلوط كرده، ورز دهيد و با نمك، فلفل و پودر تخم گشنيز مزه دار كنيد. ته قالب بيضي شكل را چرب كرده و مقداري از مايه ي گوشتي را كف قالب پهن كنيد. يكي از تخم مرغ ها را در آن قرار داده با مقدار ديگري از مخلوط گوشتي روي آن را پوشانده و فرم دهيد. اين كار را با
چهارشنبه، 27 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تخم مرغ در لانه
تخم مرغ در لانه
تخم مرغ در لانه

نويسنده:سوسن جهراني




مواد لازم براي 4 نفر:

تخم مرغ آب پز/3 عدد
گوشت مرغ چرخ کرده/200 گرم
پيازچه/نصف پيمانه، خرد شده
خميرداخل نان باگت / يك پيمانه
شير/نصف پيمانه
سفيده ي تخم مرغ/يك عدد
پنيرخامه اي /100 گرم
قرص عصاره مرغ/يك عدد
كره ي نرم شده /35 گرم
فلفل، نمك وپودرتخم گشنيز/ به ميزان لازم
سبزيجات معطر/دوسوم پيمانه
دانه فلفل قرمز/درصورت دلخواه
گوجه سبز/به عنوان چاشني

طرز تهيه :

سه عدد تخم مرغ را پوست بكنيد. گوشت چرخ كرده ي مرغ، پيازچه ي خرد شده، نيمي از سبزيجات معطر(نعنا، جعفري، ريحان و گشنيز)، خمير باگت خيسانده شده در شير، سفيده ي تخم مرغ و پنيرخامه اي را در ظرفي مخلوط كرده، ورز دهيد و با نمك، فلفل و پودر تخم گشنيز مزه دار كنيد. ته قالب بيضي شكل را چرب كرده و مقداري از مايه ي گوشتي را كف قالب پهن كنيد. يكي از تخم مرغ ها را در آن قرار داده با مقدار ديگري از مخلوط گوشتي روي آن را پوشانده و فرم دهيد. اين كار را با دو تخم مرغ ديگر نيز تكرار كنيد. قالب ها را در ظرفي كه يك ليوان آب و 25 گرم كره و باقيمانده ي سبزيجات معطر را در آن ريخته ايد قرار داده و در ظرف را ببنديد تا مواد داخل قالب ها با بخار آب پخته شوند. وقتي مواد قالب ها خود را گرفت به كمك نوك چاقو قالب ها را جدا كرده و مجدداً تخم مرغي ها را در مايه ي قبلي غلتانده و با حرارت متوسط بپزيد. خوراك را با سبزيجات دلخواه تزيين كنيد.

نكته :

1- اين تخم مرغي ها را در هر نوع قالبي مي توانيد درست كنيد. درصورتي كه قالب در اختيار نداريد، آب بيشتري را به جوش آورده و تخم مرغي ها را در دست شكل داده و در آب جوش بيندازيد تا فوراً خود را بگيرند، سپس در همان آب كه با مواد فوق مزه دارشده است، بپزيد.
2- استفاده از دانه ي فلفل قرمز اختياري است.
3- چاشني اين غذا در بهار گوجه سبز است و در فصول ديگر از هرچاشني ديگر كه رنگ آن را تغيير ندهد، مي توانيد استفاده كنيد.
منبع:مجله هنر آشپزي ،شماره 58




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط