هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید

نمایندگان ایران در روز هشتم پارالمپیک 2020 توکیو در دو رشته به مصاف رقبا رفتند که سعید افروز در پرتاب نیزه با شایستگی مدال طلا را کسب کرد.
چهارشنبه، 10 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید
به گزارش راسخون؛ نمایندگان ایران در روز هشتم پارالمپیک 2020 توکیو در دو رشته به مصاف رقبا رفتند که سعید افروز در پرتاب نیزه با شایستگی مدال طلا را کسب کرد.

در هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، امروز (چهارشنبه) فقط سه ورزشکار از ایران به میدان رفتند و در دو رشته تیراندازی و دوومیدانی با حریفان رقابت کردند.

نتایج به‌دست‌آمده و تصاویر مرتبط با عملکرد ورزشکاران ایران در روز هشتم به‌شرح زیر است:
 

دوومیدانی

 
هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید

وحید علی‌نجیمی در مرحله مقدماتی دوی 400 متر کلاس T13  از ساعت 15:49 به روی پیست تارتان ورزشگاه المپیک رفت. وی در گروه نخست از مرحله مقدماتی و در کنار دوندگانی از الجزایر، کلمبیا، آمریکا، کمیته پارالمپیک روسیه و مراکش قرار داشت و با زمان 50.25 ثانیه در رده پنجم ایستاد و البته بهترین رکورد شخصی‌اش را بر جا گذاشت. علی‌نجیمی بدین ترتیب با توجه به رکوردهای ثبت شده در گروه دوم، فقط 12 صدم ثانیه برای فینالیست شدن کم آورد و از صعود به مرحله نهایی بازماند.
 
هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید

سعید افروز در پرتاب نیزه کلاس F34 رقابتش را با 9 پرتابگر از چین (2 نفر)، فرانسه، مراکش، کلمبیا (2 نفر)، پاپوآ گینه نو، تونس و عراق انجام داد و با عملکردی فوق‌العاده صاحب مدال طلا شد.

افروز در پرتاب‌های اول تا چهارم به‌ترتیب رکوردهای 39.48 متر، 39.40 متر، 40.05 متر و 39.67 متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم نیز انصراف داد. وی بدین‌ترتیب با بهترین رکوردش یعنی 40.05 متر ضمن شکست رکورد جهان و پارالمپیک، به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو لقب گرفت.
 


تیراندازی

 
هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید

رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی ماده تفنگ درازکش مختلط 10 متر کلاس SH1 از ساعت 5 صبح رقابتش را آغاز کرد.

در این رقابت که 47 تیرانداز حضور داشتند، شجاعی 626.2 امتیاز کسب کرد و در رده سی و نهم ایستاد. این بانوی تیرانداز بدین‌ترتیب  از صعود به فینال بازماند. تیراندازانی از کره جنوبی، آلمان، اوکراین، اسپانیا، اسلواکی، تایلند، ترکیه و چین با ایستادن در رده‌های اول تا هشتم جواز صعود به فینال را کسب کردند.


سقوط یک‌پله‌ای ایران با وجود کسب طلای هشتم در پایان روز هشتم

 
هشتمین طلا در هشتمین روز/ افروز در پارالمپیک توکیو درخشید

هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی به پایان رسید که کاروان سردار دل‌ها توسط سعید افروز در پرتاب نیزه به هشتمین طلای خود دست یافت.

افروز در حالی به این مدال دست یافت که کاروان کشورمان نتوانست امروز جسن دیگری بابت کسب مدال بگیرد.

کاروان ایران به رغم کسب هشتمین مدال طلا، با یک پله سقوط در جدول مدالی مواجه شد  و در رده سیزدهم قرار گرفت. در واقع کاروان آلمان با کسب 4 طلا در روز هشتم، توانست تا رده دوازده بالا بیاید و جایگاه ایران را در اختیار بگیرد.

در جدول مدالی تا پایان روز هشتم تیم چین با اختلاف بسیار زیادی در  صدر است و کمیته پارالمپیک روسیه و بریتانیا در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه تاکنون 82 کشور در جدول مدالی حضور دارند.


منبع:
1. تسنیم/ پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز هشتم با طلای سعید افروز/ علی‌نجیمی و شجاعی فینالیست نشدند
2. تسنیم/ پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو| سقوط یک‌پله‌ای ایران با وجود کسب طلای هشتم در پایان روز هشتم + جدول مدالی
3. ورزش سه/ مراسم اهدای مدال طلا به سعید افروز


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.