دو نکته درباره ی مو

در صورتي که يک آرايشگر از مواد صحيح و استاندارد دکلره استفاده کند، تنها عارضه‌اي که به مو و پوست سر وارد مي‌شود، خشک شدن مو و پوست و شکننده شدن موها به دليل مواد آنتي‌اکسيداني دکلره است. در اين صورت وقتي فردي اقدام به شانه کشيدن موها مي‌کند، موها از کمر شکسته و خرد مي‌شوند. اين در حالي است که برخي از افراد به اين مواد حساسيت و آلرژي دارند. به همين دليل وقتي مواد دکلره روي سر آنها گذاشته مي‌شود، احساس خارش و سوزش زيادي مي‌کنند. آرايشگرها
يکشنبه، 9 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دو نکته درباره ی مو
دو نکته درباره ی مو
دو نکته درباره ی مو

نويسنده: دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو




نکاتي که بايد در مورد دکلره کردن مو دانست

در صورتي که يک آرايشگر از مواد صحيح و استاندارد دکلره استفاده کند، تنها عارضه‌اي که به مو و پوست سر وارد مي‌شود، خشک شدن مو و پوست و شکننده شدن موها به دليل مواد آنتي‌اکسيداني دکلره است. در اين صورت وقتي فردي اقدام به شانه کشيدن موها مي‌کند، موها از کمر شکسته و خرد مي‌شوند. اين در حالي است که برخي از افراد به اين مواد حساسيت و آلرژي دارند. به همين دليل وقتي مواد دکلره روي سر آنها گذاشته مي‌شود، احساس خارش و سوزش زيادي مي‌کنند. آرايشگرها براي اين دسته از افراد مواد ضدالتهابي داخل مواد دکلره مي‌ريزند و گفته مي‌شود اين مواد مي‌تواند.
بهتر است خود خانم‌ها در رابطه با ترکيبات اين مواد ابتدا از آرايشگر سوالاتي بپرسند. به هر حال بايد گفت استفاده گاه‌گاهي از مواد دکلره و بلوند کردن مانعي ندارد اما استمرار آن مي‌تواند به پوست سر و مو صدمات بسياري وارد کند.توصيه مي‌شود براي رفع اين صدمات و بازگرداندن چربي به پوست سر و مو هر از چند گاهي از ماسک‌هاي تقويتي يا نرم‌کننده‌ها استفاده شود.

دو نکته درباره ی مو

طاسي يا خاكستري شدن موي سر ارثي است

يك رژيم غذايي متعادل براي نگهداري موي سالم ضروري است ولي از طاسي يا خاكستري شدن موي سر وراثتي نمي‌توان جلوگيري كرد. مو تقريبا از پروتئين تشكيل شده است و كمبود پروتئين در رژيم غذايي باعث تغييراتي در رنگ و بافت مو و خشك و نازك شدن آن مي‌شود و در صورتي كه كمبود پروتئين برطرف شود، مو به حالت طبيعي خود برمي‌گردد. كمبود يا ميزان زياد ويتامين نيز موجب كدري،‌ خشكي و ريزش مو مي‌شود.
ريزش مو در هنگام فشارهاي روحي، كمبود ويتامين‌هاي B به‌خصوص B1، بيوتين، اينوزيتول، اسيدفوليك، منيزيم، سولفور يا روي رخ مي‌دهد. خاكستري شدن موي سر نشان دهنده كمبود مواد غذايي در بدن است و شانه زدن و شستشوي صحيح مو در نگهداري آن موثر است.
منبع:www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.