آفريقاي جنوبي یا ملت رنگین کمان

آفریقای جنوبی اولین کشورآفریقایی است که توانسته میزبانی رقابت های جام جهانی رابدست آورد .
يکشنبه، 9 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آفريقاي جنوبي یا ملت رنگین کمان
راسخون: جمهوری آفریقای جنوبی کشوری است در جنوب آفریقا. به  پایتختی پرتوریا،  بزرگ ‌ترین جمعیت های رنگین پوستان و آسیایی‌های آفریقای زمینه نژادی مختلط سفید پوستان و هندیان در آفریقا در این کشور مستقر هستند. سیاهپوستان آفریقای جنوبی کمتر از ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.
این کشور از معدود کشورهای آفریقایی است که در آن هیچ وقت کودتا نشده و انتخابات منظم در طول یک قرن اخیر در آن برگزار شده‌است. با این حال اکثریت سیاهپوستان تا سال ۱۹۹۴ دارای حق رای نبود. این کشور دارای بهترین وضعیت اقتصادی در میان کشورهای آفریقایی است و زیرساختهای مدرن به طور مساوی در همه جای کشور به وجود آمده‌اند
آفریقای جنوبی دارای تعدادی از قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود در قاره آفریقا است. فسیل‌های بسیاری در غارهای استرک‌فونتاین، کرومدرای و ماکاپانگات وجود دارند که نشان می‌دهند که آسترالوپتیکاین از سه میلیون سال پیش در آنجا حضور داشته‌اند. همچنین نمونه‌های گوناگونی از انسان‌های اولیه که شامل همو هابیلیس، همو ارکتوس و انسان مدرن یعنی همو ساپینس می‌شود در آن جا یافت شده است.
آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد : زبان آفریکانس [انگلیسی آفریقای جنوبی ] فهرست زبان‌های ملی هند ] از لحاظ تعداد زبان‌ها در رتبه اول است وپس از آن آفریقای به خوبی قرار دارد. زبان انگلیسی در سراسر جهان و از جمله آفریقای جنوبی متکلمین زیادی دارد اما پرمتکلمترین زبان آفریقای جنوبی محسوب نمی‌شود [ ۱۱ نام رسمی برای آفریقای جنوبی ] وجود دارد که به ازای هر زبان یک نام مستقل در نظر گرفته شده‌است.

آفريقاي جنوبي یا ملت رنگین کمانآفريقاي جنوبي یا ملت رنگین کمان                                              

*جمعيت 000/79/4
از سال 1992 به عضويت رسمي FIFA درآمد - سايت WWW.safa.net  // : WEB:http
* مربي : کارلوس آلبرتو پاريرا متولد 1943  از کشور برزيل و از ماه 10، سال 2009 مربي اين تيم مي باشد.
* تيم آفريقاي جنوبي از سال ( 2009/6/251 تا 2010/3/3) سابقه رسمي و بين المللي انجام داده که حاصل آن 2 پيروزي،  3 تساوي و 7 شکست مي باشد.
* تيم آفريقاي جنوبي با مربيگري آلبرتو برزيلي داراي دو سيستم ( 4-2-3-1) و (4-3-1-2) مي باشد .البته مربي اين تيم بيشتر 4-2-3-1 را در ديدارهاي رسمي به نمايش گذاشته است. ميزبان رقابت ها در حالي در گروه اول قرار گرفته که اميد زيادي به صعود دارد البته صعود از گروهي که در آن فرانسه و مکزيک حضور دارند کار خيلي آسان نيست. البته خيلي ها اعتقاد دارند  آن ها مقابل اروگوئه مصاف برابري پيش رو خواهند داشت ولي با تمام اين پيش بيني ها نمي توان شانس زيادي براي ميزبان رقابت ها در نظر بگيريم. آفريقاي جنوبي هاکه به خاطر شرايط ميزباني از حضور در رقابت هاي مقدماتي معاف بودند ولي براي اين که عيارشان مشخص شود در ديدارهاي دوستانه و همين طور در جام ملت هاي آفريقا شرکت کردند.
آن ها به هيچ عنوان نتوانستند در جام ملت هاي آفريقا به رتبه مناسبي دست پيدا کنند [«بافا نا بافانا» لقب آفريقاي جنوبي] تنها در جام کنفدراسيون ما توانست از گروه خودش صعود کند و در مرحله نيمه نهايي با برزيل روبرو شد، شاگردان «سانتانا» حتي از پس اسپانيا نيز برنيامدند تا اين مربي بومي اخراج شود. نتايج ضعيفي که سانتانا به دست آورد سبب شد تا سران فدارسيون آفريقاي جنوبي تصميم گرفت تا کارلوس پريرارا جايگزين اوکنند.
حضور در جام جهاني
آفريقاي جنوبي 2 بار توانست به رقابت هاي جام جهاني راه پيدا کند، اولين بار به جام جهاني 1998 فرانسه بازمي گردد. آن ها در اين دوره در همان دور اول از صعود به مرحله بعد بازماندند در آن سال ، آفريقاي جنوبي که چهره جديدي را از خودش به نمايش گذاشته بود به دليل تجربه کم بازيکنانش نتوانست بدرخشد و همين حضور آن ها به 4سال بعد از 98 فرانسه، يعني 2002 کره و ژاپن باز مي گردد. اما باز هم در همان گروهي باقي ماندند. در اينجا مي توانيم به بازيکناني نظير «بني مک کارتي» و شوآن بارتک» که  در اين 2 دوره جزء بازيکنان برتر اين تيم بودند اشاره کنيم.
ترکيب احتمالي آفريقاي جنوبي: کوئن، گاسا، موکونا، بوث، ماسي لا،  سي بايا، کاگيسو ديکگاکو، چوبالالا ، پي نار، مودسيه مگ کارتي
ستاره ها
استيون پي نار            تيم باشگاهي = اورتون      مهارت: ضربات ايستگاهي
کاگيسو ديکگاکو      تيم باشگاهي= فولام           مهارت: قدرت بالاي در کسب توپ و تکنيک عالي


آفريقاي جنوبي یا ملت رنگین کمان


/1030 1002 



جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.