دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب یک طلا و یک نقره توسط حامد امیری و مهدی پوررهنما و رسیدن مدال‌های کاروان ایران به عدد ۲۰ پیگیری شد.
جمعه، 12 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد
به گزارش راسخون؛ در دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان در چهار رشته تکواندو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها یک طلا و یک نقره بود.

امروز حامد امیری در پرتاب نیز ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، بر سکوی قهرمانی نیست. همچنین مهدی پوررهنما در پاراتکواندو به مدال نقره رسید و اولین مدال‌آور ایران در نخستین حضور پاراتکواندو در پارالمپیک شد. 

نتایج بدست آمده و تصاویر مربوط به رقابت ورزشکاران کاروان ایران به شرح زیر است:
 

تیراندازی با کمان

 
دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد

غلامرضا رحیمی ملی‌پوش کشورمان در ماده ریکرو انفرادی پس از استراحت مرحله یک‌شانزدهم نهایی و حضور در جمع 8 تیرانداز برتر، از ساعت 13:45 در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «کوین ماتر» از آمریکا رفت و در شرایطی که کار به تیر طلایی کشیده شده بود، با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی بازماند.

رحیمی در حالی حذف شد که در پارالمپیک 2016 ریو به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافته بود.
 

تکواندو

 
دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد

مهدی پوررهنما ملی‌پوش وزن 75- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در مرحله یک‌هشتم نهایی، از ساعت 9 صبح و در مرحله یک‌چهارم نهایی با «فاتح چلیک» از ترکیه مبارزه کرد و برابر این حریف 37 بر 21 به پیروزی دست یافت و راهی نیمه نهایی شد.

پوررهنما در مرحله نیمه نهایی از ساعت 14:15 به مصاف «نورلان دومبایف» از قزاقستان، قهرمان جهان در سال‌های 2017 و 2019 رفت و با ارائه یک عملکرد فوق‌العاده به برتری 24 بر 6 رسید و گام به فینال گذاشت.

ملی‌پوش شایسته کشورمان که نفر دوم رنکینگ جهانی است، در فینال از ساعت 17 به وقت تهران با «خوان دیه‌گو گارسیا لوپز» از مکزیک به عنوان نفر یک رنکینگ جهانی مبارزه کرد و با قبول شکست 26 بر 20 به مقام نایب قهرمانی و مدال برنز بسنده کرد.

رقابت‌های پاراتکواندو برای نخستین بار است که در پارالمپیک برگزار می‌شود و مدال نقره پوررهنما نیز اولین مدال تاریخ پارالمپیک ایران است.
 

دوومیدانی

 
دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد

حامد امیری ملی‌پوش پرتاب نیزه کشورمان از ساعت 5:38 صبح امروز رقابت خود در کلاس F54 را با ورزشکارانی از یونان، آمریکا، کمیته پارالمپیک روسیه، مکزیک و اسلواکی آغاز کرد و در پایان به مقام قهرمانی رسید.

وی که دومین پرتابگر در این رقابت بود، در پرتاب‌های اول تا پنجم به ترتیب رکوردهای 31.27 متر، 29.49 متر، 29.99 متر، 31.35 متر و 28.16 متر را به ثبت رساند و در تلاش ششم و آخر نیز خطا کرد.

امیری که سابقه کسب مدال نقره در پرتاب وزنه پارالمپیک 2016 را در کارنامه دارد، بدین ترتیب موفق به ثبت یک رکورد جدید در پارالمپیک شد و رکورد این بازی‌ها را که پنج سال قبل در اختیار ورزشکار یونانی بود، به میزان 1.90 متر ارتقا داد.

در این رقابت نمایندگان کمیته پارالمپیک روسیه و آمریکا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

امیری دهمین طلایی کاروان ایران شد.
 


دوچرخه‌سواری

 مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C4_5 پارالمپیک توکیو امروز جمعه در پیست فوجی برگزار شد و مهدی محمدی به همراه 24 رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت.

در این رقابت که زیر بارندگی شدید برگزار شد، محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. علاوه بر محمدی چهار دوچرخه‌سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.
 

رتبه سیزدهم ایران و صدرنشینی مقتدرانه چین در پایان روز دهم

 
دهمین طلا در دهمین روز پارالمپیک توکیو/ امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد

کاروان ایران در پایان دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رده سیزدهم جدول مدالی باقی ماند.

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان کشورمان موفق به کسب یک طلا و یک نقره توسط حامد امیری و مهدی پوررهنما شد.

در پایان روز دهم، کاروان کشورمان با 10 طلا، 9 نقره و یک برنز همچنان روز گذشته در رده سیزدهم قرار دارد.

تاکنون 84 کشور موفق به کسب مدال در پارالمپیک شده‌اند که در بین آنها، چین با 85 طلا، 53 نقره و 46 برنز و مجموع 184 مدال با اقتدار صدرنشین است.


منبع:
1. تسنیم/پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز دهم با یک طلا و یک نقره برای ایران/ مدال‌های کاروان سردار دل‌ها به ۲۰ رسید/امیری رکورد پارالمپیک را شکست، پوررهنما تاریخ‌ساز شد
2. تسنیم/پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| رتبه سیزدهم ایران و صدرنشینی مقتدرانه چین در پایان روز دهم + جدول مدالی
3. خبرآنلاین/ ببینید | حامد امیری با رکوردشکنی طلایی شد/ دهمین مدال طلا برای ایران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.