مشكل رواني متقاضيان جراحي زيبايي

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان، با ابراز نگراني از رشد روز افزون عمل هاي زيبايي بين جوانان ايراني گفت: 75 درصد متقاضيان جراحي زيبايي، مشكل رواني دارند. علي باغبانيان گفت: بر اساس مطالعات روان شناختي، 80 درصد از زنان و 60 درصد از مردان، به ويژه در دوران نوجواني و جواني، از وضعيت ظاهري خود ناراضي اند.
يکشنبه، 5 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشكل رواني متقاضيان جراحي زيبايي
 مشكل رواني متقاضيان جراحي زيبايي
مشكل رواني متقاضيان جراحي زيبايي
منبع:ماهنامه پرسمان
نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان، با ابراز نگراني از رشد روز افزون عمل هاي زيبايي بين جوانان ايراني گفت: 75 درصد متقاضيان جراحي زيبايي، مشكل رواني دارند.
علي باغبانيان گفت: بر اساس مطالعات روان شناختي، 80 درصد از زنان و 60 درصد از مردان، به ويژه در دوران نوجواني و جواني، از وضعيت ظاهري خود ناراضي اند.
وي افزود: بسياري از انسان ها در مغز و روان خود، تفسيري متفاوت از آن چه ديگران از چهره ي ظاهري آنهادارند، تصور مي كنند و به همين جهت، كساني كه از چهره ي خود ناراضي اند، در واقع ، مشكل در جسم آنها نيست؛ بلكه در برداشت ذهني آنهاست.
وي، شايع ترين جراحي زيبايي را در كشور ايران، مربوط به بيني دانستو گفت: از آن جا كه مشكل افرادي كه تن به ريسك عمل جراهي زيبايي مي دهند، در ذهن و روان آنهاست، از اين رو، حتي با يك بارعمل جراحي، باز هم آنها با چهره ي خود مشكل دارند و 10 درصداز كساني كه عمل زيبايي انجام داده اند، از چهره ي پس از عمل خود ناراضي اند و در 50 درصد موارد نيز به بيش از يك عمل اقدام مي كنند.
طبق آمارها، ايران، رتبه ي اول در عمل هاي زيبايي را دارد و هم چنين بر اساس گزارش ها، روزانه دو زن ايراني، بر اثر اين جراحي ها، جان خود را از دست مي دهند.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.