صرفه جويي در مصرف انرژي با فناوري سبز لول وان

چگونه مي توان تا 84 درصد در مصرف انرژي سوييچ هاي شبكه صرفه جويي كرد؟ اصلاح الگوي مصرف موضوعي است كه در سراسر جهان به آن توجه ويژه اي مي شود و در كشورمان كه امسال، سال اصلاح الگوي مسئله اهميتي دو چندان مي يابد.
يکشنبه، 12 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
صرفه جويي در مصرف انرژي با فناوري سبز لول وان
 صرفه جويي در مصرف انرژي با فناوري سبز لول وان
صرفه جويي در مصرف انرژي با فناوري سبز لول وان






چگونه مي توان تا 84 درصد در مصرف انرژي سوييچ هاي شبكه صرفه جويي كرد؟
اصلاح الگوي مصرف موضوعي است كه در سراسر جهان به آن توجه ويژه اي مي شود و در كشورمان كه امسال، سال اصلاح الگوي مسئله اهميتي دو چندان مي يابد.
شركت آلماني لول وان كه از شركت هاي پيشرو در ساخت تجهيزات شبكه براي كاربردهاي رده متوسط مي باشد، در زمينه صرفه جويي در مصرف انرژي نيز پيشگام بوده و با ارائه راهكارهايي، صرفه جويي در مصرف برق تجهيزات شبكه و علي الخصوص سوييچ ها را به نحو چشمگيري كاهش داده است. اين صرفه جويي كه از روش هاي هوشمندانه و با استفاده از فناوري انحصاري سبز لول وان محقق مي شود، توان مصرفي سوييچ ها را تا حتي 84 درصد كاهش مي دهد و از اين طريق صرفه جويي بسياري را در هزينه هاي مصرف انرژي سازمان فراهم مي آورد. در سوييچ هاي گيگابايتي لول وان با استفاده از چيت ست هاي سبز و بررسي وضعيت كاري سوييچ، با توجه به كاركرد آن، در خصوص صرفه جويي در توان مصرفي تصميم گيري مي شود. اين تصميم گيري بر اساس سه فاكتور مهم صورت مي گيرد كه عبارت است از:
1- آشكار سازي لينك هاي فعال و خاموش كردن پورت هايي كه فعاليت نمي كنند.
2- آشكار سازي طول كابل مورد استفاده و تنظيم توان مصرفي با توجه به طول كابل و مصرف توان كمتر جهت ارسال داده ها روي كابل هاي كوتاه تر.
3- كر كرد در حالت نيمه فعال و خاموش كردن پورت ها در زماني كه فعاليتي در شبكه صورت نمي گيرد؛ همانند شب هنگام يا روزهاي تعطيل.

صرفه جويي در مصرف انرژي با فناوري سبز لول وان

در جدولي كه در ادامه ملاحظه مي كنيد، مشخصات سوييچ هايي كه از فناوري سبز جهت صرفه جويي در توان مصرفي بهره مي برند به همراه ميزان صرفه جويي و ساير مشخصات آنها ديده مي شود.
اين عدد تقريبي است كه نشان دهنده ميزان انرژي صرفه جويي شده در مقايسه با يك لامپ 60 واتي كه 12 ساعت در روز روشن باشد، است.
منبع:ماهنامه دنياي کامپيوتر و ارتباطات؛ شماره 78




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.