برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ارتقاء تفکر کودک را به همراه دارد

مسئول کمیته فنی و محتوایی جشنواره پانزدهم تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک باعث ارتقاء ...
سه‌شنبه، 16 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ارتقاء تفکر کودک را به همراه دارد
مسئول کمیته فنی و محتوایی جشنواره پانزدهم تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک باعث ارتقاء و اعتماد به نفس کودکان خواهد شد و می تواند نگاه ژرف اندیش کودک را نسبت به مسائل باز تر کند.
احمد شاهین فر در خصوص ملاک های انتخاب آثار راه یافته به بخش جشنواره اظهار داشت: تئاتر کودک یک تعریف دارد و از لحاظ محتوایی قابل تحلیل است و ما علاوه بر نمایش کودک، جنگ کودک نیز داریم که با تئاتر متفاوت است و برخی از آثار رسیده به جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان جزء تئاتر قابل تعریف بود اما شعاعش موسیقی بود و این امر باعث می شد تا ذهن کودک از تمرکز خوارج شود و این موضوع در انتخاب آثار راه یافته به بخش بین الملل جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مد نظر قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: ما در انتخاب آثار خود اثاری را انتخاب کرده ایم که به نوعی باعث ایجاد تفکر و استدلال در کودکان می شود.
مسئول کمیته فنی و محتوایی جشنواره پانزدهم تئاتر کودک و نوجوان همچنین در خصوص اینکه تا چه اندازه مسائل مذهبی در انتخاب آثار این جشنواره لحاظ شده است گفت: با توجه به اینکه اثار راه یافته به جشنواره به نوعی باعث تقویت حس خلاقیت در کودک می شود و بطور مستقیم در این امر به مسائل مذهبی ارج گذاشته می شود می تواند در اعتماد به نفس مذهبی موثر باشد.
شاهین فر همچنین پیرامون انتخاب آثار راه یافته به جشنواره خاطر نشان کرد: این آثار در گام نخست با کد مشخص شده بودند و هیچ یک از ما داوارن هیات انتخاب از کارگردان و بازیگران این جشنواره و حتی استانی که این آثار از آنجا ارسال شده است اطلاعی نداشتیم.
پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 مهرماه سال جاری در اصفهان گشایش خواهد یافت و تا تاریخ 20مهرماه نیز پذیرای بازدید کنندگان است.
 
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.