راه‌هاي پيشگيري از بيماري اسهال

1ـ شير مادر از مبتلا شدن كودك به اسهال و بيماري‌هاي ديگر جلوگيري مي‌كند. به نوزاد بايد تا 6 ماه اوّل زندگي، فقط شير مادر داد. 2ـ بعد از 6 ماهگي علاوه بر شير مادر، بايد به كودك غذاي تميز و بهداشتي نيز داد. 3ـ معمولاً شيشه شير، خوب تميز نمي‌شود و بهداشتي نيست. به همين دليل شير خشك يا شير گاو را بايد با ليوان به كودك داد. اگر از شيشه شير استفاده مي‌كنيد، بايد بعد
شنبه، 24 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌هاي پيشگيري از بيماري اسهال
راه‌هاي پيش‌گيري از بيماري اسهال
راه‌هاي پيشگيري از بيماري اسهال





1ـ شير مادر از مبتلا شدن كودك به اسهال و بيماري‌هاي ديگر جلوگيري مي‌كند. به نوزاد بايد تا 6 ماه اوّل زندگي، فقط شير مادر داد.
2ـ بعد از 6 ماهگي علاوه بر شير مادر، بايد به كودك غذاي تميز و بهداشتي نيز داد.
3ـ معمولاً شيشه شير، خوب تميز نمي‌شود و بهداشتي نيست. به همين دليل شير خشك يا شير گاو را بايد با ليوان به كودك داد. اگر از شيشه شير استفاده مي‌كنيد، بايد بعد از هر بار استفاده، آن را با شيشه‌شوي، خوب بشوييد. سپس شيشه را در آب‌جوش قرار دهيد و چند دقيقه بجوشانيد.
4ـ بايد از تميزترين آبي كه در دسترس است، براي آشاميدن، استفاده كرد. آب چشمه، قنات و رودخانه را قبل از مصرف، بايد بجوشانيد.
5ـ توالت بايد كاملاً تميز و بهداشتي باشد.
6ـ بعد از رفتن به توالت، حتماً بايد دست‌ها را با آب و صابون بشوييد.
7ـ بهتر است ناخن‌ها را هميشه كوتاه نگه داريد.
8ـ بايد روي غذا و آب را بپوشانيم تا ميكروب وارد آن نشود.
9ـ غذا بايد به اندازه لازم تهيه شود. غذاي پخته اگر بماند، سبب جمع شدن ميكروب مي‌شود.
10ـ زباله‌ها را بايد از محلّ زندگي خود دور كنيم. آنها را بايد به موقع و در ساعت مقرر در بيرون از خانه بگذاريم. زباله محلّ رشد حشره‌ها و به‌خصوص مگس است. ميكروب‌ها به پاهاي اين حشره‌ها مي‌چسبند. وقتي اين حشره‌ها روي غذا مي‌نشينند، آن را آلوده مي‌كنند.
11ـ اگر بيماري سرخك طولاني شود، كودك اسهال مي‌گيرد. بنابراين واكسن سرخك، كودك را از اسهال حفظ مي‌كند. بايد بدانيد كه براي پيش‌گيري از بيماري اسهال، واكسني وجود ندارد. بنابراين بايد دقّت بيشتري بكنيم تا كودك به بيماري اسهال مبتلا نشود.
12ـ نبايد بدون اجازه پزشك متخصص به كودكي كه اسهال دارد، دارو بدهيم.
منبع: روزنامه اطلاعات




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.