کار سخت هموطنان هیتلر در غیاب بالاک

آلمان ها با سه عنوان قهرماني در سال هاي 1954، 1974 و 1990 و چهار مقام نايب قهرماني پس از برزيل و ايتاليا سومين تيم پر افتخار فوتبال جهان به شمار مي روند.
يکشنبه، 16 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کار سخت هموطنان هیتلر در غیاب بالاک

راسخون:   جمهوری فدرال آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای پیشرو جهان است. این کشور که در قاره اروپا واقع شده از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوییس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است. پاپپتخت آلمان ها برلین وزبان رسمی آن ها آلمانی است.
آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. آلمان هنگام جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ به عنوان یک ملت-دولت متحد شد. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و موتور اقتصادی حوزهٔ پولی یورو محسوب می‌شود.
جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است. این کشور پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا نیز هست.

آخرین رنکینگ جهانی: 6
سرمربی: یوآخیم لو (Joachim Löw) (سومین سال)
چگونگی راه یابی: صدرنشینی در گروه 4 انتخابی در اروپا
جام جهانی های قبلی: 16 دوره (شامل: 34, 38, 58, 62, 66, 70, 74, 78, 82, 86, 90, 94, 98, 2002 و 2006)
قهرمانی: سه دوره شامل 54, 74 و 90
نایب قهرمانی: 66, 82, 86 و 2002
ترکیب احتمالی:

دروازه بان: رنه آلدر (بایر لورکوزن)
مدافعان: فلیپ لام (بایرن مونیخ), پر متزساکر (وردربرمن), توماس هیتزلپرگر (لاتزیو), جِرومه بوآتِنگ (هامبورگ)
هافبک ها: مِسوت اوزیل (وردربرمن), باستین شواین اشتایگر (بایرن مونیخ), پیوتر تروچووسکی (هامبورگ)
مهاجمین: میروسلاو کلوزه (بایرن مونیخ), لوکاس پودولسکی (اف سی کولن)


کار سخت هموطنان هیتلر در غیاب بالاک

بازیکنان کلیدی:
 
میروسلاو کلوزه خودش را در جام جهانی 2006 به خوبی ثابت کرد و با به ثمر رساندن 5 گل کفش طلای رقابت ها را ازآن خود کرد. همچنین برای اینکه ثابت کند آن عنوان بی مورد نبوده است 7 گل هم در رقابت های انتخابی به ثمر رساند. لوکاس پودولسکی نیز زوجی خطرناک در کنار کلوزه است. این دو با هم میتوانند به قوی ترین زوج خط حمله در آفریقای جنوبی تبدیل شوند. پودولسکی در مرحله ی انتخابی 6 گل به ثمر رسانید. او همچنین با بازی خوب خود و همچنین 3 گلی که در آلمان وارد دروازه های حرف کرد, عنوان بهترین بازیکن جوان رقابت های جام جهانی 2006 را ازآن خود کرد.

همچنین نباید فرموش کرد که هنوز قلب و روح ژرمن ها با کاپیتان قدرتمندشان یعنی میشائیل بالاک است. دیگر دوران رو به افول او در عرصه ی باشگاهی به پایان رسیده و هم اکنون او یکی از حیاتی ترین مهره های تیم چلسی است. البته این احتمال وجود دارد که این بازیکن باتجربه زوجش را در خط میانی تیم ملی به دلیل مصدومیت از دست بدهد. زیرا هافبک تاثیر گذار بایر لورکوزن سایمون رولفز که یکی از بهترین بازیکنان حاضر ئدر بوندسلیگا در پست خود می باشد به احتمال زیاد جام جهانی را بخاطر جراحی زانو از دست خواهد داد.گر رولفز به موقع آماده نشود, بالاک مجبور میشود هماهنگی ای بین بازی خود و باستین شواین اشتایگر هافبک میانی بایرن مونیخ که کمی جلوتر از او بازی میکند ایجاد کند. این باعث میشود تا جایی هم برای مِسوت اوزیل بال چپ وردربرمن در تیم ملی باز شود.

نکات کلیدی:

آلمان ضربه ی سختی را از خودکشی رابرت اِنکه در نوامبر گذشته خورده است. این دروازه بان با پرتاب خود در جلوی یک قطار تندرو نه تنها هم بازی هایش بلکه مربیان, هماداران و بیشتر از همه افرادی را که منتظر دیدن او به عنوان دروازه بان شماره ی 1 آلمان در جام جهانی بودند را شوکه کرد. اِنکه بعد از مقابله با بیماری افسردگی که در اثر مرگ دختر سه ساله اش به آن دچار شده بود, تصمیم به این کار گرفت.
حالا مشکل اصلی ای که در آرایش تیمی ژرمن ها دیده میشود پیدا نشدن یک دروازه بان مطمئن است. در حال حاضر رِنه آدلر دروازه بان جوان بایر لورکوزن میتواند بهترین انتخاب برای پوشیدن دستکش دروازه بانی این تیم باشد.
لازم به ذکر است که در دو جام جهانی قبلی ینس لمان و الیور کان موفق شدند که با بازی های خوب خود به ترتیب آلمان را به مقام سوم در 2006 و دوم در 2002 برسانند.
برخلاف دیگر تیم های اروپایی آلمان معمولا نتایج خوبی در جام جهانی های خارج از اروپا گرفته است. مثلا ژرمن ها تابحال دو بار در خارج از قاره به فینال رقابت ها راه رایفته اند که آخرین آن ها در جام جهانی 2002 کره و زاپن بوده است.
در کل شاید آلمان استعدادهایی را که در دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد نداشته باشد اما به هر حال آنها در سال های اخیر دو مقام نایب قهرمانی سال 2008 اروپا و نایب قهرمانی جام جهانی 2002 و همچنین مقام سوم جام جهانی 2006 را در کارنامه ی خود دارند. همچنین آمار نشان میدهد که ژرمن ها تابحال هیچ گاه در کل 16 دوره ی حضور خود در جام های جهانی در مرحله ی گروهی حذف نشده اند.پس چیز عجیبی نیست اگر فکر کنیم که انها یکی از بهترین مدعیان در آفریقای جنوبی خواهند بود.
بازی کلیدی در گروه:
28 خرداد آلمان - صربستان
بردن صربستان اصلا کار ساده ای نخواهد بود. صدر نشینی در گروهی که در آن فرانسه, رومانی و اتریش بوده اند نشان میدهد که صرب ها حرف آسانی برای ژرمن ها نخواهند بود. یک بدشانسی کوچک در این بازی کافیست تا آلمان ها به قرعه ی بدی در اولین مرحله ی حذفی برخورد کنند. این یعنی فرق بین رویارویی با انگلیس در مرحله ی یک هشتم نهایی و عدم رویارویی با سه شیر.
غیبت میشاییل بالاک مرد همه کاره خط میانی ژرمن ها بدترن خبر ممکن برای یواخیم لو است.
 
/1029  1002
 

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.