مشكل رواني متقاضيان جراحي زيبايي
منبع:ماهنامه پرسمان
نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان، با ابراز نگراني از رشد روز افزون عمل هاي زيبايي بين جوانان ايراني گفت: 75 درصد متقاضيان جراحي زيبايي، مشكل رواني دارند.
علي باغبانيان گفت: بر اساس مطالعات روان شناختي، 80 درصد از زنان و 60 درصد از مردان، به ويژه در دوران نوجواني و جواني، از وضعيت ظاهري خود ناراضي اند.
وي افزود: بسياري از انسان ها در مغز و روان خود، تفسيري متفاوت از آن چه ديگران از چهره ي ظاهري آنهادارند، تصور مي كنند و به همين جهت، كساني كه از چهره ي خود ناراضي اند، در واقع ، مشكل در جسم آنها نيست؛ بلكه در برداشت ذهني آنهاست.
وي، شايع ترين جراحي زيبايي را در كشور ايران، مربوط به بيني دانستو گفت: از آن جا كه مشكل افرادي كه تن به ريسك عمل جراهي زيبايي مي دهند، در ذهن و روان آنهاست، از اين رو، حتي با يك بارعمل جراحي، باز هم آنها با چهره ي خود مشكل دارند و 10 درصداز كساني كه عمل زيبايي انجام داده اند، از چهره ي پس از عمل خود ناراضي اند و در 50 درصد موارد نيز به بيش از يك عمل اقدام مي كنند.
طبق آمارها، ايران، رتبه ي اول در عمل هاي زيبايي را دارد و هم چنين بر اساس گزارش ها، روزانه دو زن ايراني، بر اثر اين جراحي ها، جان خود را از دست مي دهند.