پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب ۲ طلا و نقره برای ایران و پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال رنگارنگ همراه بود.
شنبه، 13 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک
به گزارش راسخون؛ یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی امروز (شنبه) برگزار شد که ورزشکاران کشورمان آخرین حضور خود را تجربه کردند؛ چرا که روز پایانی هیچ نماینده‌ای از ایران حضور ندارد. بر همین اساس ملی‌پوشان کشورمان روز شنبه در رشته‌های تیراندازی، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی با کمان، کانو و والیبال نشسته به میدان رفتند که حاصل تلاش آنها 2 طلا توسط اصغر عزیزی در پاراتکواندو و تیم ملی والیبال نشسته و 2 نقره توسط صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه و سجاد محمدیان در پرتاب وزنه بود.

نتایج بدست آمده و برنامه رقابت ورزشکاران ایران در روز یازدهم به شرح زیر است:
 

دوومیدانی

 
پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

سجاد محمدیان دارنده مدال نقره در پارالمپیک 2016 ریو، از ساعت 15:14 رقابتش در پرتاب وزنه کلاس F63 آغاز کرد و در نهایت به مدال نقره رسید.

محمدیان در پرتاب‌‌های اول، سوم و چهارم رکوردهای 14.88 متر، 14.12 متر، 14.05 متر را ثبت کرد و در پرتاب‌های دوم، پنجم و ششم نیز مرتکب خطا شد. وی بدین ترتیب با 14.88 متر که بهترین عملکردش تاکنون محسوب می‌شد، به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.
 
پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

صادق بیت سیاح ملی‌پوش کشورمان از ساعت 14:40 در رقابت پرتاب نیزه کلاس F41 شرکت کرد. وی در پرتاب‌های اول و دوم 41.98 متر و 43.01 متر را به ثبت رساند و در پرتاب سوم مرتکب خطا شد.

بیت سیاح که با حریفانی از هند، چین، عراق (3 نفر)، کرواسی و ساحل عاج رقابت می‌کرد، در سه پرتاب پایانی‌اش به ترتیب رکوردهای 43.35 متر، 42.30 متر و 41.80 متر را ثبت کرد و در نهایت به بهترین رکوردش یعنی 43.35 متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.
 

والیبال نشسته

 
پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

تیم ملی ایران، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال نشسته دنیا، از ساعت 14:30 در فینال به مصاف تیم کمیته پارالمپیک روسیه رفت و با ارائه یک عملکرد خوب و نمایشی دیدنی، 3 بر یک و با نتایج (25 بر 21، 25 بر 14، 19 بر 25 و 25 بر 17) به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

شاگردان هادی رضایی در ست‌های اول و دوم از حریف برتر بودند و پیروز هم شدند، اما در ست سوم غافلگیر شدند تا برای اولین بار در این دوره از بازی‌ها طعم شکست را بچشند. شکست در ست سوم باعث شد تیم ایران به خودش بیاید و با ارائه عملکردی فوق‌العاده 25 بر 17 پیروز شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم والیبال نشسته ایران تاکنون موفق به کسب 7 طلا و 2 نقره در تاریخ پارالمپیک شده و پارافتخارترین تیم این بازی‌ها محسوب می‌شود.
 

تیراندازی با کمان


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم بریتانیا رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دور نیمه نهایی این مسابقات شد.

تیم ایران در دیدار نیمه‌نهایی برابر ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه 5 بر 3 مغلوب این تیم شد تا راهی رده‌بندی شود. این نتیجه در حالی رقم خورد که در راند دوم، غلامرضا رحیمی نتوانست یکی از تیرهایش را به سمت هدف نشانه برود، چرا که وقت تمام شده بود. همین مسئله نیز تاثیر زیادی در ثبت این شکست داشت.

تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم چین رفت و با قبول شکست 6 بر 2 از دستیابی به مدال بازماند.
 

تکواندو


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

اصغر عزیزی ملی‌پوش وزن 75+ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در مرحله یک هشتم نهایی، از ساعت 9:15 و در مرحله یک‌چهارم نهایی با «آندرس استبان مولینا گومز» از کاستاریکا دیدار کرد و برابر این حریف پس از تساوی 9 بر 9 در پایان راند سوم، در راند طلایی 2 امتیاز گرفت و در مجموع 11 بر 9 به برتری رسید و گام به نیمه نهایی گذاشت.

وی در این مرحله از ساعت 14:15 به وقت تهران باید به مصاف «زین‌الدین آتایف» از کمیته پارالمپیک روسیه رفت و با نتیجه 9 بر 4 به برتری رسید و راهی فینال شد.

عزیزی از ساعت 16:45 در دیدار نهایی به مصاف «ایوان میکولیچ» از کرواسی رفت و در حالی که در راند اول 6 بر یک عقب افتاده بود، اما در نهایت 12 بر 10 پیروز شد و نخستین طلای ایران در پاراتکواندو را کسب کرد.
 

دوومیدانی


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

رقابت پرتاب وزنه کلاس F34 از ساعت 5:05 صبح آغاز شد و سیامک صالح فرج‌زاده به عنوان نماینده کشورمان با 9 حریفش رقابت کرد. وی که فقط در پرتاب آخر  مرتکب خطا شد، در پرتاب‌های اول تا پنجم به ترتیب رکوردهای 10.76 متر، 10.80 متر، 10.72 متر، 10.65 متر و 10.74 متر را به ثبت رساند.

بدین ترتیب سیامک صالح فرج‌زاده با رکورد 10.80 متر در رده ششم ایستاد و از کسب مدال بازماند.
 

تیراندازی


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

ساره جوانمردی در مرحله مقدماتی ماده تپانچه 50 متر P4 مختلط و در کلاس SH1 ساعت 5 صبح رقابت خود را آغاز کرد. او در این رقابت با امتیاز 539 در رده سوم ایستاد و در رده سوم قرار گرفت تا راهی فینال شود.

جوانمردی از ساعت 7:45 در فینال با 7 تیرانداز مرد از کشورهای ازبکستان، چین (2 نفر)، هند (2 نفر)، صربستان و کمیته پارالمپیک روسیه رقابت کرد و با 118.8 امتیاز در رده هفتم ایستاد.

در این رقابت سمیرا ارم نیز حضور داشت و با 465 امتیاز در بین 34 تیرانداز در رده آخر ایستاد.
 

تکواندو


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

رایحه شهاب در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن 58+ کیلوگرم به مصاف «گل‌جونوی نایمووا» رفت و با نتیجه 30 بر 9 شکست خورد.

شهاب در جدول شانس مجدد از ساعت 10 برابر «دانیلا آندره‌آ مارتینز ماریسکال» از مکزیک قرار گرفت و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی راند سوم عقب بود، اما با ضربات پیاپی توانست امتیازات زیادی بگیرد و در نهایت 17 بر 10 پیروز شود.

در ادامه رقابت‌های پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک توکیو و از ساعت 19 امروز (شنبه – به وقت توکیو) رایحه شهاب در جدول شانس مجدد وزن 58+ بانوان باید به مصاف رجایی آکرماش از مراکش می‌رفت که حریفش در میدان حاضر نشد و وی برنده مسابقه شد.

شهاب برای دستیابی به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک از ساعت 15:30 امشب در سالن تکواندوی مجموعه ماکوهاری مسه به مصاف «آمی تروسدال» از بریتانیا رفت و در حالی که در راند اول نیز از نفر اول رنکینگ جهانی جلو افتاده بود، اما در پایان با نتیجه 41 بر 31 شکست خورد و دستش به مدال برنز نرسید.
 

پاراکانو

مرحله نیمه نهایی مسابقات پاراکانو انفرادی VL2 پارالمپیک توکیو صبح امروز در توکیو برگزار شد. در این مرحله از مسابقات، اسلام جاهدی نماینده ایران هم حضور داشت اما در گروه خود با ثبت زمان 58.057 ثانیه چهارم شد و نتوانست به فینال راه یابد. در این گروه ورزشکار آمریکا 54.576 ثانیه اول شد و به همراه نمایندگان مجارستان و کانادا صعود کرد.

در مرحله نیمه نهایی 200 متر انفرادی KL3 زنان هم شهلا بهروزی‌راد با حریفان خود رقابت کرد و توانست با قرار گرفتن در رده سوم گروه خود به فینال این مسابقات صعود کند. بهروزی راد با زمان 51.316 ثانیه از خط پایان گذشت و بعد از ورزشکاران آلمان و سوئد راهی فینال شد.

وی در فینال با هفت ورزشکار از کشورهای دیگر رقابت کرد و در نهایت به عنوان هفتم رسید. بهروزی راد در فینال با زمان 52.789 ثانیه در رده هفتم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.
 

رتبه دوازدهم ایران در پایان روز یازدهم

کاروان ورزشی ایران در پایان یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رده یازدهم قرار گرفت.

یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان ورزشی ایران موفق به کسب 2 طلا و 2 نقره شد. بدین ترتیب کاروان سردار دل‌ها با کسب 12 طلا، 11 نقره و یک برنز و ثبت بهترین عملکرد در تاریخ پارالمپیک، به کار خود پایان داد.

در پایان روز یازدهم ایران با یک پله صعود نسبت به روز گذشته، در رده دوازدهم ایستاد.
 

ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک


پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال/ ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک

کاروان سردار دل‌های بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در تاریخ بازی‌های پارالمپیک را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رقم زد.

 یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی خاتمه یافت که کاروان ایران موفق به کسب 2 طلا و 2 نقره شد.

بدین ترتیب کاروان سردار دل‌ها با کسب 12 طلا، 11  نقره و یک برنز و مجموع 24 مدال به کار خود در این دوره پایان داد و بهترین عملکرد در تاریخ بازی‌های پارالمپیک را رقم زد. پیش از این، بهترین عملکرد ایران در پارالمپیک مربوط به 2000 سیدنی بود که 12 طلا، 4 نقره و 7 برنز کسب شد.

اسامی و تصاویر مربوط به مدال‌آوران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو در زیر آمده است:
 
مدال طلا
روح‌الله رستمی (وزنه‌برداری)
وحید نوری (جودو)
محمدرضا خیرالله‌زاده (جودو)
اصغر عزیزی (تکواندو)
امیر خسروانی (دوومیدانی - پرش طول)
مهدی اولاد (دوومیدانی - پرتاب وزن)
هاشمیه متقیان (دومیدانی - پرتاب نیزه)
ساره جوانمردی (تیراندازی)
سعید افروز (پرتاب نیزه)
تیم ملی والیبال نشسته
زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان)
حامد امیری (دوومیدانی - پرتاب وزنه)
 
مدال نقره
امیر جعفری(وزن‌برداری)
حامد صلحی‌پور (وزنه‌برداری)
منصور پورمیرزایی (وزنه‌برداری)
امان‌الله پاپی (پرتاب نیزه)
علیرضا مختاری (پرتاب وزنه)
رمضان بیابانی (تیراندازی با کمان)
مهدی اولاد (دوومیدانی - پرتاب دیسک)
علی پیروج (دوومیدانی - پرتاب نیزه)
مهدی پوررهنما (تکواندو)
صادق بیت سیاح (دوومیدانی - پرتاب نیزه)
سجاد محمدیان (دوومیدانی  - پرتاب وزنه)
 
مدال برنز
سامان رضی (وزنه‌برداری)

منبع:
1. تسنیم/ پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| ۲ طلا و ۲ نقره، حاصل تلاش ورزشکاران ایران در روز یازدهم/ پایان کار کاروان سردار دل‌ها با ۲۴ مدال
2. تسنیم/ پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| ثبت بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در پارالمپیک + اسامی و تصاویر مدال‌آوران
3. تسنیم/ پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| رتبه دوازدهم ایران در پایان روز یازدهم + جدول مدالی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.